جهت خانه های نیما و جلال ساماندهی و کفسازی می شود

به گزارش مجله سامی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، راستا خانه های نیما و جلال ساماندهی و کفسازی می شود.

جهت خانه های نیما و جلال ساماندهی و کفسازی می شود

برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به آخرین اقدامات اجرا شده برای بازسازی و احیای خانه نیما یوشیج گفت: از شهریور سال گذشته کار طراحی این بنا آغاز و در بهمن طراحی آن به سرانجام رسید.

وی اضافه کرد: در طراحی، خانه نیما یوشیج به نام خانه موزه ای که محلی برای شناخت زندگی، اندیشه و اشعار نیما یوشیج و پیروان وی باشد، برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران بیان داشت: با توجه به اینکه خانه نیما در نزدیکی خانه سیمین و جلال قرار گرفته است به همین دلیل راستا این دو خانه ساماندهی و کفسازی خواهد شد.

وی نام کرد: در سال گذشته همزمان با مرحله طراحی به دلیل نیازهایی که بنا داشت، مراحل بازسازی استحفاظی و اضطراری بنا که شامل بازسازی و استحکام بخشی سقف شیروانی و ستون های بنا بود، انجام شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران شرح داد: با توجه به اتمام طرح بازسازی در اسفند سال گذشته پیمانکار عملیات اجرایی بنا طی فرآیندی قانونی مشخص شد.

ضرغامی گفت: بنای اصلی، محوطه و بناهای موجود در محوطه به طور کامل فضاهایی پویا و فعال خواهند بود و ضمن برقراری فعالیت موزه، در رویدادها و مرنام های مختلف از این فضاها استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی محوطه و دیوارهای موجود حدود 50 درصد پیشرفت داشته، اضافه کرد: همزمان محوطه و بناهای موجود هم در مجموعه در حال بازسازی و بازسازی هستند.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ عملیات اجرایی بنا از فروردین امسال آغاز شده و بازسازی بنا تا به امروز پیشرفت قابل توجهی بالغ بر 60 درصد داشته است.

منبع: همگردی
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1749

به "جهت خانه های نیما و جلال ساماندهی و کفسازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت خانه های نیما و جلال ساماندهی و کفسازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید