قدرتمندترین موتور چهار سیلندر که می توانید خریداری کنید

به گزارش مجله سامی، قدرتمندترین موتور چهار سیلندر که می توانید در سال 2024 خریداری کنید، موتور مرسدس-ای ام جی M139 است که با 469 اسب بخار قدرت، به طور قابل توجهی از موتورهای بزرگ تر پیشی می گیرد.

قدرتمندترین موتور چهار سیلندر که می توانید خریداری کنید

خبرنگاران - الهام زهره وند: قدرتمندترین موتور چهار سیلندر هنوز به معروفیت برادران 6 و 8 سیلندری خود نرسیده است، اما صنعت خودروسازی به شدت به آن ها علاقه مند شده. استفاده از یک موتور توربوشارژ چهار سیلندر راهی آسان برای رسیدن به قدرت موتورهای 6 و 8 سیلندر است، در حالیکه انتشار آلاینده ها را کاهش می دهد. اگرچه موتور چهار سیلندر شاید هرگز به جایگاهِ نمادین یک موتور V8 نرسد، اما نمونه های چشمگیری از این موتورها وجود دارد.

در گذشته، ژاپن موتورهای فوق العاده ای ساخته است؛ از جمله موتور 4G63T از خودروی Mitsubishi Lancer Evolution یا موتور VTEC B18C در Integra Type-R. امروزه، موتورهای چهار سیلندر 2 لیتری با استفاده از توربوشارژرها توان فراوری 400 اسب بخار و حتی بیشتر را دارند. خودروهای مالی معمولا با خروجی های پایین تر به خوبی عمل می نمایند، اما علاقه مندان به خودرو بیشتر در پی اسب بخار هستند. برای نشان دادن اینکه این موتورها تا چه حد توانمند هستند و چرا باید به آن ها توجه کنیم، ما قدرتمندترین موتور چهار سیلندر در یک خودروی فراوریی تا کنون را معرفی می کنیم.

قدرتمندترین موتور چهار سیلندر: مرسدس-ای ام جی M139 - 469 اسب بخار

بدون هیچ شکی، قدرتمندترین موتور چهار سیلندری که می توانید در سال 2024 خریداری کنید، موتور M139 مرسدس-ای ام جی است که تا 469 اسب بخار قدرت فراوری می نماید. قدرتمندترین نسخه این موتور در مرسدس-ای ام جی C63 S E-Performance عرضه خواهد شد که قیمت آن 84 هزار دلار است و در بهار 2024 به بازار آمده است. این موتور که جانشین M133 است (مدلی که از سال 2013 تا 2019 فراوری می شد)، به شیوه حیرت انگیزی قدرتمند است. این موتور چهار سیلندر، توربوشارژ خطی در طیف وسیعی از مدل های مرسدس بنز یا ای ام جی کنونی مورد استفاده قرار می گیرد و کم وبیش به میزان موتور V8 کنونی Ford Mustang قدرت دارد، با این تفاوت که حجم آن 2.5 برابر کمتر است.

پیشرفت هایی که با حذف موتور V8 در C63 ایجاد شد

مدل پیشین C63 دارای یک موتور V8 توئین توربو 4.0 لیتری بود، بنابراین یک موتور 2.0 لیتری در خودروی سدان تازه ممکن است به نظر بعضی نوعی بی احترامی به تاریخچه آن باشد. اما خبر خوب این است که این موتور چهار سیلندر تنها بخشی از مجموعه نیرو محرکه این خودرو است. در واقع، یک موتور الکتریکی با قدرت 201 اسب بخار نیز در محور عقب قرار گرفته است که مجموعا توان خودرو را به 671 اسب بخار و 752 پوند-فوت گشتاور می رساند.

موتورهای توربوشارژ چهار سیلندر حالا در جهان حکمرانی می نمایند

موتورهای چهار سیلندر به علت کاهش حجم موتور در دهه گذشته به طور گسترده، مورد استفاده قرار گرفته اند. معمولا موتورهای کوچک تر سوخت کمتری مصرف می نمایند و آلایندگی کمتری دارند، اما قدرت کمتری هم فراوری می نمایند. یک راه برای جبران این ضعف، استفاده از توربوشارژرهاست که اجازه می دهد موتورهای کوچک تر بیشترین توان خروجی برابر با یک موتور بزرگ تر را برای همان نوع خودرو فراوری نمایند. موتورهای با حجم 2.0 لیتری بسیار رایج هستند، زیرا توازنِ مطلوبی بین قدرت و کارایی ارائه می دهند.

منبع: بیت ران
انتشار: 7 شهریور 1403 بروزرسانی: 7 شهریور 1403 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2355

به "قدرتمندترین موتور چهار سیلندر که می توانید خریداری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتمندترین موتور چهار سیلندر که می توانید خریداری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید