سرانجام پنجمین کنفرانس اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از سوریه با وعده های جدید

به گزارش مجله سامی، طرف های حاضر در انتها کنفرانس دو روزه حمایت از آینده سوریه و منطقه که برای پنجمین سال متوالی در بروکسل برگزار شد، تعهداتی را به جهت حمایت مالی چند میلیارد یورویی از سوریه تقبل کردند.

سرانجام پنجمین کنفرانس اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از سوریه با وعده های جدید

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

با ما سفر کنید و با قیمت روز تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دور پنجم کنفرانس حمایت از آینده سوریه و منطقه که به صورت مجازی در طی دو روز و به میزبانی اتحادیه اروپا برگزار شد، عصر سه شنبه به فعالیت خود خاتمه داد و طرف های شرکت کننده در این کنفرانس مجددا به روال دورهای قبل متعهد به حمایت مالی از سوریه شدند.

طبق این گزارش، آلمان متعهد به حمایت 1.74 میلیارد یورویی از سوریه شد و آمریکا نیز اعلام کرد که 596 میلیون دلار را برای حمایت از سوریه اختصاص داده است.

به همین دلیل، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در جریان این نشست اظهار کرد: تراژدی سوریه نباید 10 سال دیگر ادامه پیدا کند و خاتمه دادن به آن با زنده شدن امیدها و انجام تعهدات امروز ما آغاز می شود.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در جریان این کنفرانس گفت که هدف از این کمک مالی، کمک به حدود 13.4 میلیون سوری در داخل این کشور است و این کمک ها همچنین شامل 5.6 میلیون پناهنده سوری در ترکیه، لبنان، اردن، عراق و مصر می شود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر نیز گفت که کشورش متعهد به حمایت مالی 100 میلیون دلاری به منظور کاهش آثار فاجعه انسانی سوریه شده است.

کننده امارات نیز اعلام کرد که کشورش متعهد به پرداخت 30 میلیون دلار در حمایت از اقدامات بین المللی با هدف کاهش درد و رنج مردم برادر سوریه و تأمین اعتبار لازم برای فعالیت های بشردوستانه در این زمینه شده است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز از تعهد این اتحادیه به اختصاص 560 میلیون دلار برای کمک به ملت سوریه خبر داد.

وی در این باره گفت: علی رغم گذشت 10 سال از بحران سوریه، همچنان 30 میلیون سوری که نیمی از آنها کودک و نوجوان هستند، به کمک نیاز دارند.

بورل ادامه داد: نیازمند راه چاره سیاسی برای بحران سوریه هستیم و به همین منظور ما از گی یر پدرسن، کننده سازمان ملل در سوریه و قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت حمایت می کنیم. اتحادیه اروپا طی سال های بحران سوریه 20 میلیارد یورو را جمع آوری کرد.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی در جریان این کنفرانس از جامعه بین الملل خواست که به تعهدات مالی خود در قبال آوارگان سوری عمل کند.

وی افزود: من معتقدم که با همراهی ملت سوریه می توانیم به یک راه چاره سیاسی برای بحران این کشور دست یابیم.

گوترش همچنین از کشورهای اهداکننده مالی خواست که به تأمین نیازهای روزافزون و افزایش تعهدات مالی و بشردوستانه خود در قبال ملت سوریه و کمک به کاهش بار مالی سنگین کشورهای میزبان آوارگان سوری کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1605

به "سرانجام پنجمین کنفرانس اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از سوریه با وعده های جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام پنجمین کنفرانس اتحادیه اروپا برای حمایت مالی از سوریه با وعده های جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید