همه پرسی قانون اساسی روسیه به ایستگاه آخر رسید

به گزارش مجله سامی، اصلی ترین پروژه سیاسی ولادیمیر پوتین در امسال میلادی که همه پرسی قانون اساسی است و به او اجازه می دهد تا 2036 در قدرت بماند، امروز (چهارشنبه) تکمیل می گردد.

همه پرسی قانون اساسی روسیه به ایستگاه آخر رسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رای گیری سراسری درباره اصلاحات، دوره تصدی ولادیمیر پوتین را تجدید می نماید و اجازه می دهد تا او دو دوره شش ساله دیگر در راس قدرت باقی بماند. برای اولین بار در تاریخ روسیه، شعبه های اخذ رای یک هفته باز بود تا از تراکم جمعیت بکاهد و میزان مشارکت مردمی در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا تقویت گردد.

ولادیمیر پوتین با کمپین گسترده ای که برای جلب نظر رای دهندگان روس برای پذیرفتن این تغییرات به راه انداخت، تضمین کرد که نتایجی که مایل است دریافت کند. در واقع، هدف این همه پرسی برای تحکیم قدرت او می تواند در نهایت به تحلیل جایگاهش منجر گردد و علت آن روش های غیر متعارف پوتین برای تقویت مشارکت و مبنای حقوقی مشکوک برای برگزاری این رای گیری است.

گلب پاولوفسکی، تحلیلگر سیاسی و مشاور سیاسی سابق کرملین گفت فشار بی امان برای برگزاری رای گیری، با وجود سطح بالایی از همه گیری ویروس کرونا، نشان دهنده آسیب پذیری بالقوه رهبر روسیه است. او گفت: پوتین به حلقه نزدیکانش اعتماد ندارد و نگران آینده است. او یک اثبات انکارنشدنی حمایت عمومی می خواهد.

این رأی گیری تکمیل کننده تحولاتی است که از ژانویه با ارائه پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای ایجاد تغییرات در قانون اساسی شروع شد. او پیشنهاد گسترش اختیارات مجلس و توزیع مجدد قدرت در بین بازوهای دولت روسیه را ارائه کرد و این برآورد به وجود آمد که او ممکن است پس از سرانجام دوره ریاست جمهوری خود در سال 2024 به عنوان رئیس مجلس یا به عنوان رئیس شورای کشور به کارش ادامه دهد.

این اصلاحات که همچنین تاکیدی بر اولویت قانون روسیه بر هنجارهای بین المللی است، ازدواج همجنسگرایان را ممنوع می نماید و اعتقاد به خداوند را یک ارزش بنیادین در نظر می گیرد و فورا در مجلس تحت کنترل کرملین تایید شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1121

به "همه پرسی قانون اساسی روسیه به ایستگاه آخر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی قانون اساسی روسیه به ایستگاه آخر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید