موافقت مشروط آلمان با اعطای یاری اقتصادی جدید به یونان

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: وزیر دارایی آلمان دیروز در آتن اظهار داشت در صورت موفقیت سیاست های ریاضت اقتصادی در یونان می توان درباره ارائه یاری اقتصادی جدید به این کشور در سال 2014 تبادل نظر کرد.

موافقت مشروط آلمان با اعطای یاری اقتصادی جدید به یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از فرانس 24؛ ولفگانگ شوبلهوزیر دارایی آلمان که دیروز برای اولین بار پس از شروع بحران بدهی یونان از سال 2009 وارد این کشور شد اظهار داشت در صورتی که یونان بتواند بدهی ها خود را با اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی کاهش دهد یاری اقتصادی جدیدی به این کشور در خاتمه سال 2014 ارائه خواهد شد.

شوبله گفت: اگر دولت یونان بتواند مازاد بودجه اولیه ای کسب کند می توان درباره ارائه یاری جدید به این کشور در خاتمه سال 2014 مصاحبه کرد. وی اضافه کرد این به معنای اجرای اصلاحات و تعدیل اقتصادی و کاهش هزینه های دولت است.

سفر یک روزه وزیر دارایی آلمان که همزمان با تصویب طرح ریاضتی جدید در مجلس یونان که موجب حذف هزاران شغل در بخش عمومی شده است تحت تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت. مقام های یونانی با برگزاری هرگونه تظاهرات در این کشور در طول سفر وزیر دارایی آلمان مخالفت نموده اند. معترضان یونانی به شدت با سفر وزیر دارایی آلمان به این کشور مخالف هستند چرا که وی نقش مهمی در اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی در یونان دارد.

بعضی شایعات حاکی از احتمال استهلاک دیون یونان خبر می دهند، در حالی که دولت آلمان که از طرف افکار عمومی مردم خود تحت فشار است این اخبار را رد نموده است. کشور آلمان مهم ترین وام دهنده به یونان محسوب می گردد و دولت این کشور را برای اجرای سیاست ریاضت اقتصادی تحت فشار قرار داده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 306

به "موافقت مشروط آلمان با اعطای یاری اقتصادی جدید به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مشروط آلمان با اعطای یاری اقتصادی جدید به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید