درخواست ترامپ از دادستان کل درباره بایدن

به گزارش مجله سامی، ایسنا نوشت: ترامپ از دادستان کل آمریکا خواسته تا درباره فساد عظیم خانواده بایدن تحقیقاتی را انجام دهد.

درخواست ترامپ از دادستان کل درباره بایدن

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک پست روز چهارشنبه گذشته یکسری ایمیل های مربوط به هانتر بایدن، پسر جو بایدن کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا را منتشر کرد که نشان می دهد هانتر ارتباطاتی را با کمپانی اوکراینی بوریسما داشته است؛ اتهامی که کارزار انتخاباتی بایدن آن را رد می نماید.

حالا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از دادستان کل این کشور ویلیام بار خواسته تا اقدامی عاجل انجام دهد و تحقیقاتی را مرتبط با اتهامات حول تجارت و کسب و کار خانواده بایدن در اوکراین ترتیب دهد.

ترامپ همچنین خواسته تا اطلاعات مرتبط پیش از انتخابات سوم نوامبر منتشر گردد.

وی اضافه نمود: این یک فساد عظیم است و پیش از انتخابات باید بر همگان تعیین گردد.

پیشتر گروهی از جمهوری خواستار مجلس نمایندگان آمریکا از دادستان کل این کشور خواسته بودند تا یک دادستان ویژه را برای آنالیز و تحقیق درباره اتهام فساد مرتبط با خانواده بایدن منصوب کند. وزارت دادگستری هنوز به درخواست ترامپ پاسخی نداده است.

اظهارات ترامپ در پی انتشار مطلبی در روزنامه نیویورک پست مطرح شد که در آن نوشته شده هانتر بایدن به برگزاری نشستی بین پدرش وقتی که معاون اوباما بود و وظیفه نظارت بر سیاست آمریکا در قبال اوکراین را داشت با مدیر اجرایی کمپانی انرژی اوکراینی بوریسما یاری نموده است.

هانتر در آن موقع جزئی از هیات مدیره این کمپانی بود. این اتهامات کمی پیش از آن مطرح شده که ادعا شد بایدن مقام ها در کی یف را برای اخراج دادستان کل اوکراین مسئول تحقیق از بوریسما در ارتباط با اتهام فساد تحت فشار قرار داده است.

جو بایدن مدت هاست که دخالت در توافق های تجاری پسرش در اوکراین را رد می نماید و کارزار انتخاباتی وی نیز مکررا گفته که هیچ نشستی بین او و مقام های اوکراینی صورت نگرفته است.

آدام شف، رئیس اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال مرتبط دانستن داستان نیویورک پست به اقدامات و کوشش های اطلاعات غلط روسیه است؛ مساله ای که جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا که ترامپ وی را منصوب نموده، رد می گردد. ترامپ گفته که اتهامات آدام شف، واقعا احمقانه هستند.

ترامپ حتی گفته که بایدن باید در نتیجه اقدامات نادرستش به زندان بیفتد و خانواده رقیب خودش را یک جنایتکار سازمان یافته توصیف نموده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1308

به "درخواست ترامپ از دادستان کل درباره بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ترامپ از دادستان کل درباره بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید