مقاله انتقادی رئیس سابق پنتاگون صدای ترامپ را درآورد

به گزارش مجله سامی، انتقاد جیمز ماتیس از سیاست اول آمریکای ترامپ و درخواستش از تیم جو بایدن برای اینکه به سرعت از شر آن خلاص گردد، داد ترامپ را درآورد.

مقاله انتقادی رئیس سابق پنتاگون صدای ترامپ را درآورد

به نوشته روزنامه دیلی میل، توییت های انتقادی دونالد ترامپ علیه ژنرال جیمز ماتیس که زمانی وزیر دفاع دولتش بود، پس از آن مطرح شد که ترامپ با تایید ضمنی آغاز فرایند انتقال دولت، در واقع به مرحله ای نزدیک شد که به شکست مقابل جو بایدن اذعان کند.

صحبت های ترامپ در واکنش به یک مقاله انتقادی ماتیس به سیاست اول آمریکا در دولت او بود. ترامپ نوشت: همه چیز را درباره ماتیس می گوید. اوباما او را اخراج کرد. من هم باید او را زودتر اخراج می کردم. بعد از اینکه او رفت، بهترین کار را کردیم. ژنرالی است که در دنیا خیلی به او بها داده اند!

ژنرال ماتیس در دسامبر سال 2018 پس از اعتراض به طرح ترامپ برای خارج سازی ناگهانی نظامیان آمریکایی از سوریه کناره گیری کرد.

ماتیس در استعفا نامه اش نوشته بود: چون شما این حق را دارید که وزیر دفاعی داشته باشید که دیدگاه هایش بهتر با دیدگاه ها و اهداف شما منطبق گردد، گمان می کنم بهترین کار برای من استعفا از سمتم باشد.

ترامپ اندکی پس از آن حملاتش را به او آغاز کرد. اظهارات ماتیس در مقاله جدیدی در مجله فارن پالسی به بیان این اختلافات می پردازد. این مطلب خواهان احیای ائتلاف های آمریکا و قدرت نرم آمریکا برای نفوذ در دنیا و منافع و ارزش های آمریکا شده است.

ماتیس در نوشتار خود که به همراه یک گروه به رشته تحریر در آورده، نوشته است: ایالات متحده امروز پایه های یک نظم بین المللی را که به وضوح برای منافع ایالات متحده مفید است، تضعیف می نماید و این نشان دهنده یک ناآگاهی اساسی در خصوص میزان اتحاد قوی و نهادهای بین المللی است که استراتژیک عمیق را ارائه می دهد.

آنها نوشتند: در عمل اول آمریکا به معنای آمریکا تنها است. این به توانایی این کشور در رسیدگی به مسائل پیش از رسیدن آنها به اراضی آمریکا لطمه زد و و بنابراین خطر تهدیدهای فوری را تشدید می نماید.

در ادامه این مطلب آمده است: افزایش امنیت ملی باید با این حقیقت اساسی آغاز گردد که ایالات متحده نمی تواند بدون یاری دیگران از خود یا منافع خود محافظت کند. تعامل بین المللی به ایالات متحده این امکان را می دهد تا به جای انتظار برای برخورد با خطرات که در نهایت بسیار گران تر و خطرناک تر از آب در می آید، از دور خطرات را ببیند و عمل کند.

در سرانجام این مقاله از جو بایدن خواسته شده تا این سیاستی که ترامپ در 2016 به جریان انداخت، از بین ببرد. در این مطلب آمده است: در ژانویه، هنگامی که رئیس جمهور جو بایدن و تیم امنیت ملی او آغاز به ارزیابی مجدد سیاست خارجی ایالات متحده کردند، امیدواریم که آنها به سرعت در استراتژی امنیت ملی تجدیدنظر نمایند تا اول آمریکا را از محتوای آن حذف نمایند و در جای خود، تعهد به امنیت مشترک را بازیابی نمایند که برای دهه ها خیلی خوب به ایالات متحده خدمت نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1379

به "مقاله انتقادی رئیس سابق پنتاگون صدای ترامپ را درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله انتقادی رئیس سابق پنتاگون صدای ترامپ را درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید