پنج شهر برتر دانشجویی در کانادا

به گزارش مجله سامی، مردم کانادا ارزش زیادی را برای تحصیلات قائل بوده و به کمتر از موسسات و دانشگاه های درجه یک رضایت نمی دهند. کانادا یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان سرانه را صرف سیستم آموزشی خود می نماید. مدارک تحصیلی دانشگاه های کانادا دارای اعتبار زیادی بوده و در سرتاسر دنیا مورد تایید است. به همین دلیل است که فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا آینده شغلی روشنی را دارند.

پنج شهر برتر دانشجویی در کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین کانادا تور ارزان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کالج ها و دانشگاه های کانادا به برخورداری از استانداردهای سطح بالا، کیفیت آموزشی و محیط امن برای دانشجویان معروف هستند. دانشگاه های این کشور کاملا مجهز بوده و جدیدترین شیوه های آموزشی را ارائه می نمایند.

بسیاری از شرکت های مرتبط با فناوری اطلاعات در جهان کارمندان خود را از بین فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا انتخاب می نمایند. تمام کلان شهرهای کانادا دانشگاه های بسیار خوبی را دارند که با توجه به رشته تحصیلی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

اگرچه کشور کانادا در بیشتر نقاطش دارای فضای علمی مناسبی بوده و در اغلب شهرهای این کشور شرایط مطلوبی برای تحصیل دانشجویان فراهم شده است اما بعضی از شهرهای این کشور از این بابت شرایط بهتری را دارند و به عنوان بهترین شهرهای دانشجویی کانادا شناخته شده اند. رتبه بندی شهرها بر اساس معیارهای مختلف از جمله دانشگاه های سطح بالا، هزینه های دانشجویی در کانادا، کیفیت تحصیل در کانادا، شرایط زندگی و… صورت گرفته است. در ادامه لیستی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا را ارائه خواهیم کرد.

معرفی بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

همان طور که گفته شد بیشتر شهرهای کانادا برای تحصیل و زندگی موقعیت مناسبی داشته و دارای دانشگاه های سطح بالایی هستند. در اینجا به معرفی بهترین شهرهای دانشجویی کانادا می پردازیم.

تحصیل در مونترال Montréal

مونترال در رده اول بهترین شهرهای دانشجویی کانادا قرار می گیرد. دلیل این موضوع نیز به شهرت این شهر در ارائه کیفیت بالای تحصیلات آکادمیک، سبک زندگی برجسته، تعداد زیاد دانشجویان خارجی و محیط چندفرهنگی مربوط می گردد. با توجه به همین ویژگی ها است که مونترال پیروز شده هر ساله 350 هزار دانشجو را جذب خود کند. در مونترال هر ساله شاهد بهبود یافتن امکانات، سبک زندگی و مزایای تحصیلی هستیم. ضمن این که مونترال بین چند شهر بزرگ کانادا ارزان ترین شهر به حساب می آید.

از بهترین دانشگاه های مونترال می توان به دانشگاه مک گیل و دانشگاه مونترال اشاره نمود. دانشگاه مک گیل از بهترین دانشگاه های کشور کانادا است که در خارج از کانادا نیز دارای شهرت زیادی است. این دانشگاه که یکی از برترین دانشگاه های جهان نیز به حساب می آید از لحاظ تنوع رشته تحصیلی و تنوع جمعیتی دانشجویان رتبه اول را در کشور کانادا دارد. دانشگاه مونترال نیز به عنوان یک دانشگاه فرانسوی زبان بزرگ در جهان شناخته شده و در بعضی رشته ها همچون مهندسی شهرت زیادی به دست آورده است.

تحصیل در تورنتو Toronto

شهر تورنتو نیز به عنوان مرکز استان انتاریو یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل محسوب می گردد. تورنتو به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا شناخته شده و محیط زندگی و تحصیل امن و مناسبی دارد. این شهر از ورود مهاجران و دانشجویان خارجی استقبال نموده و فرصت های شغلی پاره وقت و تمام وقت را در اختیار آن ها قرار می دهد. دانشگاه تورنتو بهترین دانشگاه این شهر محسوب می گردد که در رتبه 34 بهترین دانشگاه های جهان نیز قرار گرفته است. این دانشگاه سطح علمی بسیار بالا و امکانات بی نظیری دارد و به همان میزان شهریه آن نیز جزو بالاترین شهریه ها قرار می گیرد. دیگر دانشگاه مطرح تورنتو دانشگاه یورک است که از لحاظ تنوع برنامه های آموزشی جزو بهترین دانشگاه های کانادا محسوب می گردد.

تحصیل در ونکوور Vancouver

ونکوور را می توان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل دانشجویان غیرانگلیسی زبان به حساب آورد. بیش از 15 هزار دانشجو از 80 کشور مختلف جهان شهر ونکوور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نموده اند. توسعه نرم افزار، فناوری های زیست شناختی و ساخت بازی های ویدیویی از جمله صنایع در حال رشد در شهر ونکوور هستند. ونکوور علاوه بر امکانات تحصیلی امکانات دیگری نظیر کلاب های شبانه، باشگاه های ورزشی، پیست های اسکی و… دارد که باعث تبدیل شدن این شهر به مکانی تفریحی شده است.

بهترین دانشگاه ونکوور دانشگاه بریتیش کلمبیا است که به ویژه برای تحصیل در مقطع لیسانس کاملا مقرون به صرفه است. جالب است که شهریه دانشگاه بریتیش کلمبیا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان خارجی فقط کمی بیشتر از دانشجویان کانادایی است. این دانشگاه در رتبه پنجاهم جهان قرار داشته و از لحاظ علمی و امکانات دانشگاه بسیار خوبی به حساب می آید. دیگر دانشگاه مهم ونکوور دانشگاه سایمون فریزر است که در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و طبیعت اطراف آن بسیار جذاب است.

تحصیل در کبک Quebec

کِبِک یکی از بهترین شهرهای دانشجویی کانادا است که در رتبه 55 جهان از لحاظ مطلوبیت برای کار، زندگی و تحصیل قرار گرفته است. این شهر دارای عناصر تاریخی و فرهنگی زیادی است و در آن قادر هستید تا بیش از 30 مکان تاریخی بااهمیت را ببینید. شهر کبک دارای دانشگاه های بسیار خوبی بوده و در صورت انتخاب آن برای تحصیل قطعا دانش آکادمیک سطح بالایی را کسب خواهید کرد. اگر به دنبال شهری هستید که در کنار تحصیل از فرهنگ کانادایی لذت ببرید، کبک انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. ضمن این که کبک از جمله استان های کانادا است که هزینه تحصیل و زندگی در آن به نسبت دیگر استان های بزرگ کانادا پایین تر است. دانشگاه Laval یکی از بهترین دانشگاه های کبک است که امکانات مناسبی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده و هزینه تحصیل در آن نیز بسیار مناسب است.

تحصیل در اتاوا Ottawa

اتاوا به عنوان پایتخت سیاسی کشور کانادا یکی از توسعه یافته ترین شهرهای این کشور از لحاظ مالی است که خدمات عمومی، اداری و مراقبت های بهداشتی اصلی ترین بخش های آن را تشکیل می دهند. به همین علت بسیاری از دانشجویان خارجی، این شهر را برای تحصیل انتخاب می نمایند تا بتوانند وارد فضای کاری آن شوند. در این شهر مردم به دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت می نمایند. دانشگاه اتاوا بهترین دانشگاه این شهر است که در رتبه 284 جهان قرار گرفته است.

تحصیل در شهرهای بزرگ کانادا بهتر است یا شهرهای کوچک؟

یکی از موارد قابل آنالیز در خصوص بهترین شهرهای دانشجویی کانادا مربوط به کوچک و بزرگ بودن شهر موردنظر است. تحصیل در هر یک از این شهرها دارای مزایای خاص خود بوده و بسته به شرایط خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. شهرهای بزرگ و مهم کانادا مانند مونترال، تورنتو و… دارای امکانات بیشتری بوده و فرصت های بیشتری در آن ها وجود دارد. به واسطه وجود همین امکانات و فرصت ها و هم چنین شهرت بیشتر این شهرها بسیاری از افراد علاقه دارند تا در این شهرها ادامه تحصیل دهند.

اما موضوعی که در رابطه با ادامه تحصیل در دانشگاه های مطرح و شهرهای بزرگ باید بدانید این است که اساسا ورود به چنین دانشگاه های سطح بالایی کار دشواری بوده و حتی در صورت ورود نیز سازگاری با محیط علمی این دانشگاه ها آسان نخواهد بود. بنابراین اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز برای دانشگاه های واقع در شهرهای بزرگ تا حدودی پیچیده تر خواهد بود.

علاوه بر این باید هزینه های تحصیل در کانادا را نیز مد نظر قرار دهید. به طور کلی هزینه اقامت، حمل و نقل، خورد و خوراک و شهریه دانشگاه در شهرهای بزرگ به مراتب بیشتر از شهرهای کوچک است. در صورتی که کمی در خصوص تحصیل در شهرهای کوچک تر کانادا تحقیق کنید متوجه می شوید که تحصیل در این شهرها چه مزایای فوق العاده ای را دارد.

اگر چند دانشگاه مطرح و معروف کشور کانادا که ورود به آن ها بسیار مشکل است را کنار بگذاریم سایر دانشگاه های کشور کانادا در شهرهای بزرگ و کوچک از سطح علمی نزدیکی برخوردار بوده و چه بسا سطح علمی و کیفیت یک دانشگاه در شهرهای کوچک تر کانادا بهتر از دانشگاه های شهرهای بزرگ تر باشد. بر اساس اطلاعات موجود و هم چنین به گواه دانشجویان، دانشگاه های مختلف کانادا چه در کلان شهرها چه در شهرهای کوچک از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند.

تحصیل در شهرهای کوچک تر کانادا به غیر از سطح علمی و کیفیت دانشگاه مزایای دیگری مانند هزینه زندگی پایین تر را هم دارد. در شهرهای کوچک تر کانادا هزینه های مختلف دانشجو به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد نمود. از جمله این هزینه ها می توان به شهریه دانشگاه، هزینه های مربوط به محل اقامت و هم چنین هزینه حمل و نقل اشاره نمود. هم چنین برخلاف شهرهای بزرگ که برای رفت و آمد بین محل اقامت و دانشگاه ممکن است مدت زمان زیادی در راه باشید در شهرهای کوچک تر به واسطه این که دانشگاه ها دارای پردیس متمرکز و مخصوص به خود هستند می توانید صرفه جویی زیادی را در وقت خود داشته باشید. بنابراین می بینید که تحصیل در شهرهای کوچک کانادا می تواند گزینه ای بسیار مناسب و مقرون به صرفه برای دانشجویان باشد.

در صورتی که علاقه دارید تا از شرایط پذیرش در دانشگاه های شهرهای کوچک و بزرگ و اخذ ویزای تحصیلی کانادا اطلاعات بیشتری را به دست آورید می توانید از کارشناسان ما در مجموعه خبرنگاران مشاوره بگیرید.

منبع: نیلگام
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 779

به "پنج شهر برتر دانشجویی در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج شهر برتر دانشجویی در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید