دعوت به اعتصاب عمومی در یونان

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: اتحادیه های بخش دولتی و خصوصی یونان در اعتراض به لایحه حذف 4 هزار شغل بخش عمومی و انتقال اجباری بیش از 12 هزار کارمند فردا دست به اعتصاب عمومی خواهند زد.

دعوت به اعتصاب عمومی در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رادیو بین الملل فرانسه؛ اتحادیه های بخش دولتی و خصوصی یونان در اعتراض به قانون حذف 4 هزار شغل بخش عمومی و انتقال اجباری بیش از 12 هزار کارمند فردا دست به اعتصاب عمومی خواهند زد.

مردم یونان این تابستان به سفر و تعطیلات نمی روند، آنها در اعتراض به اقدامات تعدیلی دولت برای خروج از بحران اقتصادی در خیابان ها به سر می برند. این هفته نیز برنامه مردم برای تظاهرات پر شده است. همه اتحادیه های بخش دولتی و خصوصی یونان اعضای خود را دعوت به اعتصاب عمومی نموده اند. این اعتصاب که قرار است از فردا شروع گردد در اعتراض به طرح قانون جدیدی است که طبق آن 4 هزار شغل بخش عمومی حذف و بیش از 12 هزار کارمند دیگر اجباراً منتقل خواهند شد.

کاهش نیروهای پلیس، معلمان و پرسنل بهداشت و درمان از مهمترین سرفصل های این طرح جدید است. این لایحه در حالی قرار است چهارشنبه در مجلس یونان به بحث گذارده گردد که دولت این کشور پس از جدا شدن یکی از احزاب ائتلافی تنها 5 رأی بیشتر از میانگین آرا را در اختیار دارد.

اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول در شرایطی حاضر به پرداخت 7 میلیارد یاری اقتصادی به یونان شده است که این لایحه تصویب گردد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای سیاست های ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه فشار زیادی را بر رشد اقتصادی یونان وارد نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 322

به "دعوت به اعتصاب عمومی در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت به اعتصاب عمومی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید