پرسود ترین محصولات برای کاشت در گلخانه کدامند؟

به گزارش مجله سامی، با کشت گلخانه ای، پرورش گیاهان در تمامی فصول سال امکان پذیر می باشد. با استفاده از گلخانه به راحتی می توان دما و رطوبت مورد نیاز گیاهان را در فصل سرد و گرم سال تنظیم نمود و گیاهان مختلف را پرورش داد

پرسود ترین محصولات برای کاشت در گلخانه کدامند؟

کدام محصولات گلخانه ای برای پرورش در ایران سود بیشتری دارند؟ در این مقاله پر سودترین محصولات گلخانه ای به شما معرفی می شوند تا به راحتی بتوانید پیش از کشت گیاه در گلخانه خود، بهترین آن را برگزینید.

کاشت چه محصولاتی در گلخانه سود بالایی دارد ؟

با توسعه صنعت کشاورزی، کشت گلخانه ای نیز توسعه یافت. در گلخانه به راحتی میتوان هر محصول را در تمام فصول سال پرورش داد. از این رو کسب درآمد از محصولات کشت شده در گلخانه، در تمام طول سال امکان پذیر است. اما کدام محصولات گلخانه ای سود بیشتری برای پرورش دهنده دارند؟ در ادامه با چند نمونه از پر سودترین محصولات گلخانه ای آشنا خواهید شد.

کشت زعفران در گلخانه

یکی از محصولات پر سود برای کشت در گلخانه، زعفران است. قیمت بالای زعفران سبب شده تا آن را طلای سرخ بنامند و صادرات آن به سایر کشور ها از ایران نیز رو به افزایش باشد. از این رو سطح زیر کشت زعفران در ایران روز به روز در حال توسعه است. زعفران معمولا در زمین های کشاورزی کشت شده و در پاییز برداشت محصول انجام می گردد. اما امروزه به دلیل سوددهی بالای این محصول، کشت آن در گلخانجات نیز انحام می گردد. جالب است بدانید که کشت گلخانه ای زعفران، بازدهی بیشتر از 2.5 برابر کشت زعفران در زمین کشاورزی دارد و همین امر نیز سبب شده تا افراد به کشت این محصول در گلخانه روی آورند.

گل های شاخه بریده

یکی از دیگر محصولات سود آور برای کشت در گلخانه، گل های زینتی شاخه بریده هستند. راه اندازی گلخانه گل رز شاخه بریده، گلایل، لیلیوم، سنبل، لاله و سایر گل های شاخه ای بسیار سود آور بوده و جزو بهترین گیاهان برای پرورش در گلخانه محسوب می شوند.

البته دقت داشته باشید که راه اندازی یک گلخانه گل شاخه بریده نیز نیازمند هزینه های بالاتری است. باید پیش از شروع کار تمامی تجهیزات لازم از جمله انواع بخاری و هیتر گلخانه، تجهیزات سرمایشی، مه پاش ها، فن ها و ... را در این گلخانه فراهم سازید. در غیر این صورت، پرورش گل شاخه بریده در گلخانه سود آور نبوده که هیچ، میتواند ضرر و زیان زیادی بر روی دوش پرورش دهنده بگذارد.

دقت داشته باشید که برای کشت این محصول سودآور در گلخانه، ضروری است تا تمامی شرایط محیطی لازم از جمله دما و رطوبت را فراهم سازید. در واقع استفاده از دستگاه های رطوبت ساز از ضروری ترین تجهیزات گلخانه ای هستند. فروشگاه EIG شاپ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع رطوبت ساز و مه پاش گلخانه در ایران است. تمامی محصولات این کارخانه از 24 ماه ضمانت نامه معتبر برخوردار هستند.

کاشت سبزیجات در فصل زمستان

از دیگر محصولات پرسود گلخانه ای می توان به کاشت سبزیجات در فصل زمستان اشاره نمود. کاشت سبزی در زمستان و در زمین کشاورزی غیر ممکن است. از این رو در فصول سرد سال، با کاشت سبزیجات مختلف در گلخانه به راحتی میتوانید به درآمد و سود بالایی برسید. علاوه بر این که قیمت سبزیجات در زمستان بالا می رود، میزان این محصول نیز بسیار کم بوده و شما میتوانید با کاشت انواع سبزیجات مختلف در گلخانه، درآمد خوبی در فصول سرد سال بدست آورید.

راه اندازی گلخانه نشاء

امروزه بیشتر محصولات کشاورزی مانند گوجه، بادمجان، کدو، فلفل ها، برخی از گیاهان آپارتمانی و... در گلخانه نشا می شوند. سپس این گیاه نشا شده از گلخانه خارج گشته و در زمین کشاورزی کشت می گردد. کاشت برخی از محصولات در گلخانه و انتقال نشا آنها به زمین کشاورزی، به دلیل بالا بردن کیفیت گیاه و فراهم آوردن شرایط محیطی برای رشد بذر گیاهان صورت می پذیرد. با پیشرفت صنعت کشاورزی بسیاری از گلخانه داران، با تولید انواع نشا در گلخانه خود و فروش آنها به کشاورزان دارای زمین، سود خوبی کسب می کنند.

کشت صیفی جات مانند گوجه و خیار

صیفی جاتی مانند گوجه و خیار، در بهار و تابستان به صورت طبیعی و در زمین های کشاورزی کشت می شوند. اما کشت این محصولات در فصل سرد، تنها در گلخانه امکان پذیر است. مصرف برخی از صیفی جات در کشور ایران بالا بوده و به راحتی می توان با احداث گلخانه صیفی جات سود بسیار بالایی از کشت این محصولات گلخانه ای بدست آورد. البته دقت داشته باشید که بهترین زمان برای کسب درآمد از پرورش گوجه و خیار، در پاییز و زمستان و خارج از فصل کشت زمینی این محصولات است.

کشت میوه های استوایی

میوه هایی نظیر انبه، پاپایا، موز، میوه ستاره ای، آناناس و ... قیمت بسیار بالایی داشته و تنها در برخی از منطقه ها کشت می شوند. در منطقه ها گرمسیر، برخی از این میوه ها به صورت گلخانه ای کشت شده و علاوه بر فروش در داخل کشور، به کشور های همسایه نیز صادر شده و سود خوبی برای پرورش دهنده به ارمغان می آورند.

در صورتی که قصد دارید از کشت میوه های استوایی به درآمد برسید، پیش از شروع کار، نیاز است تا تمام اطلاعات اعم از دما و رطوبت، خاک مناسب، شیوه کشت، تکثیر و ... را کسب نمایید.

گیاهان دارویی

محصول دیگری که به عنوان یک کشت گلخانه ای سودمند از آن یاد می گردد، پرورش گیاهان دارویی در گلخانه است. بیشتر گیاهان دارویی در اوایل فصل بهار روییده و در سایر فصول رشد نمی کنند. در مقابل این گیاه در صنایع غذایی و دارویی کاربرد بسیار گسترده ای دارند.

از این رو کشت گلخانه ای انواع گیاهان دارویی مانند کاسنی و بابونه علاوه بر بازدهی سریع، سود بالایی نیز دارد.

پرورش فلفل دلمه ای در گلخانه

فلفل دلمه محصولی است که به راحتی در گلخانه کشت شده و پرورش آن نیز آسان است. این محصول مدت زمان بیشتری از سایر صیفی جات قابل نگهداری بوده و به راحتی میتوان آن را مدت زمان اندکی انبار نمود و سپس در داخل کشور و خارج از آن، به فروش رساند. شما میتوانید با راه اندازی یک گلخانه فلفل دلمه در رنگ های مختلف، درآمد خوبی کسب نمایید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2306

به "پرسود ترین محصولات برای کاشت در گلخانه کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرسود ترین محصولات برای کاشت در گلخانه کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید