لایروبی کانال اصلی دفع فاضلاب و آب های سطحی شرق اهواز

به گزارش مجله سامی، سرپرست شهرداری اهواز گفت: تعریض و لایروبی کانال اصلی دفع فاضلاب و آب های سطحی شرق این کلانشهر با همکاری شرکت توسعه نیشکر در حال اجرا است.

لایروبی کانال اصلی دفع فاضلاب و آب های سطحی شرق اهواز

به گزارش از ، علیرضا عالیپور سرپرست شهرداری اهواز گفت: پروژه لایروبی و تعریض کانال ایستگاه پمپاژ پیچوار به سمت نهر مالح با ظرفیت انتقال 60 درصد از فاضلاب شرق اهواز، باهدف افزایش زیرساخت های دفع آب های سطحی و در طول 9 کیلومتر آغاز شده است، در خاتمه این پروژه عرض و عمق این کانال به ترتیب به 25 و 4 متر خواهد رسید.

او با بیان اینکه لایروبی و تعریض این کانال یکی از تمهیدات زیر ساختی شهرداری برای آمادگی هرچه بیشتر در ایام بارندگی است، اضافه نمود: بعد از ایستگاه پمپاژ کوی علوی این ایستگاه مهم ترین ایستگاه پمپاژ و خط انتقال است که کار اصلی در شرق اهواز برای تخلیه آب های سطحی و فاضلاب را انجام می دهد.

عالیپور توضیح داد: عملیات اجرایی این پروژه کمتر از یک ماه است که آغاز شده و 7 و نیم کیلومتر آن تکمیل و ظرف 2 هفته آینده تمام خواهد شد، و هم اکنون عمق سنجی در نقاط مختلف در حال اجرا است و به علت انباشت رسوبات عمق این کانال در برخی نقاط به کمتر از یک متر رسیده بود و در برخی نقاط حتی سرریز شده و مسائل زیست محیطی را به وجود آورده بود، که با این عملیات لایروبی، عمق آن به 4 متر و عرض کانال هم از 15 به 25 متر افزایش پیدا خواهد نمود.

سرپرست شهرداری اهواز ادامه داد: هر چند این کانال جزو پروژه های اختصاصی شرکت آب و فاضلاب است، اما در قالب یک طرح ضربتی مقرر شد لایروبی و تعریض این کانال را شهرداری انجام دهد و شرکت طرح توسعه نیشکر و شرکت صنایع فولاد ایران از مجموعه صنایع آلاینده ای هستند که از 21 صنعت آلاینده فعال در اهواز مسئولیت های اجتماعی خود را به خوبی انجام داده و شاهد همکاری های بسیار خوبی از سوی این شرکت ها هستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر مابقی صنایع آلاینده مانند نفت و گاز هم در قبال آلایندگی هایی که در آب، هوا و خاک ایجاد می نمایند به یاری شهر بیایند به زودی شاهد تحول در پروژه های زیر ساختی شهر اهواز خواهیم بود.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1827

به "لایروبی کانال اصلی دفع فاضلاب و آب های سطحی شرق اهواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی کانال اصلی دفع فاضلاب و آب های سطحی شرق اهواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید