چین سفرهای انفرادی شهروندانش به تایوان را به حال تعلیق درآورد

به گزارش مجله سامی، چین امروز چهارشنبه با اعلام معلق کردن برنامه صدور مجوز برای سفر انفرادی شهروندانش به جزیره تایوان به دلیل وضعیت فعلی روابط دو طرف کوشش کرد تا فشارهای خود را بر مقامات این جزیره بیش از پیش افزایش دهد.

چین سفرهای انفرادی شهروندانش به تایوان را به حال تعلیق درآورد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، روابط میان پکن و تایپه از زمانی که تسای اینگ-ون، رئیس جمهور فعلی تایوان در سال 2016 به قدرت رسید و در ادامه نیز حزبش در اقدامی استقلال طلبانه با ایده تعلق داشتن تایوان به یک چین واحد مخالفت کرد تیره شد.

تاکنون پکن به تلافی مواضع دولت فعلی تایوان اقدام به قطع ارتباطات رسمی، تشدید رزمایش های نظامی و همچنین افزایش فشارهای مالی و دیپلماتیک علیه این جزیره نموده است.

تایوان در تدارک است در ماه ژانویه آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار کند و هان کوئو- یو نامزد ریاست جمهوری حزب هوادار پکن کوئومینتانگ کوشش دارد در این انتخابات تسای اینگ-ون را شکست دهد.

براساس یک برنامه که دولت چین اجرا می نماید، شهروندان چینی در 47 شهر واقع در سرزمین اصلی چین می توانند برای سفر انفرادی به تایوان به جای سفر در قالب تورهای گروهی، مجوز دریافت نمایند.

اما وزارت گردشگری چین امروز در بیانیه کوتاهی بیان کرد، این برنامه از فردا پنجشنبه به دلیل وضعیت فعلی روابط چین و تایوان به حات تعلیق درمی آید.

این تصمیم جدید چین در معلق کردن این سفرها می تواند به اقتصاد جزیره تایوان آسیب وارد کند. با این حال چین هنوز جلوی سفر در قالب تورهای گروهی به تایوان را نگرفته است.

بعد از رسیدن تسای اینگ-ون در سال 2016 به ریاست جمهوری تایوان، این جزیره با کاهش چشمگیر گردشگران چینی روبه رو شد.

شرکت های گردشگری در تایوان علت عمده این کاهش گردشگر از چین را تبلیغات منفی رسانه های چینی علیه تایوان دانستند و همچنین محدودیت های آژانس های مسافرتی چینی برای تورهای سفر به تایوان را هم در این مساله دخیل دانستند.

از سوی دیگر بعد از پیروزی حزب هوادار چین کوئومینتانگ در انتخابات محلی در سال 2018 در تایوان، آمارها نشان دادند که سفر گردشگران از سرزمین اصلی چین به تایوان حدود 30 درصد در شش ماه اول امسال میلادی افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 245

به "چین سفرهای انفرادی شهروندانش به تایوان را به حال تعلیق درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سفرهای انفرادی شهروندانش به تایوان را به حال تعلیق درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید