سالاد رژیمی بادمجان همراه با طرز تهیه سس آن

به گزارش مجله سامی، من خودم به تنهایی بادمجان خیلی دوست دارم و توی غذاهام استفاده می کنم این مدل سالادم برام خیلی اهمیت داره حتی موقعی که مهمون دارم از این سالاد رژیمی برای شام درست می کنم. در این سالاد رژیمی اندازه مواد دلبخواهه و سبزیجاتی که استفاده کردم خوشمزه و خاصه! از سبزیجاتی که در این سالاد استفاده می کنیم خیار و گوجه فرنگی با پیازچه است. در خبرنگاران بلاگ همراه ما باشید.

سالاد رژیمی بادمجان همراه با طرز تهیه سس آن

مواد لازم برای سالاد رژیمی با بادمجان:

(موادش به تعداد نفراتی که میخواین سالاد رژیمی درست کنید بستگی داره من اندازشو نمیگم چون دلبخواه هستش)

  1. بادمجان به میزان لازم
  2. گوجه فرنگی
  3. خیار ورق ورق شده
  4. ماست
  5. پیازچه خرد شده
  6. سیر: 2 حبه
  7. روغن زیتون
  8. پنیر(دلبخواه)
  9. زیتون بدون هسته

اول از همه اینو بگم تا اونجایی که میتونید دونه های وسط بادمجان و در بیارین چون ممکن سالاد رژیمی و تلخ کنه برای بادمجان کبابی باید اونارو نازک کنیم و میزان یک انگشت اشاره در بیاریم بعد با کمی نمک و روغن زیتون بزاریم بمونه توی یه ظرف، بعد 15 دقیقه میتونیم بزاریم تو فر حواستون باشه خشک نشه به میزان ای که طلایی بشه تو فر بمونه.خیارو گوجه فرنگی خرد شده را بعد از اینکه بادمجان ها کمی خنک شد با هم مخلوط میکنیم.خیار و گوجه فرنگی که از قبل خرد نموده بودیم رو با بادمجانها مخلوط میکنیم و زیتون هارو ورق ورق میکنیم و میریزیم روی سالاد رژیمیحالا برای سسش میتونیم ماست رو با پیازچه با سیر رنده شده مخلوط کنیم و بریزیم رو سالادمون(من خودم مخالف نمک هستم ترجیح میدم به جای نمک برای سس از یه کوچولو لیمو استفاده کنم) میتونید هم از دستور سس سالاد رژیمی که گذاشتم بهره ببرید.این فوق العاده میشه حتما امتحان کنید.

خواص بادمجان:

بادمجان معمولاً در تمام منطقه ها گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می نماید و یکی از مهم ترین خواص بادمجان این است که از ویتامین های موجود در بادمجان می توان به ویتامین های گروه B، ویتامین A و C و مواد معدنی مختلف ازجمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن اشاره نمود. و به علت دارا بودن آهن در برطرف کم خونی داروی مؤثری است و برای از بین بردن یبوست و ورم یاری زیادی می نماید. بادمجان برای کاهش وزن بسیار مفید است. چون ذخیره فیبر بالایی دارد و ضمن ایجاد احساس سیری، انرژی بدن را نیز تأمین می نماید. فیبر خوراکی در فرآیند هضم مدت بیشتری طول می کشد تا از لوله های گوارشی شامل معده و روده ها خارج گردد وبه همین علت احساس سیری زمان طولانی تری باقی می ماند.

سس سالاد رژیمی

  • 1 فنجون گشنیز
  • نصف فنجون ماست
  • 2 تا دونه سیر رنده شده
  • نمک (بجاش یک نصف لیمو کوچیک تازه میتونید بهره ببرید)
  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب 2 قاشق غذا خوری

برای درست کردنشم گشنیز و درشت خرد میکنیم میریزیم روی سالاد و بقیه موادو باهم قاطی میکنیم(البته اگه سیر دوست ندارید میتونید یک نصف سیر را بریزید.) نوششش جااان ،

من خودم به تنهایی بادمجان خیلی دوست دارم و توی غذاهام استفاده میکنم این مدل سالاد برام خیلی اهمیت داره حتی موقعی که مهمون دارم از این سالاد رژیمی درست میکنم.

منبع: اُکالا
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 5 دی 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1934

به "سالاد رژیمی بادمجان همراه با طرز تهیه سس آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالاد رژیمی بادمجان همراه با طرز تهیه سس آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید