دندان های براق از کجا می آیند؟

به گزارش مجله سامی، چگونه از زردی دندان های مان پیشگیری کنیم؟ آیا شما هم درآرزوی داشتن دندان های براق وشفاف به سر می برید؟ آیا می دانید چگونه به این آرزو برسید؟ چه کارهایی را باید انجام دهیم و ازچه کارهایی باید بپرهیزیم؟

دندان های براق از کجا می آیند؟

دندان های براق از کجا می آیند؟

چگونه از زردی دندان های مان پیشگیری کنیم؟ آیا شما هم درآرزوی داشتن دندان های براق وشفاف به سر می برید؟ آیا می دانید چگونه به این آرزو برسید؟ چه کارهایی را باید انجام دهیم و ازچه کارهایی باید بپرهیزیم؟

دندان های ما طبیعتاً سفید است اما دندان های برخی ازافراد کمی سفیدتر یا کمی زردتر است. درابتدا باید بدانید سفیدی و جنس دندان از همان دوران کودکی واز دندان های شیری بچه ها معین می گردد. به همین علت والدین باید از همان ابتدا توجه خاصی را به دندان های کودک شان داشته باشند. تفاوتی که بین دندان های شیری و دندان های دایمی وجود دارد، بدین ترتیب است:

دندان های دایمی دارای میناو ساختار متفاوت تری نسبت به دندان های شیری هستند. این تفاوت اساسی با بالاتر رفتن سن و رشد دندان ها بیشتر بروز می نماید. بعلاوه مساله مهمی که در خصوص دندان ها پیش می آید، در رابطه با طرز نگهداری و مواظبت آنهاست. اگر به درستی از دندان های تان مواظبت نکنید، باعث می گردد که مینای دندان های تان به مرور زمان باریک شده واز بین بروند. به عاج های دندان تان هم باید اهمیت بدهید. زیرا عاج های دندان هم نقش بسیار مهمی را در استحکام و پایداری دندان ایفا می نمایند. عاج های دندان نقش مستقیمی درسفیدی و درخشندگی دندان های شما دارند.

آیا شما می خواهید دندان های سفیدی داشته باشید یا این که دندان های تان براق باشند؟

تفاوت جزیی اما مهمی بین دندان های سفید ودندان های براق وجود دارد. بسیاری از افراد از مواد سفید نماینده یا پودرهای سفید نماینده دندان استفاده می نمایند به امید این که دندان های شان براق شوند. عواملی که باعث می گردد. دندان های شما براق گردد، بدین ترتیب است:

از مسواک به صورت مرتب ومداوم بهره ببرید. هیچ گاه مسواک را روی لثه های خود نکشید زیرا باعث می گردد لثه های تان از بین رود و هنگامی که لثه از بین رود، دندان دیگر پایه وجایگاهی برای حفظ خود ندارد.

برخی از افراد نحوه صحیح مسواک زدن را نمی دانند. به همین علت ممکن است ناآگاهانه مینای دندان شان را از بین ببرند. نحوه صحیح درست مسواک زدن را از دندانپزشک خود بیاموزید.

اگر از مینا و عاج دندان تان به خوبی مراقبت کنید، بعد ازمدتی، از سفیدی وشفافیت دندان های تان متحیر خواهید شد.

بسیاری از افراد با جرمگیری مداوم و مرتب، دندان های شان را براق وتمیز می نمایند. اما مراجعه های متعدد نزد دندانپزشک برای جرمگیری باعث می گردد که مینای دندان های تان مقاومت خود را از دست بدهد.

افرادی که به وفور از چای، قهوه استفاده می نمایند، باعث می گردد که دندان های شان رنگ زردی را به خود بگیرد، زیرا این مایعاتی که میل می کنید دارای رنگ موثری برای تغییر سطح دندان شما هستند.

کیک های بسیار شیرین را نخورید یا اگر از این کیک ها میل می کنید، بعد از خوردن، از مسواک بهره ببرید. زیرا کیک هایی که خیلی شیرین هستند دشمن اصلی دندان هستند.

منبع:نشریه راه موفقیت، شماره 24

منبع: راسخون
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1846

به "دندان های براق از کجا می آیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دندان های براق از کجا می آیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید