مخبر: ابتلا به اومیکرون رو به رشد است

به گزارش مجله سامی، در جلسه کارگروه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با توجه به فرایند رو به رشد ابتلا به اومیکرون در کشور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا تأکید شد.

مخبر: ابتلا به اومیکرون رو به رشد است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در جلسه کارگروه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا، با توجه به فرایند رو به رشد ابتلا به اومیکرون در کشور بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا تأکید شد.

جلسه کارگروه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید.

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جمعیت هلال احمر نیز حضور داشتند، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین شرایط کرونا در کشور و تعداد بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا ارائه کرد.

عین الهی وزیر بهداشت هم چنین گزارشی از آخرین شرایط رنگ بندی شهر های کشور و نیز اندازه واکسن های تزریق شده ارائه کرد و گفت: تا به امروز بیش از 138 میلیون دوز واکسن در کشور تزریق شده و پوشش تزریق نوبت اول واکسن در کشور 91 درصد، نوبت دوم 81 درصد و نوبت سوم 32 درصد است.

در این جلسه بعلاوه شرایط آمادگی بیمارستان ها در پیک ششم کرونا و درصد اشغال تخت های آی سی یو و تخت های بیمارستانی به تفکیک استان ها و نیز فرایند بستری و فوتی در گروه های سنی مختلف مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

در این نشست بعلاوه با توجه به فرایند رو به رشد ابتلا به اومیکرون در کشور، بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا تأکید شد.

در ادامه این جلسه بعضی پیشنهادات جهت طرح در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مورد بحث و گفتگو نهاده شد و مقرر شد این پیشنهادات برای تأیید نهایی در جلسه ستاد ملی مطرح گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2069

به "مخبر: ابتلا به اومیکرون رو به رشد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: ابتلا به اومیکرون رو به رشد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید