فروشگاه حضوری دیجی کالا افتتاح شد

به گزارش مجله سامی، فروشگاه حضوری دیجی کالا در مرکز خرید رویال افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این فروشگاه که از بزرگترین مراکز خرید حضوری کالای دیجیتال در کشور بوده و میخواهد یک فروشگاه تجربه محور برای مشتریان خود باشد، بنیان گذاران، مدیرعامل و سایر مدیران این فروشگاه اینترنتی و جمع کثیری از خبرنگاران و فعالان حوزه تجارت الکترونیکی، حضور داشتند.

فروشگاه حضوری دیجی کالا افتتاح شد
مسعود طباطبایی مدیرعامل دیجی کالا در مراسم افتتاحیه این فروشگاه گفت: می خواهم به این پرسش که چرا وارد فضای فروشگاه فیزیکی شدیم پاسخی بدهم. در انتهای سال 1401 با همکاری مرکز افکارسنجی ایسپا مطالعات اجتماعی گسترده انجام دادیم مبنی بر اینکه چرا هنوز مردم ایران چندان به خرید آنلاین تمایل ندارند. نتایج این افکارسنجی به ما نشان داد که مردم دوست دارند کالاها را تجربه نمایند تا هنگام خرید براساس این تجربه تصمیم گیری نمایند. این فروشگاه هم با موضوع تجربه محور بودن برای مشتری افتتاح می گردد. قصد داریم فاصله فضای آنلاین و آفلاین را کم کنیم؛ این موضوع در جهان هم در حال رخ دادن است و به تدریج یک تجربه ترکیبی از فضای مجازی و حقیقی برای مردم جهان ایجاد خواهد شد.

به گفته طباطبایی این فروشگاه سه فضای تجربه محور دارد: یکی از این فضاها بخش موبایل است که کاربر در آن می تواند انواع گوشی های موبایل را تست نموده و با سایر دستگاه ها مقایسه کند. یک بخش صدا هم داریم که کالای الکترونیکی مرتبط با صدا مانند اسپیکر و هدفون و… را در برمی گیرد و کاربر می تواند صدا و قدرت این محصولات را در یک فضای استاندارد تست کند. بخش سوم به کالاهایی مربوط به جهانی بازی اختصاص دارد که می توان کنسول ها و اکسسوری های بازی را در آنجا تجربه کرد.

در ادامه مراسم، سعید محمدی از بنیانگذاران دیجی کالا به لزوم نزدیک سازی فضای آفلاین و آنلاین اشاره نمود و گفت: از مدت ها قبل با آنالیز نمونه های جهانی یا به وسیله نظرات کاربران لزوم تأسیس یک فروشگاه فیزیکی را حس می کردیم؛ فروشگاهی که تجربه محور باشد. در پی این بودیم کارنمودهایی را که در فضای فیزیکی برای کاربر یک ارزش است به نوعی به سبد محصولات خود اضافه کنیم. باید بگویم علی رغم اینکه در فضای دیجیتال ویژگی هایی مانند امکان آنالیز و انتخاب از میان میلیون ها کالا و مقایسه وجود دارد ما به یک فضای تجربه محور نیز احتیاج داشتیم. قصد داریم با این کار تجربه های بهتری برای کاربران رقم بزنیم. این اولین قدم ماست و حتما در این مسیر نکات زیادی خواهیم آموخت. ممکن است آزمون و خطا نموده و روش و شیوه های متنوعی را امتحان کنیم ولی در نهایت مطمئنم در این مسیر تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان خلق خواهیم کرد.

حمید محمدی دیگر بنیانگذار دیجی کالا نیز در ادامه این مراسم به جهانی بودن ورود کسب وکارهای آنلاین به فضای آفلاین اشاره نمود و گفت: از سال ها پیش مدل هایی در جهان وجود داشته که افراد آنلاین خرید می نمایند ولی در نهایت سفارش خود را خودشان در فضای فیزیکی دریافت می نمایند. مواردی مثل پودو و لاکرهای هوشمند در دیجی کالا شبیه به این موقعیت است اما می خواستیم یک قدم جلوتر برویم و این تجربه ها را بیشتر قابل لمس کنیم. داشتن تجربه های آفلاین در کنار تجربه آنلاین و گره زدن آنها به یکدیگر چیزی است که در دیجی کالا خواهید دید. سعی داریم در ادامه و بعد از دریافت بازخوردها از مشتریان که احتمالا هزاران مورد خواهد بود، قدم های بعدی را در راستای همین نظرات برداریم. به عنوان مثال شاید با نگاهی به نظرات مردمی، مراکز فروش فیزیکی بعدی را در دسته بندی های دیگر نیز راه اندازی کنیم.

فروشگاه حضوری دیجی کالا در طبقه همکف مرکز خرید رویال در سعادت آباد، تقاطع بلوار خوردین و دریا قرار گرفته و میزبان مشتریان خود است. امکان تجربه دستگاه های الکترونیک، مشاوره برای خرید، خرید قسطی و چندین امکان دیگر در این فروشگاه برای مشتریان دیجی کالا فراهم شده است.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 6 خرداد 1403 بروزرسانی: 6 خرداد 1403 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2344

به "فروشگاه حضوری دیجی کالا افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشگاه حضوری دیجی کالا افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید