بازسازی خانه حکیمیان زنجان از سرگرفته شد

به گزارش مجله سامی، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان از شروع بازسازی بخشی از خانه حکیمیان اطلاع داد.

بازسازی خانه حکیمیان زنجان از سرگرفته شد

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان، امیر ارجمند شنبه 11 مردادماه 99 گفت: بازسازی بخشی از خانه حکیمیان از 10 تیرماه شروع شده است و تا انتها شهریور ادامه خواهد داشت.

او اضافه نمود: تعمیر تأسیات الکتریکی، آب رسانی و گازرسانی، گچ کاری دیوارها، لکه گیری و نقاشی در بخشی از این بنای تاریخی در حال اجرا است. میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه بازسازیی در حدود یک میلیارد ریال و از محل اعتبارت ملی است.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی زنجان گفت: انتها بازسازی خانه حکیمیان تا انتها تابستان است. بعد از اتمام بازسازی این بخش از خانه حکیمیان به خانه ملیله استان تبدیل خواهد شد.

او بیان نمود: خانه تاریخی حکیمیان از دو بنا تشکیل شده که یکی از آن ها متعلق به دوره مظفرالدین شاه قاجار است و مساحتی بیش از 900 متر مربع دارد و بنای دیگر متعلق به اواخر دوره پهلوی اول و اویل پهلوی دوم است که بیش از 200 متر مساحت دارد. مجموع مساحت این دو بنا 1200 متر مربع است.

خانه حکیمیان بنای ثبت شده در فهرست میراث ملی و متعلق به دوره قاجار است که در کوچه شهدا معروف به عباسیه شهر زنجان قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1120

به "بازسازی خانه حکیمیان زنجان از سرگرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه حکیمیان زنجان از سرگرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید