کشف موارد جدید ابتلا به کرونا در پکن

به گزارش مجله سامی، با کشف موارد تازه ای از ابتلا به ویروس کرونا در پکن پایتخت چین، بار دیگر تدابیر بهداشتی سرسختانه ای برای شهروندان، شرکت ها و کسب و کار ها در این کلان شهر در نظر گرفته شده است.

کشف موارد جدید ابتلا به کرونا در پکن

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت محلی پکن روز شنبه در بیانیه ای گفت که پیشگیری و کنترل اپیدمی کووید 19 پکن با آزمایش های مورد احتیاج از بعضی موارد محلی و وارداتی در جریان است.

بیانیه خاطر نشان می نماید که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی و سال نو به تقویم کشاورزی چین موسوم به جشنواره بهار، شهر پکن با یک آزمایش عظیم روبرو است.

از همه شرکت ها در این شهر خواسته شده است که همه سفر های تجاری خود را به خارج از پایتخت و خارج از کشور لغو نمایند. به ساکنان شهر نیز توصیه شده است که در تعطیلات جشنواره بهار حتی الامکان از پایتخت خارج نشوند.

همزمان به وسیله شبکه های اجتماعی و پیغام رسان ها به شهروندان پیغام هایی ارسال شده است که آنان را ترغیب می نماید تا در طول تعطیلات پیش رو در پایتخت بمانند و بخصوص از رفتن به شهر ها و مناطقی که در معرض خطر بالای ابتلا قرار دارند، خودداری نمایند.

مراکز بهداشتی شهر نیز در بیانیه هایی جداگانه از مردم خواسته اند در اجتماعات و گردهمایی ها شرکت ننمایند. برگزاری اجتماعات عظیم از جمله رویداد های ورزشی و بازدید از معابد و مراکز تفریحی نیز باید متوقف گردد.

قرار شده است که سینماها، کتابخانه ها، موزه ها و اماکن تفریحی با 75 درصد ظرفیت کار نمایند. همچنین اپراتور های شرکت های هواپیمایی و ایستگاه های راه آهن و هدایت و رانندگی عظیمراه ها به دقت کنترل دمای افراد و ضد عفونی را انجام می دهند.

اقدامات سختگیرانه در پکن پس از آن اتخاذ می گردد که گزارش شد سومین مورد جدید ابتلا به کرونا در یک هفته گذشته در این شهر به ثبت رسیده است.

مورد جدید، کارمند شرکت هواپیمایی آسیانا در پکن است که پس از بازگشت از کره جنوبی در روز سه شنبه آزمایش کرونا وی مثبت بوده است او از جمله موارد حامل ویروس و بدون علامت شناسایی شده است.

ساختمان اداری شرکت هواپیمایی آسیانا در منطقه چائویانگ شهر پکن برای اقدامات پیشگیری و کنترل اپیدمی تعطیل شده است.

از حدود یکهزار و 250 نفر در این منطقه نمونه گرفته شده که همه آن ها منفی بوده است و 43 نفر از کسانی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده اند قرنطینه شده اند. در یک هفته گذشته بیش از 4 هزار و 300 نفر در پکن تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند.

این در حالی است که از روز 12 فوریه یعنی نزدیک به یک ماه و نیم دیگر تعطیلات رسمی عید بهار چین شروع می گردد و قرار است تا آن موقع دستکم 50 میلیون نفر واکسینه شوند. شرکت های فراوری واکسن در پکن و شهر های دیگر در حال فعالیت شبانه روزی برای فراوری دوز های بیشتری از واکسن برای واکسیناسیون سراسری هستند.

به دنبال ابتلای این فرد به کرونا تمامی کلیسا های شهر پکن مراسم ویژه کریسمس و گردهمایی های مرتبط با این روز را لغو کردند و بعضی نیز کلا تعطیل شده اند. به مردم گفته شده است از سفر به اطراف شهر خودداری ورزند.

روزنامه گلوبال تایمز ارگان حزب حاکم چین نوشت که محتمل است کسانی که برای تعطیلات از شهر پکن خارج می شوند دربازگشت مجبور به قرنطینه 14 روزه شوند.

سایچی دبیر حزب حاکم در شهر پکن امروز در مصاحبه مطبوعاتی گفت که کارکنان دولت و همچنین شرکت های دولتی باید پیشگام در توقف سفر ها باشند و از شهر خارج نشوند. آن ها باید بیش از دیگران به این موضوع توجه نمایند.

در منطقه شی چانگ شهر پکن که یک نفر از خدمه یک سالن پذیرایی به کرونا مبتلا شده است، تحت تدابیر محدود نماینده قرار گرفته است و در یک هفته آینده همه کسانی که در سالن های پذیرایی کار می نمایند باید تحت آزمایش کرونا قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1440

به "کشف موارد جدید ابتلا به کرونا در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف موارد جدید ابتلا به کرونا در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید