فنلاند کمک های مالی خود به سازمان بهداشت جهانی را افزایش می دهد

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه وزارت خارجه فنلاند، در واکنش به تصمیم اخیر و ضدانسانی رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی، دولت فنلاند اعلام کرده که کمک های خود را افزایش خواهد داد.

فنلاند کمک های مالی خود به سازمان بهداشت جهانی را افزایش می دهد

شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اقدامی غیرمعمول گفت که دولتش تصمیم دارد تا کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی را تعلیق کند.

پس از این تصمیم غیرمعمول رئیس جمهور آمریکا، حال وزارت خارجه فنلاند در این ارتباط اعلام کرده است که این کشور کمک های انسانی، مالی و نقدی خود را به سازمان های بین المللی که در راستای مقابله با شیوع کرونا فعالیت می کنند، افزایش خواهد داد.

در بیانیه وزارت خارجه فنلاند در عین حال اشاره شده که بخش بیشتری از کمک های مالی این کشور به نهادها و سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل از جمله سازمان بهداشت جهانی تعلق خواهد گرفت.

همچنین در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ علیه سازمان بهداشت جهانی، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه از این تصمیم ترامپ درباره قطع حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی انتقاد کرد و خواستار آن شد که به جای اتهام زنی، برای اتخاذ رویکردی جهانی در مواجهه با کرونا، به اتحاد و همبستگی روی بیاوریم.

از سوی دیگر، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه سازمان بهداشت جهانی و قطع کمک های مالی به این سازمان واکنش نشان داد و گفت: عمیقاً از تصمیم آمریکا برای تعلیق کمک های مالی به سازمان بهداشت جهانی متأسفم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 961

به "فنلاند کمک های مالی خود به سازمان بهداشت جهانی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنلاند کمک های مالی خود به سازمان بهداشت جهانی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید