آمادگی مقام های آلمانی برای خروج یونان از منطقه یورو

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: یک نشریه آلمانی خاطرنشان کرد که مقام های ارشد این کشور برای خروج یونان از منطقه یورو آماده هستند البته اگر چنین مساله ای لازم باشد.

آمادگی مقام های آلمانی برای خروج یونان از منطقه یورو

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نشریه اشپیگل به نقل از منابع مطلع دولت آلمان نوشت، آنگلا مرکل صدر اعظم و ولفگانگ شاوبل وزیر دارایی آلمان بر این باورند که منطقه یورو با تاثیرات ناشی از خروج یونان مقابله خواهد نمود.

بر اساس این گزارش، اعلام مواضع جدید دولت آلمان در قبال خروج یونان از منطقه یورو در حالی است که مقام های برلین پیش از این مخالفت خود را با این مساله اعلام نموده بودند.

اشپیگل اضافه کرد: شاید پیشرفت زیاد منطقه یورو پس از بحران اقتصادی 2012 میلادی عامل مهمی بوده تا سیاستمداران آلمانی موضع خود را در قبال خروج یونان از منطقه یورو تغییر داده باشند.

دولت آلمان این احتمال را در نظر گرفته است که اگر آلکسیس تسیپراس رهبر حزب مخالف سیریزا در انتخابات آینده یونان به پیروزی برسد ، این مساله موجب متوقف شدن تدابیر ریاضتی خواهد شد و زمینه لازم برای خروج یونان از منطقه یورو فراهم می گردد.

یک کارشناس ارشد مسائل ارزی نیز تاکید نمود که در شرایط کنونی واقعا هنوز معلوم نیست که یک کشور عضو یورو چگونه می تواند از این منطقه مشترک پولی خارج گردد و اتحادیه اروپا باید این مساله را به صورت شفاف اعلام کند.

مجلس یونان در سومین دور رای گیری نتوانست رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند و این مساله منجر به انحلال مجلس شده است. آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان اعلام نموده است که انتخابات زودرس 25 ژانویه برگزار خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی های اجرا شده حزب مخالف سیریزا می تواند برنده انتخابات سراسری یونان گردد.وزیر دارایی آلمان نیز پیش از این گفته بود که دولت جدید یونان باید بدهی های این کشور را پرداخت کند و اگر یونان راستا دیگری را انتخاب کند خود را در وضعیت سختی گرفتار خواهد نمود.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 343

به "آمادگی مقام های آلمانی برای خروج یونان از منطقه یورو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی مقام های آلمانی برای خروج یونان از منطقه یورو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید