چند ایده جالب برای بازسازی فضای سبز

به گزارش مجله سامی، بازسازی فضای سبز:

امروزه یکی از مسائل عظیم شهرها موضوع آلودگی هوا می باشد ، که یکی از راه های مقابله با آن ایجاد فضاهای سبز و بازسازی ساختمان قدیمی است. از دیگر خصوصیات محوطه سازی و فضای سبز ، ایجاد فضایی دلنشین و جذاب برای کاربران است که استفاده از عناصری مانند آلاچیق ، آب نما ، استخر ، نهر آب ، گل کاری ، درختکاری و … می تواند تاثیر بسزایی در جذابیت محوطه شما داشته باشد.

چند ایده جالب برای بازسازی فضای سبز

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان اداری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

یکی از مرحله های اصلی طراحی لنداسکیپ بازی با آب و گیاهان می باشد ، که بهترین شکل ممکن در نظر ظاهر گردد. شما خواهید توانست با ایجاد نمودن مسیرهای دلنشین میان حیاط و باغ ، کاربران را مجاب نمایید که از بخش های شاخص و جذاب پروژه دیدن کنند.

حداکثر استفاده از تمامی عناصر در طراحی:

با توجه به نحوه طراحی پاسیو ، ابتدا باید هر آنچه که قادر به تغییر آن نیستید (مانند درختان و درخچه ها) را تعیین کرده و در طراحی های خود از آن ها استفاده نمایید. به جای دیدن درختان به عنوان مانعی جهت طراحی می توان از آن ها برای طراحی فضای سبز الهام گرفت.

اگر شما فضای کوچکی دارید پس لازم می باشد که از همه عناصر و امکانات موجود استفاده نمایید.

شومینه و آتشدان:

مناطقی با اقلیم بیابانی در فصل تابستان نیز شب های بسیار خنکی دارند. برای اینکه بتوانید در این مناطق ساعات طولانی مدتی از شب را در فضای خارجی طی نمایید و همچنین جهت استفاده از فضای باز در روزهای سرد پاییزی ، بهتر می باشد که یک شومینه و یا آتشدان نیز در محوطه خارجی خود تهیه کنید.

انتخاب مبلمان مناسب:

در هنگام طراحی فضای سبز حتما در فضای خود از مبلمان مناسبی استفاده نمایید و قسمت هایی از فضای خود را با مبلمان پر کنید. استفاده از مبلمان در فضای بیرون محیط شما را سرگرم کننده و همچنین جذاب می نماید که فضای بیرونی منزل را به یکی از نقاط مورد علاقه خانه تان تبدیل می نماید.

غذا خوری در فضای بیرون:

میل نمودن غذا در فضای باز بسیار لذت بخش خواهد بود ، پس حتما در طراحی فضای سبز قسمتی از محیط بیرونی منزل خود را به فضای غذا خوری اختصاص بدهید.

سایبان:

اگر دوست دارید که ساعات بیشتری از روز را در فضای باز بگذرانید ، در برنامه ریزی و همچنین طراحی فضای سبز حتما از سایبان استفاده نمایید. در ساعاتی از روز که نور خورشید بسیار شدید است ، خواهید توانست از این سایبان ها استفاده کرده و در دیگر ساعات روز که به سایبان ها نیازی ندارید ، آن ها را بسته نگه دارید.

اگر به علت نداشتن فضا و یا دلایل دیگر نمی توانید از سایبان ها استفاده نمایید ، درخت ها و درختچه های بلند بهترین گزینه جهت سایه اندازی و همچنین ایجاد منطقه ای خنک خواهند بود.

نورپردازی:

نورپردازی مناسب خواهد توانست امنیت ، جذابیت و همچنین زیبایی بصری فضای باز شما را افزایش دهد. نورپردازی مناسب یکی دیگر از عواملی می باشد که این امکان را فراهم می نماید تا بتوانید مدت زمان طولانی تری را در فضای باز خود سپری کنید. پس در طراحی فضای سبز خود به نورپردازی اهمیت بیشتری دهید.

استفاده از زوایا فضای سبز:

اگر فضای بیرونی منزل شما کوچک است ، زاویه کفپوش های آن را به سمت عرض فضا بچرخانید تا فضای بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد.

دادن نظم به وسایل:

هر چه وسایل موجود در حیاط شما بیشتر باشد ، کوچک تر به نظر خواهد آمد. در عوض سعی کنید از نشیمن های پیش ساخته و سفارشی استفاده نمایید ، از مبل های عظیم استفاده نکنید و گیاهان را تحت کنترل خود درآورید.

به جای گذاشتن 20 گلدان کوچک در حیاط ، از 5 گلدان عظیم تر بهره ببرید. از دو یا سه نوع گیاه و با دو یا سه رنگ استفاده نمایید تا فضای شما منظم تر و سازمان دهی شده باقی بماند.

منبع: رویا مال
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 942

به "چند ایده جالب برای بازسازی فضای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ایده جالب برای بازسازی فضای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید