ساختار قامتی دانش آموزان اصلاح می گردد

به گزارش مجله سامی، کانون حرکات اصلاحی ساختار قامتی دانش آموزان منطقه19 در مجموعه ورزشی شهید مطهری راه اندازی شد و از ابتدای اسفند به دانش آموزان خدمات ارائه می نماید.

ساختار قامتی دانش آموزان اصلاح می گردد

خبرنگاران ـ زهرا بلندی: طرح ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان با هدف جلوگیری از افزایش عارضه ها و ارتقای سلامت جسمانی آنها طی سال های گذشته در بعضی پایه های تحصیلی با امکاناتی محدود اجرا می شد و دانش آموزان در مرحله اصلاح به مطب پزشکان معرفی می شدند، اما به تازگی برای کاهش هزینه ها و رفاه حال دانش آموزان و خانواده هایشان، مرکزی اختصاصی برای انجام این اصلاحات راه اندازی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه19 با اعلام این خبر گفت: با افتتاح این مرکز، تیم 2نفره ارزیاب برای ارزیابی ساختار قامتی دانش آموزان تشکیل شده که طی زمانبندی معین با مراجعه به مدارس منطقه، ساختار قامتی دانش آموزان را ارزیابی و در صورت وجود مشکل، آنها را برای اصلاح و درمان به کانون حرکات اصلاحی معرفی می نماید.

هادی حنیف نیا با اشاره به اینکه مرحله اول این طرح در مدارس شهیدسالاری و تزکیه اجرا می گردد و مدارس دخترانه به ترتیب میزبانان بعدی این طرح هستند و در صورت استقبال مدارس پسرانه، اجرای آن در این مراکز نیز عملی خواهد شد، اضافه نمود: 10وسیله مهم معاینات حرکات اصلاحی همچون صفحه شطرنجی، آینه کف پای صاف، صفحه اثر پا، هاف بال، تروبانت، دستگاه ارزیاب سر رو به جلو، دمبل، دستگاه اسکولیومتر و... در این کانون جانمایی شده و با حضور ارزیاب ها 20مشکل قامتی دانش آموزان مثل گودی کمر، افتادگی شانه، پای پرانتزی و... مورد آنالیز قرارمی گیرد و اصلاح می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 751

به "ساختار قامتی دانش آموزان اصلاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختار قامتی دانش آموزان اصلاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید