یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی میان ایران و عمان امضاء شد

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: سند یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی میان ایران و عمان توسط سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و بدر بن سعود بن حارب البوسعیدی وزیر مسئول در امور دفاعی کشور عمان امضاء شد.

یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی میان ایران و عمان امضاء شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه دفاعی خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام جمهوری اسلامی ایران و انجام مراسم استقبال رسمی از بدر بن سعود بن حارب البوسعیدی وزیر مسئول در امور دفاعی کشور عمان توسط سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی، مذاکرات رسمی وزرای دفاع ایران و عمان در محل وزارت دفاع کشورمان شروع شد.

در این مذاکرات سردار دهقان طی سخنانی با اشاره به سابقه بیش از نیم قرن دوستی میان ایران و عمان بعنوان دو کشور همسایه، سفر اخیر سلطان قابوس به تهران و همچنین روابط خوب و محبت آمیز دو کشور در حوزه ها و سطوح مختلف بر گسترش همکاری های دفاعی میان دو کشور تأکید کرد.

حارب البوسعیدی با ابراز رضایت از بازدید خود از نمایشگاه توانمندی های دفاعی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: به خاطر دستاوردهای بزرگ و پیشرفته و موفقیت هایی که نیروهای شایسته ایرانی در صنعت دفاعی به دست آورده اند به شما تبریک و تهنیت عرض می کنم.

پس از انتها این مذاکرات سند یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی میان ایران و عمان توسط سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و بدر بن سعود بن حارب البوسعیدی وزیر مسئول در امور دفاعی کشور عمان امضاء شد.

در این یادداشت تفاهم، طرفین بر گسترش همکاری های دفاعی میان دو کشور تأکید کردند. تقویت همکاری آموزشی، ورزشی و فرهنگی میان نیروهای مسلح دو طرف، همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان از دیگر مفاد این سند همکاری به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 250

به "یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی میان ایران و عمان امضاء شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یادداشت تفاهم همکاری های دفاعی میان ایران و عمان امضاء شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید