درگیری نمایندگان ایران و کانادا در یک اجلاس

به گزارش مجله سامی، عصرایران: نمایندگان هیئت جمهوری اسلامی ایران و کانادا در نشست اتحادیه بین المجالس در کبک کانادا با یکدیگر به مشاجره پرداختند.

درگیری نمایندگان ایران و کانادا در یک اجلاس

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

ایرج ندیمی نماینده مجلس شورای اسلامی و سرپرست هیئت ایرانی شرکت کننده در نشست به هنگام سخنرانی جان برد وزیر خارجه کانادا که به وضعیت حقوق بشر در ایران اعتراض داشت، به این سخنان اعتراض کرد و نشست اتحادیه بین المجالس را جای مناسبی برای مطرح کردن این موضوعات ندانست.

ندیمی در مصاحبه با خبرنگاران گفت : خوب است ما هم در این نشست از استقلال منطقه کبک از کانادا حمایت کنیم ؟ ... اینجا محل مناسبی برای بیان این موضوعات نیست.

ندیمی با بلند کردن تابلوی هیئت نمایندگی ایران بارها به سخنان وزیر خارجه کانادا در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در ایران اعتراض کرد.

جان برد وزیر خارجه کانادا در سخنان خود در این نشست به شدت نسبت به سیاست های دولت ایران انتقاد کرد و مدعی شد ایران از تروریسم حمایت نموده و حقوق اقلیت های مذهبی، قومی و جنسی این کشور را نقض می نماید و با ترویج نفرت افکنی علیه یهودیان از نسل کشی حمایت می نماید!

برد مدعی شد : ایران از تمام چیزهایی حمایت می نماید که ما به عنوان اعضای اتحادیه بین المجالس وظیفه داریم با آن مقابله کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: به دلیل همین سیاست های حکومت ایران است که کانادا اخیرا روابط دیپلماتیک خود با این کشور را به حالت تعلیق در آورده است.

دولت کانادا در شهریور گذشته، در اقدامی ناگهانی و اعتراض آمیز، روابط دیپلماتیک با ایران را قطع و سفارت خود را در تهران تعطیل کرد.

کانادا همچنین سفارت ایران در اوتاوا را تعطیل و دیپلمات های ایرانی را از این کشور اخراج کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس ایران نیز در واکنش به این اقدام، سفر خود را به کانادا برای حضور در نشست اتحادیه بین المجالس لغو و مجلس ایران تنها به اعزام هیئتی از نمایندگان مجلس اکتفا کرد.

در این نشست همچنین رییس مجلس اوگاندا در پاسخ به انتقادهای برد از وضعیت حقوق بشر و آزار و اذیت همجنسگرایان در اوگاندا ، از موضع کشورش دفاع کرد و سخنان برد را نشانه ای از تداوم سیاست های امپریالیستی و استعماری کانادا و کشورهای غربی علیه آفریقا دانست.

خانم ربکا کاتاگا رییس مجمع عمومی اوگاندا در پاسخ به نقدها وزیر خارجه کانادا از آزار و نقض حقوق انسانی همجنسگرایان اوگاندا با تاکید بر تفاوت های فرهنگی بین اوگاندا و کشورهایی چون کانادا گفت: نکند شما انتظار دارید رییس جمهوری اوگاندا بیاید و شاهد ازدواج دو مرد همجنسگرا باشد؟ چنین چیزی در اوگاندا اتفاق نخواهد افتاد.

در نشست اتحادیه بین المجالس در کبک کانادا، 1400 نماینده مجلس از 125 کشور دنیا حضور دارند.کبک یکی از ایالت های خودمختار کشور کاناداست. در کبک بر خلاف کانادای انگلیسی زبان، زبان رسمی، فرانسه است.

منبع: برترین ها
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 478

به "درگیری نمایندگان ایران و کانادا در یک اجلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری نمایندگان ایران و کانادا در یک اجلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید