پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران درباره یک مصوبه

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران، مرتضی طلائی- نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران که در ابتدای یکصد و بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ریاست جلسه را بر عهده داشت- در سخنان پیش از دستور با تبریک ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی ری را قبله تهران نامید و این روز را به مردم شهر تهران و کشور و جهان اسلام تبریک گفت.

پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران درباره یک مصوبه

وی در ادامه سخنان خود سالروز حماسه مردم امل را گرامیداشت و میلاد امام حسن عسگری را به تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت.

در ادامه جلسه اعتراض فرمانداری به موضوع مصوبه شورایاری بود که با انجام اصلاحاتی به تصویب اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

پس از استماع جوابیه تنظیم شده توسط کمیسیون حقوقی، علی صابری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام موافقت با نظر کمیسیون این اعتراض را سبب خیر دانست و توضیح داد: جوابیه تهیه شده کاملاً بر اساس قانون است و سبب می شود که مشکل به وجود آمده کاملاً قانونی برطرف شود.

احمد حکیمی پور، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر قانونی بودن پاسخ تهیه شده گفت: یکی از نکات مورد تأکید فرمانداری در موضوع توافق نهادهای مرتبط است این در حالی است که موضوع باید با تعامل و خارج از چرخه اداری انجام گیرد؛ چرا که در صورت پافشاری طرفین در نظرات خود آنچه آسیب می بیند، شورایاری ها است.

مرتضی طلائی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس ستاد شورایاری با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با تمامی دستگاه های ذیربط گفت: تعامل مورد بحث پیش از این به وجود آمده و کارها با تعامل در حال پیشرفت است.

احمد جهانمالی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با ابراز نگرانی از اجبار به تاخیر در برگزاری انتخابات شورایاری ها توضیح داد: براساس برنامه زمانبندی انتخابات باید ظرف یک ماه آینده انجام گیرد این در حالی است که هنوز تعرفه ها چاپ نشده و بحث ها به سر ناظر و مجری همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در انجام کارها گفت: این انتخابات در سال های پیشین نیز برگزار شده و باید پیش از منحرف شدن از راستا اصلی باید بر اساس تجربیات کارها را انجام داد.

در ادامه جلسه اعتراض فرمانداری به تغییر نام خیابان شهید حسین الهی واقع در منطقه 6 شهرداری تهران مطرح شد، که مجتبی شاکری رئیس کمیسیون نامگذاری در توضیح آن گفت:

نامگذاری اخیر شورا در آن خیابان به نام جورج جرداق (نویسنده مسیحی عاشق امام علی (ع))به دلیل وجود سفارت لبنان و همچنین بنیاد نهج البلاغه در آن خیابان بوده است .

وی تاکید کرد: در این تغییر نام هیچ حقی از شهید حسین الهی ضایع نشده است ،چرا که دو معبر دیگر به نام این شهید والا مقام وجود دارد بنابراین تغییر نام آن خلاف ضوابط نیست .

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1000

به "پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران درباره یک مصوبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ به اعتراض فرمانداری تهران درباره یک مصوبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید