در کجای مونترال زندگی کنیم؟

به گزارش مجله سامی، کلان شهری با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت جایی نیست جز مونترال که بعد از شهر محبوب تورنتو بزرگترین شهر کشور کانادا محسوب می گردد. طی چند سال اخیر شهر پرجنب و جوش تورنتو، به عنوان پایتخت تجاری کانادا از شهر مونترال پیشی گرفته است، اما با این وجود مونترال هنوز یک مرکز مهم در زمینه های بازرگانی، هنر، فرهنگ و معماری در کشور کانادا محسوب می گردد.

در کجای مونترال زندگی کنیم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا تور قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در عین حال، شهر مونترال در استان کبک واقع شده است، استانی که بخاطر وجود زبان رسمی فرانسوی دارای تمایز فرهنگی به نسبت سایر استانهای کشور کانادا است.

در واقع می توان اینطور گفت که پس از شهر پاریس، مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در جهان محسوب می گردد. آب و هوای شهر مونترال به طور پیوسته فصل به فصل در حال تغییر است.

زمستان های استان کبک بخاطر سرما، یخی و بارانی بودن با پایتخت کشور کانادا یعنی اتاوا شباهت فراوانی داشته و سردی آن از تورنتو سخت تر است.

خوشبختانه سیستم برف روبی و برف زدایی شهرداری مونترال به نسبت اندازه بزرگ این شهر، بسیار کارآمد و سریع عمل می نماید. بنابر استاندارد کانادایی، تابستان های این شهر گرم بوده و میانگین درجه دمای آن بین 23 تا 27 سانتی گراد است. البته بعضی اوقات این دما به 13 درجه کاهش و تا 35 درجه افزایش می یابد.

شخصیت متمایز شهر مونترال

شهر مونترال یکی از قابل زندگی ترین شهرها در سراسر جهان است و توسط مجله Monocle و سازمان یونسکو لقب پایتخت فرهنگی کانادا و شهر طراحی را از آن خود نموده است.

بنابر اطلاعات راهنمای سفر Lonely Planet، شهر مونترال در لیست 10 مکان شاد در جهان در رتبه دوم قرار گرفته است. شهری تمیز ، مهمان نواز ، باطراوت و چندفرهنگی که در تمام طول سال لبخند می زند.

فقط کافیست تا در تابستان و ماه جولای (تیر) به این شهر سری بزنید تا با شرکت در بهترین رویدادهای کمدی انگلیسی و فرانسوی زبان از خنده روده بر شوید.

مونترال مرکز کسب و کار و بیزینس استان کبک محسوب می گردد و به عنوان دومین شهر بزرگ و مهم کانادا دارای تنوع فرهنگی فراوانی بوده و از محله های مختلف و متفاوتی برخوردار است.

شهر مونترال از یک چین کوچک China Town، یک ایتالیای کوچک، یک پرتغال کوچک و سایر محله هایی که انواع مهاجران در آن سکونت دارند، تشکیل شده است. این موضوع موجب شده تا مونترال خاستگاه غذاها، فرهنگ ها و موسیقی گوناگونی از سراسر جهان باشد.

بنابر آمار، 73 درصد از افراد مقیم شهر مونترال زبان اصلی خود را فرانسوی می دانند، از این رو زبان غالب و متداول شهر مونترال فرانسوی محسوب می گردد؛ براساس آخرین اطلاعات بدست آمده در سال 2016، تنها 11 درصد از جمعیت محدوده وسیع شهر مونترال از زبان انگلیسی به عنوان زبان مادری استفاده می نمایند.

همانطور که پیش تر در مطلب نکات مهم زبان در کانادا به این موضوع اشاره کردیم، تنها در بعضی از مناطق شهر مونترال زبان انگلیسی زبان اصلی و مادری شهروندان آن است و می توان گفت که تقریبا تمام علائم خیابانی و عمومی به زبان فرانسوی در سراسر شهر نصب شده اند، از این رو بهتر است پیش از سفر و یا مهاجرت به کشور کانادا و شهر مونترال، تا حد ممکن با زبان فرانسوی آشنا شوید.

هنر و فرهنگ جزو مشخصات کلیدی و شاخص شهر مونترال است و این شهر بخاطر گالری های هنر و موسسات هنری متعدد خود در مرکز و مناطق مسکونی شهر در سراسر کانادا شناخته شده است.

در شریان های اصلی شهر نظیر خیابان های St. Laurent Boulevard و St. Catherine Street اغلب اوقات بخاطر ایجاد فضا برای جشنواره های خیابانی و بزرگی نظیر Just for Laughs ، فستیوال بین المللی جاز، جشنواره جهانی فیلم مونترال، فستیوال آتش بازی و بسیاری از رویدادهای دیگر، اجازه عبور و مرور خودرو وجود ندارد.

در کجای مونترال زندگی کنیم؟

هر منطقه و محله در شهر مونترال دارای اتمسفر و کاراکتر خاصی برای خود است. اما بهتر است پیش از انتخاب محله برای زندگی در مونترال، به توانایی خود در زبان فرانسوی توجه کنید.

بعضی از محدوده ها و محله های مونترال نظیر همپستد Hampstead، نتردام دی گریس Notre Dame de Grace و وست مونت Westmount غالبا انگلیسی زبان هستند. اما سایر مناطق مونترال نظیر رزمونت Rosemont بسیار فرانسوی زبان هستند؛ شما علامت های خیابانی، روزنامه و فروشگاه های انگلیسی زبان کمتری را در این مناطق پیدا خواهید کرد و در عین حال افراد کمی در هر یک از محله ها برای مکالمه به زبان انگلیسی در دسترس شما خواهند بود.

بنابر تجربه بسیاری از مهاجران تازه وارد، زندگی در محله هایی با زبان غالب فرانسوی شما را مجبور می نماید تا به صورت روزانه زبان فرانسوی را تمرین نموده و در مدت زمان کمی مهارت های زبان فرانسه خود را ارتقا دهید.

اما در نزدیکی مرکز شهر مونتریال، در محله های پلاتیو Plateau و یا مونت رویال Mount Royal، اغلب شهروندان انگلیسی زبان و یا دوزبانه هستند و می توانند به راحتی به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی با شما مکالمه نمایند.

فاکتور اجاره خانه محبوب ترین گزینه ای است که مهاجران را ترغیب به زندگی در مرکز شهر مونترال می نماید. گفتنی است که شهر مونترال دارای پایین ترین نرخ اجاره در میان شهرهای بزرگ کاناداست.

محله هایی نظیر پلاتیو Plateau ، مونت رویال Mount Royal و رزمونت Rosemont دارای خانه های کوچک و در عین حال مرتفع بوده و از لحاظ ظاهری، هر یک هم چون شهری کوچک هستند.

تمام این مناطق و محله ها دارای خانه هایی با قیمت مناسب بوده و از نرخ جرم پایینی برخوردار هستند. به طور تقریبی میانگین اجاره بهای یک آپارتمان در این مناطق از 1000 تا 2000 دلار در ماه برای یک واحد دوخوابه متغیر است.

محله های مذکور از امکانات متنوعی برای ساکنین نظیر فروشگاه های خرید مواد خوراکی، میوه و سبزیجات، فروشگاه های ابزار و وسایل خانه، انواع بیمارستان و کلینیک، بوتیک و کافه و انواع بار و رستوران برخوردار است؛ و در عین حال دسترسی راحتی به اتوبوس و خطوط مترو دارد.

نرخ اجاره بها برای آپارتمانهای دوخوابه در محله هایی هم چون وست مونت Westmount و اوترمونت Outremont در حدود 1200 تا 2500 دلار است و به عنوان محله های شیک و باکلاس شهر مونترال محسوب می شوند.

نظارت پلیس در این محله ها به صورت مستمر بوده و عموما این مناطق دارای بوتیک ها و فروشگاه های غذا و خوراکی کوچک بیشتری به نسبت فروشگاه های بزرگ مواد غذایی هستند.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وبسایت livingin canada چنانچه تمایل به خرید خانه در مونترال کانادا داشته باشید، می توانید به طور تقریبی با پرداخت 345.000 دلار (سال 2018) یک واحد خانه خریداری کنید که قیمت آن نسبت به میانگین کل کانادا نزدیک به 151 هزار دلار کمتر بوده و نسبت به میانگین قیمت استانی با ارزش تقریبی 313.000 دلار، میانگین قیمت بیشتری دارد.

محله های محبوب نوتردام دی گریس Notre Dame de Grace ، لاوال Laval و کیرکلند Kirkland در حومه شهر مونترال از قیمت متوسطی برای خرید خانه برخوردار هستند.

همچنین، آن دسته از افرادی که تمایل به خرید ملک مسکونی گران قیمت دارند می توانند به سراغ محله وست مونت Westmount با خانه هایی با ارزش تقریبی 900.000 تا 5 میلیون دلار بروند.

در این بین، محله های سنت میشل St. Michel ، پارک اکستنشن Park Extension و مونترال نورث Montreal North از محبوبیت کمتری در مونتریال برخوردار بوده و بخاطر وجود خشونت و گروه های خلافکار به عنوان یکی از ضعیف ترین محله های این شهر محسوب می شوند.

نکات منفی شهر مونترال

پیش از مهاجرت به کانادا و زندگی در شهر مونترال بد نیست تا با شاخصه های نسبتا منفی و مثبت این شهر آشنا شوید:

  • زمستان این شهر از میانگین دمای کل کشور کانادا سردتر است.
  • بخاطر کمبود نیروی پزشک، تنها 65 درصد از شهروندان مونترال دارای پزشک خانوادگی هستند.
  • به طور تقریبی برای هر شهروند در مونترال 1.8 خودرو وجود دارد، این بدین معنی است که تجمع خودروها در شهر زیاد بوده و نبود فضا برای پارک خودرو مشکل ساز خواهد بود.
  • در صورتی که آشنایی خوبی با زبان فرانسوی نداشته باشید پیدا کردن کار برای شما سخت خواهد بود.
  • قوانین دولتی زیادی بر سر راه افرادی وجود دارد که بخواهند در مدارس زبان انگلیسی شرکت نمایند.

موارد مثبت مونترال

اما در کنار موارد منفی، این شهر جذاب و پرطراوت دارای مزایای مثبتی است که در ادامه به آن می پردازیم:

  • در رتبه بندی سال 2010 Mercer Quality مونتریال جزو 50 شهر برتر و قابل زندگی در جهان و 50 شهر مناسب و مالی قرار گرفته است.
  • اجاره بها و قیمت های مناسب خانه، این شهر را به یکی از بزرگترین شهرهای مناسب زندگی تبدیل نموده است.
  • نرخ بالای استفاده عموم مردم از وسایل نقلیه عمومی و سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت استفاده از دوچرخه، موجب شده تا حرکت در شهر بدون ماشین نیز بسیار آسان باشد.
  • استان کبک به مهاجرانی که تمایل دارند تا در کلاس های فراگیر زبان فرانسوی شرکت نمایند بورسیه اعطا می نماید و شهریه دانشگاه برای شهروندان کبک در قیاس با سایر استانهای کشور کانادا پایین تر است.
  • مونترال مرکز فعالیت های فرهنگی و اجتماعی محسوب می گردد.
  • بنابر آمار اخیر کشور کانادا، 94 درصد از شهروندان از زندگی در این شهر رضایت کامل دارند که نسبت به میانگین کل کشور کانادا بالاتر است. در این میان بیش از 80 درصد از شهروندان مونترال اینطور گزارش داده اند که در سلامت کامل به سر می برند.
  • بنابر گزارش راهنمای سفر معروف Lonely Planet ، مونترال در میان لیست 10 شهر شاد و مفرج جهان در رتبه دوم قرار گرفته است.

گروه شرکت های خبرنگاران با سالها تجربه در امر اخذ انواع ویزای کانادا نظیر ویزای تحصیلی دانشجویی و دانش آموزی، آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات تخصصی متنوع و باکیفیت به شما عزیزان است.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 778

به "در کجای مونترال زندگی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کجای مونترال زندگی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید