کائو یای، پارک ملی تماشایی در تایلند

به گزارش مجله سامی، پارک ملی کائو یای در تایلند

پارک های ملی از جاذبه های جذاب و هیجان انگیزی هستند که می توانید با گشت و گذار در آن طبیعت و حیات وحش آن ناحیه را بهتر بشناسید. می خواهیم به تایلند یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین کشورها برویم و درباره پارک ملی کائو یای در تایلند حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

کائو یای، پارک ملی تماشایی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

پارک ملی کائو یای (Khao Yai National Park) اولین پارک ملی تایلند است که در سال 1962 درست شده است. این پارک در چند منطقه مختلف جای گرفته اما بیشتر قسمت های آن در منطقه ناکون راچاسیما قرار گرفته است. این پارک ملی با مساحت 2168 کیلومتر مربع سومین پارک بزرگ تایلند است.

بهترین زمان برای رفتن به این پارک، فصل بهار است که هر چند هوا در این فصل رطوبت دارد و دمای هوا چیزی حدود 25 درجه سانتی گراد است اما سرسبزی طراوت بخش پارک، زیبایی چشم نوازی به آن داده است. برای رفتن به این پارک زیبا که در میان جنگل ها و مراتع سرسبز قرار گرفته باید سفری 3 ساعته از بانکوک داشته باشید. در پارک ملی کائو یای هم مثل پارک ملی های دیگر جهان حیوانات و پرندگان زیادی زندگی می نمایند. وقتی در حال قدم زدن در میان درختان و رودخانه های این پارک هستید دیدن حیواناتی مثل خرس، میمون، سمور، فیل از اتفاقات معمول گردش در این پارک است.

با این که سال هاست کسی در این پارک ببری ندیده اما جدیدا تصاویری از ببر توسط دوربین ها به ثبت رسیده است. جالب است که در این پارک فقط یک تمساح می بینید که آن هم به این پارک هدیه شده است. در این پارک زیبا می توانید حدود 300 گونه از پرندگان بومی و غیر بومی را بیبنید که با ظاهر رنگارنگ و صدای آوازشان حال و هوای خاصی به پارک داده اند. این پارک ملی وسعت زیادی دارد و در داخل آن خبر از تاکسی یا اتوبوس نیست می توانید با خودروی شخصی و دوچرخه وارد این پارک شوید البته می توانید همراه تور هم از این پاک دیدنی بازدید کنید. در این پارک خودتان را برای تماشای کوه های زیبا، آبشارهای خروشان و غارهای جذاب آماده کنید. در کنار همین جاذبه های طبیعی پارک است که می توانید حیوانات و پرندگان گوناگون پارک را از نزدیک ببینید و حیات وحش متنوع تایلند را بیشتر بشناسید.

کوه ها و غارها امکان کوهنوردی و غارنوردی را برای ماجراجویان فراهم می نماید می توانید مدتی را در دو صندلی اصلی کمپ اردو بزنید و سر فرصت قسمت های مختلف پارک ببینید در این صندلی های کمپ، امکانات مناسبی برای اردو زدن برایتان فراهم است و می توانید چند روزی را در پارک بمانید. از دیگر جاذبه های این پارک دو برج دیده بانی است و با رفتن به آن چشم اندازی 360 درجه از پارک می بینید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 403

به "کائو یای، پارک ملی تماشایی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کائو یای، پارک ملی تماشایی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید