خوراکی های خنک تابستانی در دور دنیا

به گزارش مجله سامی، شاید شما هم این روزها با موج گرما گرفتار شده باشید و به اندازه برخی کشورهای گرمسیری مهارت رویارویی با آن را نداشته باشید. در این راهنما شما را با غذاها و نوشیدنی هایی که برای روزهای گرم سال ایده آل هستند آشنا خواهیم کرد. در این بین از یک نوشیدنی روح بخش الکترولیت در خیابان های هند تا غذاهای چینی مخصوص روزهای گرم را خواهید یافت. این غذاها می توانند بیشتر از بستنی به خنک شدن بدن شما کمک کنند. در ادامه خنک ترین خوردنی ها و نوشیدنی های دنیا آشنا خواهید شد.

خوراکی های خنک تابستانی در دور دنیا

گازپاچو از اسپانیا

یکی از خوردنی های خنک تابستانی سوپ سرد گازپاچو (Gazpacho) است که در ماه های گرم تابستان در سرتاسر اسپانیا پیدا می کنید. مواد اولیه این غذا چیزی شبیه به عصاره سبزیجات فصلی است: گوجه فرنگی، خیار، فلفل، سیر و روغن زیتون و نان. این سبزیجات به صورت پوره درآمده و نان را هم در آب خیس می کنند و به آن اضافه می کنند تا این غذای تازه و آسان برای یک بعد از ظهر داغ آماده شود. گازپاچو برای آبرسانی و تغذیه در تابستان ایده آل بوده و می توانید مواد مورد نیاز بدن را بعد از تعرق بسیار تأمین کند.

آسای از برزیل

آسای (Acai) از میوه درخت آسای به صورت یخ زده و له شده و ترکیب آن با موز، شیر، مغزهای مختلف و سایر میوه ها درست می شود. این کاسه های خنک را در سواحل گوناگون برزیل می توانید پیدا کنید. معمولاً روی آن را با گرانولا، مغز و میوه های دیگر می پوشانند. آسای جزو میوه های بسیار مغذی با درصد بالایی آنتی اکسیدان بوده و می تواند برای بدن حسابی مفید باشد. میوه های به کار رفته در تهیه این خوراکی لذیذ جدای از آبرسانی به بدن با خنکی شان می توانند از بار گرما بکاهند.

هات پات از چین

استان چونگ چینگ (Chongqing) در چین جزو گرم ترین نقاط این کشور بوده و در آنجا به جای خوردن غذای یخ، خوردن سوپ های پر ادویه و داغ را ترجیح می دهند. آن ها باور دارند که غذاهای پر ادویه شما را به عرق کردن می اندازد و بخار شدن آن بدن را خنک خواهد کرد و حرارت درونی بدن کاهش می یابد! رستوران های زیادی وجود دارند که در تهیه هات پات (Hotpot) محلی مهارت دارند و این غذای تند و داغ را به مشتریان عرضه می کنند.

اپرول استپریتس از ایتالیا

در ایتالیا وقتی هوا حسابی گرم می شود تنها یک چیز برای نوشیدن مورد توجه خواهد بود. آپرول اسپریتس (Aperol Spritz) ترکیبی گازدار و خنک است که به همراه یک برش پرتقال و زیتون سبز سرو می شود. می توانید در یکی از کافه ها با دوستانتان به صرف این نوشیدنی خنک بنشینید و گرمای تابستان را فراموش کنید.

سویچه از پرو

سویچه (Ceviche)، غذای ملی پرو، روشی از آشپزی بدون حرارت را به کار می گیرد. ماهی خرد شده خام را با آبلیمو یا گریپ فروت مزه دار کرده و سپس آن را به همراه فلفل، سیر و سبزیجات معطر مانند گشنیز تزئین می کنند. آب مرکبات باعث تغییر ظاهر پروتئین شده و حالتی شبیه به پخته را به آن می دهد. از حدود 2000 سال قبل این غذای تازه و تند از گزینه های محبوب تابستانی بوده است.

نیمبو پانی از هند

نیمبو پانی (Nimbu pani) لیموناد شور و شیرینی است که در هر گوشه از خیابان های شمال هند پیدا می شود. این نوشیدنی را از آب، آبلیمو، شکر، نمک، ادویه های گوناگون، نعنا و یخ درست می کنند و به سرعت حال شما را عوض خواهد کرد. این نوشیدنی می تواند آب از دست رفته بدنتان را تأمین کرده و به لطف نمک و شکری که دارد املاح بدنتان را هم جایگزین کند. نیمبو پانی در دمای بالای هوا به شما جانی دوباره خواهد داد.

مزه از یونان

معمولاً وقتی هوا خیلی گرم است مردم به خوردن غذاهای سنگین علاقه ای ندارند. در یونان با ارائه گلچینی از غذاهای سبک و خوشمزه به همراه یک نوشیدنی این مشکل را برطرف می کنند. مواد تشکیل دهنده این غذاها می توانند متفاوت باشند اما اغلب زیتون، نان، لوبیاها، سبزیجات سرخ شده، پنیر گریل شده، برگ مو و ماهی را می توان بینشان دید. با این غذاها بدون آن که سنگین شوید می توانید مواد مغذی ای را به بدنتان برسانید.

نائنگ میون از کره جنوبی

در کره جنوبی وقتی دمای هوا بالا می رود، هیچ کس دلش نمی خواهد از نودل های خوشمزه اش دست بکشد اما هوا برای خوردن آن ها بسیار گرم است. به جای اینکه این غذا را حذف کنند، نودل ها را در مایعی سرد با یخ سرو می کنند تا مشتری کمی خنک شود. نائنگ میون (Naengmyeon) از نودل های بلند و نازکی درست شده که پخته و سپس خنک می شوند و به همراه برش هایی از گلابی، خیار، ترب ترشی شده، تخم مرغ آب پز سرد یا برش هایی از گوشت گوساله سرو می شوند. معمولاً برای طعم دادن به آن از خردل یا سرکه استفاده می کنند.

ناگاشی سومن از ژاپن

نودل سرد در آشپزی تابستانی ژاپن هم به چشم می خورد. ناگاشی سومن (Nagashi sōmen) نودلی نازک از آرد گندم است که پخته و سرد شده و در آب خنک سرو می شود. در رستوران های مخصوصی در کشور، این نودل ها را در برشی دراز از چوب بامبو با یخ به مشتری ارائه می کنند. نودل ها در این مجرای چوبی ریخته می شوند و قبل از خورده شدن آن را در سس مخصوصی مزه دار می کنند.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1203

به "خوراکی های خنک تابستانی در دور دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های خنک تابستانی در دور دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید