کاخ سفید نگران غیبت چین در گفت وگوهای مربوط به میانمار است

به گزارش مجله سامی، سخنگوی کاخ سفید با نگرانی گفت، دولت آمریکا نگران غیبت چین در هرگونه گفت وگوی بین المللی درباره کودتای اخیر در میانمار است.

کاخ سفید نگران غیبت چین در گفت وگوهای مربوط به میانمار است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت: مطمئنا ما نگران حضور نداشتن چین در گفت وگوهای بین المللی درباره کودتای نظامی اخیر در میانمار و فقدان یک نقش اصلی در این باره هستیم.

ارتش میانمار دوشنبه گذشته در آستانه نشست مجلس جدید این کشور بیان کرد، به مدت یک سال زمام امور را بدست خواهد گرفت و دولت آنگ سان سوچی، رهبر منتخب این کشور را به تحقیق نکردن درباره ادعاهای تقلب انتخاباتی در انتخابات نوامبر جایی که حزب ارتش در آن بسیار ضعیف ظاهر شد، متهم کرد.

ارتش میانمار آنگ سان سوچی که حزبش در انتخابات نوامبر موفقیت های چشمگیری بدست آورده و دیگر قانون گذاران، فعالان، روزنامه نگاران و اعضای جامعه مدنی را بازداشت نموده است.

این در حالی است که کمیسیون انتخابات میانمار ادعاهای ارتش درخصوص وقوع تقلب در انتخابات را رد نموده است.

بسیاری از کشورهای غربی این کودتا را محکوم نموده و خواهان آزادی قانونگذاران شده اند.

ارتش میانمار گفته که این کودتا به این دلیل ضرورت داشته که دولت نتوانسته به ادعای ارتش مبنی بر مقابله با تقلب در انتخابات نوامبر 2020 جامه عمل بپوشاند و آن را رسیدگی کند.

این کودتا یک پسرفت جدی برای میانمار به شمار می رود چون به تازگی و در چند سال گذشته این کشور از حکومت خونتا خارج شده بود، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1501

به "کاخ سفید نگران غیبت چین در گفت وگوهای مربوط به میانمار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید نگران غیبت چین در گفت وگوهای مربوط به میانمار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید