عدم واکسیناسیون خطری بالقوه برای جهش های تازه کرونا

به گزارش مجله سامی، خبرگزاری خبرنگاران- فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران تاکید نمود: عدم واکسیناسیون خطری بالقوه برای جهش های نو کرونا ویروس است.

عدم واکسیناسیون خطری بالقوه برای جهش های تازه کرونا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا زالی امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در حال حاضر دنیا به سویه تازه کرونا ویروس یعنی اُمیکرون آلوده شده و این سوش الگوی پاندمی را به خود گرفته است. در حقیقت وقتی سوش تازه در پنج قاره دیده گردد به معنای این است که پاندمی شده است.

وی اضافه کرد: هر چه سوش ها با فرکانسی گسترده تر شده اند خطرناک تر هستند؛ لذا باید مراقبت های خود را در مبادی مرزی بیشتر کنیم. در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد بیماری زایی جهش تازه نداریم اما قطعا سرایت پذیری بسیار بالایی دارد و جزو مشخصه های آن این است که بویایی و چشایی را درگیر نمی کند.

زالی ادامه داد: دو تا سه هفته زمان می برد که در مورد تاثیر سبد واکسن های موجود در دنیا در مقابل سوش تازه اظهار نظر کرد. در شرایط موجود آنچه که از کشورهای آفریقایی در مورد سوش تازه گزارش می گردد. با توجه به قدرت شناسایی که در این کشورها اندک است می توان پیش بینی کرد که بسیار تعداد کمتر گزارش شده است.

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه حتی مقاوم ترین جهش های کرونا برایشان رعایت پروتکل های بهداشتی موثر است، اضافه کرد: به عنوان یک اصل کلی رعایت پروتکل های بهداشتی روی همه سوش ها موثر است و به این ترتیب ارزانترین و موثرترین موضوع رعایت پروتکل های بهداشتی است. لذا همه باید دست به دست هم دهیم و بازگشت به رعایت دقیق و متعهدانه پروتکل های بهداشتی را محقق کنیم.

وی تاکید نمود: پس از شکل گیری سوش تازه استرس و ترسی دنیای شکل گرفته، این موضوع می تواند موجب گردد آموزش با تاکید بیشتر اثرگذاری خوبی داشته باشد. لذا باید از این فرصت در جهت آموزش بهره گرفت.

زالی ادامه داد: مقدار واکسیناسیون در دُز سوم عمدتا در تهران بوده، لذا همه استراتژی ها باید به سمت دُز سوم برود و بر همین اساس باید همه امکانات و نیروها برای واکسیناسیون همچنان آماده نگهداشته گردد. باید برنامه ریزی در سطح استان تهران برای نوبت سوم واکسن مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1953

به "عدم واکسیناسیون خطری بالقوه برای جهش های تازه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم واکسیناسیون خطری بالقوه برای جهش های تازه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید