یونان بازهم دست یاری به سمت اتحادیه اروپا دراز می نماید، سنگینی بدهی ها بر دوش آتن

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: یک روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه همچنان بار سنگین بدهی ها روی دوش یونان سنگینی می نماید از تصمیمات نخست وزیر این کشور برای درخواست یاری از اتحادیه اروپا به منظور تسهیل پرداخت بدهی هایش اطلاع داد.

یونان بازهم دست یاری به سمت اتحادیه اروپا دراز می نماید، سنگینی بدهی ها بر دوش آتن

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه زوددویچه سایتونگ در مطلبی نوشت: آنتونیس ساماراس، نخست وزیر یونان می خواهد مجددا از کشورهای منطقه یورو درخواست کند که به آتن در کاهش بدهی های روزافزونش یاری نمایند.

امروز قرار است ساماراس با صدر اعظم آلمان در برلین دیدار کند و در این دیدار وی می خواهد موفقیت های کشورش در زمینه اصلاحات را ارائه دهد.

بر اساس اطلاعات زوددویچه سایتونگ در این دیدار همچنین درباره راهکارهای تسهیل شدن روند کاهش بدهی های یونان هم بحث می گردد. آتن به بهره های پایین تر و یا دادن دوره بازپرداخت طولانی تر برای وامهایش از طرف اتحادیه اروپا امیدوار است.

بدهی های یونان در انتها سپتامبر به مبلغ 321.8 میلیارد یورو یا 169 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور رسید که بسیار بالاتر از میزان بدهی های این کشور نسبت به سال گذشته که 303.5 میلیارد یورو بوده است می باشد.

آنگلا مرکل در روز قبل از دیدار خود با ساماراس اظهار نظرهای تمجید نماینده ای را برای همتای خود در یونان ارسال نموده و در برلین گفت که ما می توانیم اولین موفقیت ها را ببینیم. یونان تغییرات قابل توجهی نموده است و هیچ کس فکر آن را نمی کرد که در سال 2013 این کشور چنین وضعیت مالی داشته باشد.

مرکل ضمن اعلام آمارهای مالی مثبت درباره یونان در عین حال خاطر نشان کرد که این به مفهوم این نیست که همه کارها اجرا شده است.

مرکل همچنین سیگنال واضحی به یونان ارسال کرد مبنی بر اینکه وی آماده نیست که آتن را از تعهداتی که بر دوشش است رها کند.

از منطقه یورو نیز روز گذشته شنیده شد که بخشش مستقیم بدهی های یونان امکانپذیر نبوده، اما طولانی شدن زبان بازپرداخت وام های این کشور قابل تصور است.

همچنین روز گذشته تروئیکای اروپایی بار دیگر از سفر بی نتیجه خود به یونان بازگشتند. وام دهندگان بین المللی که شامل کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول هستند در یک نوشته و بیانیه مشترک اعلام کردند که با وجود پیشرفت های خوب یونان اما مانند قبل بعضی تعهدات این کشور هنوز برآورده نشده است.

از بروکسل هم شنیده می گردد که ما انتظار داریم که آتن چاله های بودجه خود را در سال 2014 از منابع خود تامین کند. بخصوص باید بعضی شرکت های دولتی بالاخره خصوصی شده و پیشرفتهایی در زمینه بازسازی سیستم های مالیاتی انجام گردد. همچنین آینده شرکت های دفاعی یونان هم همچنان مورد اختلاف است.

به نوشته زوددویچه سایتونگ قرار بود تروئیکای اروپایی در اکتبر به ماموریت خود در یونان انتها دهد که به دلیل اختلاف نظرها در این باره این امر ممکن نشد. یاری نمایندگان بین المللی به یونان در ابتدای دسامبر بار دیگر به آتن سفر خواهند کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 320

به "یونان بازهم دست یاری به سمت اتحادیه اروپا دراز می نماید، سنگینی بدهی ها بر دوش آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان بازهم دست یاری به سمت اتحادیه اروپا دراز می نماید، سنگینی بدهی ها بر دوش آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید