جنگ تجاری آمریکا با اروپا شروع شد

به گزارش مجله سامی، وزارت بازرگانی آمریکا اظهار داشت: از امروز آدینه، تعرفه های آلومینیوم و فولاد آمریکا درباره اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال می گردد.

جنگ تجاری آمریکا با اروپا شروع شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، پس از شکست کوشش های اتحادیه اروپا برای توافق با آمریکا بر سر معافیت از تعرفه های جدید کاخ سفید، وزارت بازرگانی آمریکا خاطرنشان کرد: از آدینه، تعرفه های آلومینیوم و فولاد آمریکا درباره اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک اعمال می گردد.

وزیر اقتصاد فرانسه این اقدام آمریکا را، تصمیمی غیرقابل توجیه، ناعادلانه و خطرناک توصیف کرد و هشدار داد: اروپا تصمیمات تهاجمی آمریکا را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، اتحادیه اروپا احتمالا در اقدامی تلافی جویانه تعرفه 3.3 میلیارد دلاری علیه بعضی کالاهای آمریکایی از جمله موتور سیکلت و شلوارجین را اعمال خواهد نمود.

هم زمان، چین نیز درباره پیامدهای وضع تعرفه 25 درصدی بر کالاهای چینی به آمریکا هشدار داد. وزارت خارجه چین خاطرنشان کرد: پکن به دنبال تنش نیست اما از جنگ تجاری نیز هراسی ندارد و اقدامات قاطعی را در حمایت از منافع خود اتخاذ خواهد نمود .

چین و آمریکا هفته گذشته برای انتها دادن به جنگ تجاری به تفاهم رسیده بودند اما کاخ سفید سه شنبه در اقدامی غیرمنتظره، تهدیدهای خود علیه چین را از سرگرفت و خاطرنشان کرد بر 50 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین تعرفه 25 درصدی وضع خواهد نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 449

به "جنگ تجاری آمریکا با اروپا شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ تجاری آمریکا با اروپا شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید