29 روش بی نظیر برای رها شدن از جوش صورت در سریع ترین زمان ممکن

به گزارش مجله سامی، جوش صورت یکی از بدترین مشکلاتی است که هر کسی ممکن است در طول زندگی اش آن را تجربه کند. این عارضه مختص دورانی نوجوانی نیست و افراد بزرگسال را هم درگیر می کند. عوامل مختلفی می توانند منجر به جوش شوند که از جمله آن ها می توانیم ابتلا به بعضی از بیماری ها، عدم رعایت بهداشت و تماس پوست صورت با ترکیبات آلوده و… را نام ببریم. شما هم هر کاری از دستتان برمی آمده را انجام داده اید، اما هیچ نتیجه ای نگرفته اید؟ اگر این طور است، از خواندن این مقاله غفلت نکنید. در مقاله امروز خبرنگاران مگ قرار است شما را با 29 روش معجزه آسا برای رها شدن از شر آکنه و پاکسازی پوست صورت آشنا کنیم. تا خاتمه مقاله با ما همراه باشید.

29 روش بی نظیر برای رها شدن از جوش صورت در سریع ترین زمان ممکن

1. ضدآفتاب، ضدآفتاب، ضدآفتاب

اهمیت ضدآفتاب خیلی بیشتر از آن چیزی است که شما فکرش را می کنید. حتما این موضوع را هزاران بار شنیده اید! استفاده از کرم ضدآفتاب آسان ترین روش برای مبارزه با پیری پوست و جوان تر به نظر رسیدن به تعداد می رود. 90 درصد چین وچروک ها در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آیند. پیشگیری از آسیب ناشی از نور خورشید بسیار آسان تر از درمان آن است. استفاده از کرم ضدآفتاب به فصل تابستان محدود نمی شود و در سراسر سال، حتی در فصل زمستان هم باید روی صورت خود کرم ضدآفتاب بزنید.

از یک ضدآفتاب طیف گسترده بهره ببرید که از پوست هم در برابر اشعه های UVA و هم در برابر اشعه های UVB محافظت می کند. SPF ضدآفتابی که استفاده می کنید، باید دست کم 30 باشد. ضدآفتاب باید بدون چربی باشد و روی آن عبارت غیرکومدون زا نوشته شده باشد. محصولاتی که روی آن ها عبارت غیرکومدون زا نوشته شده است، به احتمال کم منجر به جوش می شوند. هر زمان که لازم بود، ضدآفتاب خود را تنو کنید.

2. براش های آرایشی خود را تمیز کنید

یک مطالعه بریتانیایی به این نتیجه رسید که 72 درصد از زنان هرگز براش و اسفنج آرایشی خود را نمی شویند. لوازم آرایشی می توانند کثیفی ها و باکتری ها را جذب کنند و منجر به بروز جوش و آکنه شوند. باید هر دو تا سه هفته یک بار براش های خود را بشویید. چند قطره از یک پاک کننده صورت ملایم یا شامپو را با یکدیگر مخلوط کرده و یک فنجان آب گرم به آن اضافه کنید. براش های خود را برای مدت زمان کافی در مخلوط ایجاد شده قرار دهید. سپس آن ها را بیرون بیاورید و در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شوند.

3. مغزهای مختلف را در رژیم غذایی خود جای دهید

آجیل برزیلی غنی از سلنیوم است که قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و ممکن است احتمال ابتلا به سرطان پوست را کم کند. گردو که سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است، التهاب را کاهش می دهد و به بهبود جوش ها کمک می کند. آجیل ماکادمیا غنی از چربی های باکیفیت و اسیدهای چرب است که به ترمیم و جوانسازی پوست کمک می کنند. برای اینکه از خواص آجیل ها برای پوست بهره مند شوید، هر روز مخلوطی از آجیل های ذکر شده و آجیل های دیگر را مصرف کنید.

4. استفاده از سرم ها را شروع کنید

غلظت سرم ها بیشتر از کرم ها یا لوسیون ها است، بنابراین برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، نیازی نیست از مقدار زیادی از آن ها بهره ببرید. از سرمی بهره ببرید که حاوی آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد و استرس مبارزه می کنند. با استفاده از سرم ها سطح کلاژن پوست افزایش پیدا می کند و پوستتان جوان و مستحکم می شود. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، سرم را روی پوست تازه شسته خود قرار دهید و سپس از کرم ضدآفتاب یا کرم مرطوب کننده بهره ببرید تا رطوبت در پوستتان حفظ شود.

5. تلفن همراه خود را ضدعفونی کنید

این روزها مدت زمان زیادی از روز را با تلفن همراه خود کار می کنیم و موبایلمان تقریبا همه جا همراه ما است. بر اساس گزارش های دانشگاه استنفورد، تلفن همراه آلوده تر از سرویس بهداشتی مترو است. صفحه موبایل پر از ویروس و میکروب است. شما به موبایلتان دست می زنید و بعد دستتان را روی صورتتان می کشید. این موضوع منجر به انتقال میکروب های موبایل به صورت و در نتیجه بروز جوش و آکنه می شود. برای اینکه باکتری ها را از صورت و موبایل خود دور کنید، موبایلتان را چند بار در روز با پد الکلی ضدعفونی کنید.

6. محصولات مراقبتی را به ترتیب بهره ببرید

ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست مهم تر از محصولاتی است که از آن ها استفاده می کنید. بعد از اینکه صورت خود را شستید و خشک کردید، اول از محصولاتی استفاده کنید که ترکیبات فعال دارند. این محصولات جزء قوی ترین محصولات به تعداد می فرایند و باید به طور مستقیم روی پوست قرار بگیرند.

اگر از چند محصول حاوی ترکیب فعال استفاده می کنید، ابتدا محصولی را روی پوستتان بزنید که رقیق تر است. اولویت با محصولات محلول در آب است. اگر ابتدا از کرم های غلیظ تر بهره ببرید، ترکیبات موجود در محصولات رقیق تر نمی توانند به پوست نفوذ کنند و بنابراین هیچ اثر مثبتی روی پوست نمی گذارند. بعد از استفاده از محصولات بالا می توانید روی پوست خود کرم مرطوب کننده و ضدآفتاب بزنید.

7. از مصرف محصولات لبنی خودداری کنید

محصولات لبنی (حتی انواع ارگانیک آن ها) حاوی هورمون های گاو هستند که غدد چربی و منافذ را تحریک می کنند و منجر به جوش و آکنه می شوند. حواستان به محصولات لبنی پنهان در بعضی از مواد غذایی مانند سس سالاد باشد. لازم نیست یک باره کل محصولات لبنی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. این کار را به مرور زمان انجام دهید. برای اینکه بتوانید با وجود نخوردن محصولات لبنی به مقدار کافی کلسیم دریافت کنید، سایر منابع کلسیم را در رژیم غذایی خود جای دهید.

8. از رتینول بهره ببرید

همه افراد باید از رتینول استفاده کنند. این ترکیب به تغییر سلول های پوستی و افزایش تولید کلاژن کمک می کند و پوست را جوان و مستحکم نگه می دارد. بیشتر متخصصان پوست بر سر این موضوع توافق دارند که محصولات ضدپیری باید حاوی رتینول باشند. رتینول اثرات ضدالتهابی شگفت انگیزی دارد و به همین دلیل در درمان آکنه، رفع کردن چین وچروک و سایر علائم پیری مفید است.

9. شب ها زود بخوابید

مطمئن هستیم که قبلا شنیده اید که کم خوابیدن مضرات وحشتناکی برای سلامت جسم و فکر دارد. کمبود خواب گردش خون را کاهش می دهد؛ دقیقا به همین دلیل است که زمانی که کم خوابیده اید، دچار رنگ پریدگی پوست می شوید. بدن هنگام خواب خود را ترمیم می کند. کمبود خواب می تواند سطح هورمون استرس به نام کورتیزول را افزایش دهد و منجر به بروز جوش و مسائل دیگر شود.

بنابراین حتما شب ها دست کم به مدت 7 ساعت بخوابید. اگر در خوابیدن مشکل دارید، از راه چارههای موجود برای بهبود کیفیت خواب و سریع تر به خواب رفتن کمک بگیرید. سعی کنید یک ساعت قبل از خواب دیگر از وسایل الکترونیکی مانند موبایل و تبلت استفاده نکنید و به هیچ وجه این وسایل را با خودتان به اتاق خواب نبرید.

10. پوستتان را لایه برداری کنید

منافذ زمانی که پر از کثیفی، چربی و سلول های پوستی مرده می شوند، بزرگتر به نظر می آیند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پوستتان را به طور مرتب لایه برداری کنید. از لایه بردارهایی بهره ببرید که حاوی سالیسیلیک اسید و گلیکولیک اسید هستند.

بیشتر از یک تا دو بار در هفته پوست خود را لایه برداری نکنید، وگرنه پوستتان تحریک و خشک می شود. دقت کنید که آسیب ناشی از نور خورشید باعث تجزیه کلاژن می شود که این موضوع روی مقدار منافذ اثر می گذارد. بنابراین حتما با استفاده از کرم ضدآفتاب، کلاه لبه دار و عینک آفتابی از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید.

11. از معجزه رزوراترول غافل نشوید

رزوراترول یک آنتی اکسیدان و پلی فنول قوی است که در پوست انگور قرمز یافت می شود و نشان داده شده که از بروز چین وچروک، خطوط ظریف و افتادگی پوست در اثر عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض دود سیگار پیشگیری می کند. گفته می شود که این ترکیب حتی از ویتامین C هم قوی تر است. رزوراترول پوست را سفت هم می کند. برای اینکه پوستتان صاف و شفاف شود و دچار چین وچروک نشوید، از سرمی بهره ببرید که حاوی رزوراترول است.

12. پوست گردن و قفسه سینه خود را از قلم نیاندازید

ما معمولا از محصولات مراقبت از پوست فقط برای صورتمان استفاده می کنیم. غفلت از پوست گردن و قفسه سینه منجر به چین وچروک و افتادگی پوست نواحی ذکر شده، همچنین بروز لکه های تیره می شود. پوست گردن و قفسه سینه نازک تر است و به خوبی بهبود پیدا نمی کند.

علاوه بر این معمولا روی قسمت های ذکر شده کرم ضدآفتاب نمی زنیم. از محصولاتی که روی صورتتان می زنید، روی گردن و قفسه سینه تان هم بهره ببرید. حواستان به محصولاتی باشد که حاوی ترکیبات فعال مانند رتینول هستند، چون ممکن است بعد از استفاده از این محصولات پوست گردن و قفسه سینه شما تحریک شود.

13. حتما قبل از اینکه بخوابید، آرایشتان را پاک کنید

شب ها وقتی بعد از یک روز شلوغ کاری به خانه می رسیم، تنها کاری که دلمان می خواهد بکنیم این است که هرچه سریع تر بخوابیم. هرچقدر هم که خسته باشید، هیچ وقت نباید از پاک کردن آرایش صورتتان غافل شوید. باقی ماندن لوازم آرایشی و کثیفی روی پوست نه تنها منافذ را مسدود می کند، بلکه می تواند منجر به خشکی پوست و بروز جوش شود.

بیشتر لوازم آرایشی حاوی مولکول های شکر مانند هستند که رشد مخمر طی شب را در پی دارند. حتما آرایش چشم خود را هم پاک کنید. پاک نکردن آرایش چشم ممکن است منجر به عارضه ای به نام میلیا (برجستگی های کوچک و سفید) شود. از آرایش پاک کن های ملایم و بدون چربی بهره ببرید.

14. در صورت داشتن مشکل در خوابیدن از شیر سویا بهره ببرید

شیر سویا حاوی خواص ضدالتهابی است و تورم را کاهش می دهد و پروتئین سویا هم پوست را نرم و هیدراته می کند. اگر نمی توانید درست بخوابید، استفاده از شیر سویا را امتحان کنید. برای اینکه یک کمپرس تسکین دهنده درست کنید، مقدار کمی از شیر سویا را درون یک کاسه بریزید و پنبه را در آن فرو کنید. پنبه ها را به مدت 5 دقیقه روی چشم های خود قرار دهید.

15. پف زیر چشم خود را رفع کنید

هر شب که دراز می کشیم، مایعات زیر چشم های ما جذب می شوند. برای اینکه صورتتان بالاتر قرار بگیرد، زیر سرتان دو عدد پشتی قرار دهید. همچنین صبح ها که از خواب بیدار می شوید، ناحیه زیر چشم خود را ماساژ دهید. برای کاهش تیرگی دور چشم از یک کرم دور چشم مناسب بهره ببرید. کرم های دور چشم که حاوی کافئین، تیتانیوم دی اکسید و آهن اکسید هستند، می توانند گزینه های خوبی باشند.

16. از آب داغ دوری کنید

دوش گرفتن با آب داغ، به ویژه در روزهای سرد سال می تواند حس وحال خوبی به ما بدهد، اما لازم است بدانید که تماس پوست با آب داغ بدترین اتفاقی است که می تواند برای پوست رخ دهد. آب داغ نه تنها چربی های طبیعی پوست را از بین می برد، بلکه باعث سوزش خفیف پوست هم می شود.

رگ های خونی هنگام تماس با آب داغ برای اینکه پوست را خنک کنند، گشاد می شوند که این موضوع قرمزی پوست را به همراه دارد. زمانی که در دهه دوم زندگی خود قرار دارید، می توانید دوش آب داغ بگیرید، چون تورم و قرمزی پوستتان طی یک ساعت رفع می شود، اما افرادی که سنشان 30 سال به بالا است، باید از تماس پوست با آب داغ خودداری کنند، چون توانایی پوستشان برای برگشت به حالت اولیه خود کاهش پیدا کرده است. بهترین کار این است که با آب ولرم دوش بگیرید.

17. از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

بیشتر کرم ها و لوسیون ها حاوی ترکیبات کلیدی هستند که یک سد دفاعی روی سطح پوست ایجاد می کنند تا رطوبت در پوست حفظ شود. بهترین زمان برای استفاده از کرم مرطوب کننده زمانی است که پوستتان نم دار است. این کار باعث حفظ رطوبت برای مدت زمان طولانی تر می شود.

در نظر داشته باشید که تمام انواع پوست به کرم مرطوب کننده نیاز دارند. بنابراین حتی اگر پوستتان چرب است، باید از کرم مرطوب کننده بهره ببرید، منتها محصولی که به کار می برید باید مناسب پوست چرب و بدون چربی باشد.

18. قبل و بعد از اصلاح موهای زائد صورت اقدامات مراقبتی را انجام دهید

اصلاح موهای زائد صورت با موچین و وکس می تواند منجر به بروز جای زخم و جوش به ویژه در خانم هایی شود که پوست تیره تری دارند. قبل از اینکه موهای زائدتان را اصلاح کنید، پوست خود را آماده کنید. برای این کار ناحیه مدنظر را با یک شوینده ضدباکتریایی بشویید. علاوه بر این بعد از اصلاح صورت از محصولات حاوی ترکیبات ضدالتهابی بهره ببرید تا پوستتان به سرعت تسکین و بهبود پیدا کند.

19. هندوانه را به نام میان وعده بخورید

هندوانه جزء معروف ترین و خوشمزه ترین میوه های تابستانی به تعداد می رود و در میان کوچک و بزرگ طرفداران زیادی دارد. اضافه کردن مواد غذایی غنی از لیکوپین مانند هندوانه به رژیم غذایی می تواند آسیب و قرمزی ناشی از مواجهه با نور خورشید را کاهش دهد، از بروز چین وچروک پیشگیری کرده و حتی احتمال ابتلا به سرطان پوست را کم کند.

هر روز یک لیوان آب هندوانه بخورید و به روش های مختلف هندوانه را در رژیم غذایی خود جای دهید. می توانید با هندوانه بستنی درست کرده یا از آن در تهیه سالادهای مختلف بهره ببرید.

20. بدون اسکراب کردن پوستتان را لایه برداری کنید

به مرور زمان اثربخشی آنزیم های طبیعی موجود در پوست در رفع کردن سلول های پوستی مرده کمتر می شود که این موضوع کاهش درخشندگی و شفافیت پوست را به همراه دارد. از لایه بردارهایی بهره ببرید که حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها مانند گلیکولیک اسید و لاکتیک اسید هستند.

بسکمک از محصولات حاوی مقدار بسیار کمی از آلفا هیدروکسی اسید ها هستند. بنابراین برچسب ترکیبات تشکیل دهنده روی محصولات را بخوانید و محصولی را خریداری کنید که حاوی تقریبا 8 درصد از ترکیب ذکر شده است. بیشتر از این مقدار برای پوست ضرر دارد. دقت کنید که با استفاده از این محصولات در ابتدا پوستتان کمی می سوزد. بعد از مدتی که پوست به محصول عادت کند، سوزش کمتر خواهد شد.

21. از عینک آفتابی بهره ببرید

تماس پوست با نور خورشید باعث می شود رفع کردن جای جوش سخت شود. با استفاده از عینک آفتابی از ناحیه اطراف چشم خود در برابر چین وچروک و پیری محافظت کنید. ناحیه اطراف چشم نازک ترین پوست را دارد و بیشترین علائم پیری را از خود نشان می دهد. قرار گرفتن این ناحیه در برابر خورشید باعث بروز تدریجی خطوط ظریف و نشانه های پیری می شود. برای پیشگیری از بروز چین وچروک از یک عینک آفتابی پهن بهره ببرید که ناحیه اطراف چشم را به طور کامل می پوشاند.

22. به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن آب به از بین بردن سموم ایجادکننده التهاب و مسائل پوستی کمک می کند. علاوه بر این به انتقال مواد مغذی و اکسیژن به سلول های پوستی کمک کرده و از دهیدراته شدن پوست جلوگیری می کند که منجر به پیری زودرس پوست می شود. هر روز دست کم 8 لیوان آب بنوشید. اگر فعالیت بدنی زیادی دارید یا در منطقه با آب و هوای گرم زندگی می کنید، باید بیشتر از این مقدار آب بنوشید. همچنین می توانید نوشیدنی های تسکین دهنده پوست مانند چای بابونه یا چای نعناع را نوش جان کنید .

23. صبر داشته باشید

وقتی که از یک محصول برای درمان جوش های خود استفاده می کنید، انتظار نداشته باشید که جوش هایتان یک شبه رفع شوند. همه ما دوست داریم بعد از استفاده از محصولات درمانی سریع نتیجه بگیریم، اما طول می کشد تا نتیجه ی قابل توجهی را تجربه کنید. زمانی که از یک محصول نو استفاده می کنید، هر روز آن را به کار بگیرید. هر محصول نو را دست کم 12 هفته و حداکثر 6 ماه بهره ببرید تا متوجه شوید واقعا برای پوستتان مفید است یا نه.

اگر می خواهید یک روتین مراقبت از پوست نو را دنبال کنید، هر سه تا چهار روز یک بار از یک محصول نو بهره ببرید. بعد از استفاده از محصولات به ندرت خشکی، تحریک و سوزش پوست را تجربه می کنید، اما با روش ذکر شده اگر دچار عارضه جانبی شدید، می توانید متوجه شوید که کدام محصول مقصر بوده است.

24. مصرف سیب زمینی سرخ کرده ممنوع

تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که دنبال کردن رژیم غذایی حاوی چربی و کربوهیدرات زیاد منجر به بروز چین وچروک بیشتر می شود. پنیر خامه ای و گوشت قرمز چربی هایی دارند که پیری پوست را در پی دارند. برای اینکه سلول های پوستی خود را جوان نگه دارید و از بدتر شدن جوش هایتان پیشگیری کنید، کمتر غذاهای سرخ کرده بخورید و مواد غذایی حاوی پروتئین کم چرب مانند ماهی، گوشت سفید، توفو، لوبیا و عدس را در رژیم غذایی خود جای دهید.

25. از محصولات گیاهی بهره ببرید

از کرم های ضدپیری بهره ببرید که آنتی اکسیدان های گیاهی دارند؛ برای مثال آنتی اکسیدان های آن از قارچ یا سویا گرفته شده باشد. شواهد نشان می دهند که آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند که منجر به پیری زودرس پوست می شوند. گیاهان حاوی خواص ضدسرطانی هستند که این یعنی زمانی که آن ها را می خورید، از خود در برابر سرطان محافظت کرده اید. حالا فکر کنید اگر محصولات گیاهی را روی صورتتان قرار دهید، چه اتفاقات خوبی برای پوستتان میفتد.

26 . کلم بروکلی بخورید

جالب است بدانید که مقدار ویتامین C موجود در کلم بروکلی حتی از پرتقال هم بیشتر است که یکی از شناخته شده ترین منابع این ویتامین به تعداد می رود. فقط نصف فنجان کلم بروکلی خام 65 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را رفع می کند. تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که مواد غذایی غنی از ویتامین C نه تنها با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند که منجر به چین وچروک و افتادگی پوست می شوند، بلکه می توانند از آسیب دیدن DNA از طریق آن ها جلوگیری کنند.

خوردن بیشتر مواد غذایی حاوی ویتامین C به فرآیند بهبود زخم سرعت می بخشد و اثرات تسکین دهنده ای روی پوست دارد. در یک مطالعه نشان داده شد زنانی که آسیب دیدگی پوست خود از طریق نور خورشید را با استفاده شش ماهه از کرم حاوی ویتامین C درمان کردند، بهبود چشمگیر خطوط ظریف را تجربه کردند.

27. صورت خود را دستکاری نکنید

دستکاری کردن صورت حتی به مقدار کم می تواند به طور دائمی به پوست آسیب برساند. اگر از دستکاری کردن صورت خود اجتناب کنید، ممکن است بتوانید حتی بدون استفاده از دارو صورت خود را از جوش پاکسازی کنید. هر زمان که روی یک جوش فشار وارد می کنید، پوستتان ملتهب می شود. علاوه بر این باکتری ها به طور عمیق تر به پوست نفوذ می کنند و باعث مسائل بیشتر می شوند. نتیجه این موضوع بروز جوش و جای جوش بیشتر است.

28. از فواید تمشک غافل نشوید

یک ترکیب قوی اما نسبتا ارزان برای مبارزه با پیری پوست تمشک است. تمشک غنی از الاژیک اسید بوده که نوعی آنتی اکسیدان است. بر اساس گزارش های تحقیقات مختلف، استفاده موضعی از الاژیک اسید از پیری پوست پیشگیری می کند. این ترکیب از کلاژن محافظت می کند و پوست را شاداب و جوان نگه می دارد.

مقداری تمشک له شده را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و آن را به نام ماسک صورت به مدت 15 تا 20 دقیقه روی صورت تمیز خود قرار دهید. سپس صورتتان را با آب بشویید. عسل یک جاذب رطوبت (هومکتانت) طبیعی است که رطوبت پوست را حفظ می کند.

29. از ضدآفتاب حاوی ویتامین C بهره ببرید

آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C یک لایه محافظتی در برابر آسیب های محیطی و سموم روی پوست ایجاد می کنند و مانع از آسیب دیدن سلول های پوستی می شوند. به همین دلیل استفاده موضعی از آن ها در روتین صبحگاهی مراقبت از پوست می تواند اثربخشی ضدآفتاب را زیاد کند. در نظر داشته باشید که ضدآفتاب حاوی ترکیبات شیمیایی است که با استفاده روی پوست، جذب بدن می شوند. بنابراین از یک ضدآفتاب سبکتر با SPF دست کم 30 بهره ببرید که حاوی ویتامین C است. اگر بیرون از منزل هستید، هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب خود را تنو کنید.

کلام پایانی

در مقاله امروز خبرنگاران مگ 29 راه چاره را در اختیارتان قرار دادیم که به رفع جوش و پاکسازی پوست کمک می کنند. برای اینکه بتوانید جوش های صورتتان را از بین ببرید و به پوستی صاف و شفاف دست پیدا کنید، باید یک روتین مراقبت از پوست مناسب را دنبال کنید و حواستان به رژیم غذاییتان هم باشد. حتما از ضدآفتاب بهره ببرید و از مجعزه ویتامین C غفلت نکنید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه رفع مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: womens health mag

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1816

به "29 روش بی نظیر برای رها شدن از جوش صورت در سریع ترین زمان ممکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "29 روش بی نظیر برای رها شدن از جوش صورت در سریع ترین زمان ممکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید