10 درصد ترددهای کشور دارای سرعت غیرمجازند

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: 14/5 درصد از ترددهای استان مرکزی دارای سرعت غیر مجازند که این رقم در کشور برابر با 10 درصد است.

10 درصد ترددهای کشور دارای سرعت غیرمجازند

فرهاد صالحیان چهارشنبه 31 شهریور در کمیسیون ایمنی استان مرکزی با اشاره به رتبه شانزدهم استان مرکزی از نظر فراوانی تصادفات برون شهری در مقایسه با سایر استان های کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آمار تصادفات جاده ای در استان مرکزی، از سال 1393 تا کنون با فرایند کاهشی روبرو هستیم.

وی اضافه نمود: نرخ تردد وسیله نقلیه در کشور طی چهار ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارای رشد 13/1 درصدی بوده است که این مقدار در استان مرکزی برابر با 20 درصد و مقدار سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و عدم توجه به جلو در سطح کشور برابر با 62 درصد است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه 14/5 درصد از ترددهای استان مرکزی شامل سرعت غیر مجازند که این رقم در کشور برابر با 10 درصد است گفت: میانگین سرعت در سطح راه های کشور برابر با 78 کیلومتر بر ساعت است که این مقدار هم در استان مرکزی برابر با 88 کیلومتر بر ساعت است.

وی در ادامه در مورد کنترل سرعت و کاهش تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی یکی از سه استان طرح پایلوت پروژه مدیریت سرعت در کشور است که فاز اجرایی آن از بهار امسال آغاز شده و امید است با اجرای مهندسی راه، هوشمندسازی جاده ها و ارتقای ایمنی، شاهد تغییر رفتار رانندگان در عبور از محورهای استان باشیم.

در خاتمه جلسه مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اهدای لوحی از اعضای کمیسیون ایمنی استان مرکزی قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1840

به "10 درصد ترددهای کشور دارای سرعت غیرمجازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 درصد ترددهای کشور دارای سرعت غیرمجازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید