خبرنگاران منتخب شیراز در مجلس یازدهم: جلوی سفرها از مبدا گرفته گردد

به گزارش مجله سامی، شیراز-خبرنگاران-منتخب مردم شیراز و زرقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پرهیز از سفر برای شکستن زنجیره شیوع بیماری کرونا گفت: هرچند کنترل ورودی شهرها در دستور کار استان های درگیر با بیماری قرار گرفته است اما این کار به تنهایی نمی تواند از سفر جلوگیری کند و باید جلوی سفر کردن از شهرهای مبدا گرفته گردد.

خبرنگاران منتخب شیراز در مجلس یازدهم: جلوی سفرها از مبدا گرفته گردد

ابراهیم عزیزی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، بهترین تدبیر در شرایط کنونی را جلوگیری از سفر از مبدا سفر دانست و اضافه نمود: ورودی شهرها هم باید کنترل گردد اما راهکار اصلی کنترل خروجی ها است.

فعالیت منازل مبله در شرایط شیوع کرونا، معامله با سلامت مردم

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم همچنین گفت: در ورودی های شیراز و صدرا مشاهده شده که اشخاصی خانه ها و منازل مبله خود را به مسافران اجاره می دهند، در صورتی که در شرایط گسترش کرونا، این کار معامله با سلامت جامعه است.

وی اجاره خانه و منازل مبله در شرایط کنونی به مسافران را اقدام بسیار خطرناکی دانست و گفت: در زمان شیوع بیماری کرونا عده ای برای نفع شخصی جان اهالی شیراز را با خطر روبرو نموده اند که باید با این افراد برخورد جدی گردد.

او ادامه داد: حضور یک شخص مبتلا به بیماری می تواند یک خانه و حتی محله و شهر را آلوده کند و باید از اسکان مسافران در این ایام جدا پرهیز گردد.

عزیزی توضیح داد: براساس اطلاعات واصل شده شمار قابل توجهی از مسافران نوروزی از دیگر استانهای کشور در شیراز و شهر جدید صدرا اسکان داده شده اند.

اصلی ترین راه محدودسازی سفر، کنترل خروجی ها است

منتخب مردم شیراز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مهم مردم و مسوولان برای مهار کرونا،گفت: کنترل خروجی شهرها اصلی ترین راهکار برای کنترل سفر است.

وی ادامه داد: باید از شهرها و استان های مبدا سفر جلوی مسافرت کردن مردم گرفته گردد، شرایط کنونی فارس و شیراز برای میزبانی به هیچ وجه مساعد نیست و مسوولان نیز قصد دارند با تصمیمات منطقی مانع از این کار شوند.

عزیزی موضوع توجه جدی به موضوع محدودسازی سفر را بیان کرد و اضافه نمود: استان فارس و شیراز یکی از مقاصد گردشگری ایران است و از سال های دور مردم این خطه در ایام نوروز میزبان سایر هموطنان خود بوده اند اما سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا از همه مردم سراسر کشور درخواست داریم که سال جاری به شیراز و فارس سفر ننمایند.

منتخب مردم شیراز در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: مردم سایر استانهای کشور و خصوصا استان های همجوار فارس باید از سفر به این خطه جدا پرهیز نمایند زیرا امکان میزبانی و فرصتی برای اسکان و پذیرایی از آنها مهیا نیست.

او گفت: پیشنهاد می کنم تدابیری اندیشیده گردد چنانچه که افرادی با وجود بیماری، هنوز قصد سفر کردن دارند در خروجی ها جلوی آنها گرفته گردد.

وی ادامه داد: کشور،استان فارس و کلانشهر شیراز اکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا در شرایط خاصی به سر می برد و خوشبختانه تدابیر خوبی نیز برای کنترل آن پیش بینی شده تا مردم از این جهت در رنج و سختی نباشند و بتوان از این بحران با کمترین میزان خسارت عبور کرد.

عزیزی ضمن قدردانی از کوشش همه دستگاه های متولی و خصوصا کادر بهداشت و درمان،اضافه نمود: عبور از این شرایط احتیاجمند کوشش همه مسوولان است و باید کوشش های موجود گسترش و احتیاج آحاد مردم تامین گردد.

وی ادامه داد: باید در حوزه پیشگیری و مراقبت های بهداشتی اقدامات جدی انجام گردد که در این خصوص نقش اصلی بر عهده مردم و شهروندان است و اگر شهروندان خود مراقبتی و خود کنترلی را در دستور کار قرار دهند می توان به سلامت از این شرایط عبور کرد.

وی اضافه نمود: بخش دوم نیز بر عهده دستگاه های دولتی و متولی امر است که تا به امروز هم اقداماتی اجرا شده است و باید کوشش کرد که تجهیزات مورد احتیاج مردم و جامعه برای شکست کرونا تامین گردد.

عزیزی تامین مواد شوینده و ضدعفونی نماینده را یکی از احتیاجهای روز دانست و گفت: الکل و مواد ضدعفونی یکی از احتیاجهای امروز فارس است که رایزنی های با واحدهای فراوریی از سوی مسوولان ارشد استان انجام و همچنین گام هایی در راستای فراوری ماسک و مواد شوینده نیز برداشته شده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می گردد در روزهای آینده در تامین مواد ضدعفونی شرایط استان فارس بهتر گردد، گفت: مواردی از جمله خودکنترلی، خودمراقبتی، همکاری با مسوولان در همه بخش ها، همراهی با مدیران بهداشت و درمان، اجرای تصمیمات اتخاذ شده توسط مسوولان و اعمال و اجرای تدابیری برای جلوگیری از سفرهای غیرضرور از جمله موارد مهم برای کنترل و مهار کرونا است.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم اضافه نمود: مسوولان نیز در این خصوص نقش پررنگی دارند و باید تمام کوشش خود را برای جلوگیری از سفر انجام دهند اما در نهایت مردم باید به این توصیه ها توجه نمایند.

وی گفت: بارها اعلام شده که هیچگونه امکانات میزبانی در حال حاضر در شیراز فراهم نیست و ورود مسافران باعث آزار و اذیت خودشان و ساکنین خواهد شد و باید به تدابیر توجه گردد و اگر بعضی از اقشار به این هشدارها توجه ننمایند این وظیفه برای مسوولان ایجاد می گردد که در صورت خارج شدن شرایط از خود کنترلی به وظایفشان عمل نمایند.

شمار مبتلایان به کرونا در استان فارس تا ظهر چهارشنبه 28 اسفندماه جاری به 386 نفر و تعداد متوفیان به 13 تن رسید.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 888

به "خبرنگاران منتخب شیراز در مجلس یازدهم: جلوی سفرها از مبدا گرفته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منتخب شیراز در مجلس یازدهم: جلوی سفرها از مبدا گرفته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید