حذف رشته های هنری برای تسهیل مدیریت جشنواره جوانان!

به گزارش مجله سامی، هادی مظفری درباره چرایی حذف بعضی رشته های جوان پسند از جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان توضیحاتی ارائه داد.

حذف رشته های هنری برای تسهیل مدیریت جشنواره جوانان!

هادی مظفری مدیر کل دفتر هنر های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پاسخ به اینکه چرا بعضی رشته های جوان پسند از جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان حذف شدند، به خبرنگار ، گفت: هنر های تجسمی ده رشته دارد که اگر هرکدام به زیرشاخه هایش تقسیم گردد، دیگر قابلیت تجمیع آن وجود نخواهد داشت. این فقط محدود به خوشنویسی نمی گردد؛ رشته عکس هم شامل عکس خبری، مطبوعاتی و ... است. در بخش نگارگری هم این زیرشاخه ها وجود دارند. در کل بخش های مختلفی داریم، اما فقط به جهت اینکه برگزاری جشنواره امکان پذیر باشد و تعداد هنرمندان و نحوه داوری قابل کنترل باشد، یک رشته را وارد جشنواره می کنیم.

وی همچنین، درباره ارزیابی خود از برگزاری دومین جشنواره مجسمه های برفی و یخی، گفت: تفاوت این جشنواره با جشنواره های دیگر در دو بخش بود؛ اول اینکه این رویداد برای مردم تدارک دیده شد و مخاطبان این برنامه عامه مردم بودند؛ اما هنرمندان متخصص و استاد این رشته هم در این جشنواره حاضر شدند.

مظفری اضافه کرد: البته ما در بخش مدعوین از اساتید مجسمه سازی و اساتید دانشگاه هم دعوت نموده بودیم. یک بخش هم ویژه دانشجویان دانشگاه هنر و تهران داشتیم که این دانشجویان مشخصاً هنر های تجسمی و هنر های محیطی را دنبال می نمایند و مجسمه سازی حوزه تخصصی آنهاست.

مدیر کل هنر های تجسمی با بیان اینکه مردمی کردن هنر یکی از سرفصل های مهم کاری ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: دومین تفاوت این جشنواره فصل برگزاری آن است. معمولاً جشنواره مجسمه های برفی در فصل زمستان برگزار می گردد اما برگزاری این جشنواره در سرانجام فصل بهار بر جذابیت این جشنواره اضافه کرد و استقبال مردم را دوچندان کرد.

وی ادامه داد: هر برنامه ای که هنر را به مردم نزدیک کند، از طرفی هنرمندان هم بتوانند از نزدیک با مخاطب تبادل نظر نمایند و در کل برنامه ای که بین مردم نشاط ایجاد کند، مورد توجه اداره کل هنر های تجسمی قرار خواهد گرفت.

مظفری در سرانجام درباره آخرین خبرها از بازسازی موزه هنر های معاصر تهران اظهار کرد: جزئیات مربوط به مرمت موزه را در نشست خبری تشریح خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 232

به "حذف رشته های هنری برای تسهیل مدیریت جشنواره جوانان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف رشته های هنری برای تسهیل مدیریت جشنواره جوانان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید