لزوم تحکیم فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی

به گزارش مجله سامی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر تحکیم و فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی تأکید کرد.

لزوم تحکیم فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، احد جاقتصادی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر تحکیم و فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی اظهار کرد: در شرایط کرونایی از انجام مراسم جشن و عروسی ها خودداری شود؛ چراکه در یک برنامه جشن عروسی در یکی از استان های کشور نزدیک به 200 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و پنج نفر فوتی داشت.

وی افزود: فرهنگ دینی، ملی و سنتی ما درباره آسان سازی ازدواج در راستای تحکیم بنیان خانواده تأکید دارد و حاکمیت و نظام هم اقدامات و برنامه های مهمی برای ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان و پایدار دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم رسیدن به تکامل شخصیتی و شایستگی های لازم و برخورداری از آموزش بیشتر مهارت های زندگی در امر ازدواج جوانان تأکید کرد و گفت: راه و چاره برای ازدواج آسان و بدون انحراف و تحکیم بنیان خانواده، توجه به مسائل زیربنای فرهنگی، گفتمان و رفتارهای صادقانه در امر ازدواج است.

جاقتصادی با بیان اینکه دین مقدس اسلام و فرهنگ دینی و اجتماعی تأکید زیادی بر اولاً لزوم ازدواج و دوم سبک زندگی و ازدواج آسان دارد، افزود: در امر ازدواج بیان حقایق و اصل و اصالت بسیار مهم است و نباید فقط به مسئله اقتصادی توجه نشود؛ بلکه تفهیم زندگی کردن و توصیه شدید به صبر و استقامت در برابر ناملایمات بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه سیره ائمه اطهار (ع) و سبک زندگی اسلامی مروج انجام ازدواج های آسان است، تأکید کرد: فرهنگ و استراتژی غالب در جامعه تفهیم زندگی و جا افتادن و آسان سازی ازدواج به عنوان الگو باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به موضوع مهارت های زندگی جوانان و آسیب های اجتماعی و طلاق که از معضل اصلی در جامعه است، شرح داد: در این باره باید از نیروهای متفکر و اهل فن، علما و دانشگاهیان بهره گرفت.

4121/4062/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1248

به "لزوم تحکیم فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تحکیم فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید