مصرف بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز توسط همدانی ها

به گزارش مجله سامی، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از مصرف بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز در 6 ماهه نخست سال جاری اطلاع داد و گفت: در 6 ماهه ابتدای سال یک میلیارد و 616 میلیون مترمکعب گاز توسط مشترکین استان همدان مصرف گردیده است.

مصرف بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز توسط همدانی ها

عبدالله فیاض در گفت وگو با خبرنگاران،با بیان اینکه در 6 ماهه سال گذشته یک میلیارد و 494 میلیون مترمکعب گاز در استان همدان مصرف شد، اضافه نمود: میزان مصرف گاز در 6 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی مصرف گاز در بخش نیروگاهی استان، توضیح داد: در 6 ماهه نخست سال جاری 822 میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه همدان مصرف گردیده است در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته 688 میلیون مترمکعب گاز در این مدت مصرف گردیده بود.

فیاض با تأکید بر اینکه شرکت گاز استان تمایلی به کاهش گاز نیروگاه ندارد، مطرح کرد: در صورتی که در فصل زمستان محدودیت توزیع گاز به نیروگاه اعلام گردد ما نیز باید رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در بخش صنعتی استان 7 درصد رشد داشته است، گفت: در بخش صنعتی 318 میلیون مترمکعب گاز مصرف گردیده این در حالیست که در مدت مشابه سال گذشته 299 میلیون مترمکعب گاز مصرف گردیده بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سال گذشته 366 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف گردیده بود، یادآور شد: همچنین در 6 ماهه نخست سال جاری 342 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی مصرف گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه 46 درصد از مشترکین گاز استان روستایی هستند، ادامه داد: سال جاری با گازرسانی به 11 روستا استان همدان به عنوان نخستین استان سبز کشور در گازرسانی معرفی گردید.

فیاض نرخ بهره مندی روستائیان استان از گاز طبیعی را 99.8 درصد دانست و گفت: در استان همدان 1024 روستا گازرسانی گردیده است.

وی درباره گازرسانی به کارگاه های سفال لالجین، اظهار کرد: سال جاری شرکت گاز تعهد گازرسانی به 300 کارگاه سنتی سفال در شهر لالجین را برعهده دارد که در حال حاضر خطوط انتقال گاز در حال اجراست و تا هفته آینده ایستگاه گاز در این منطقه راه اندازی می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان از کاهش 4 درصدی مصرف گاز در صندلی های CNG در 6 ماهه نخست سال جاری اطلاع داد و گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری 82 میلیون مترمکعب گاز توسط صندلی های CNG استان مصرف گردیده است.

فیاض درباره مطالبات شرکت گاز استان از صندلی های CNG توضیح داد: مطالبات شرکت گاز استان از صندلی های CNG، 22 میلیارد تومان بوده که تا کنون وصول نگردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 44

به "مصرف بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز توسط همدانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز توسط همدانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید