8 نکته مهمی که در هنگام خرید خردکن برقی باید در نظر بگیرید

به گزارش مجله سامی، خردکن برقی یکی از وسایل برقی آشپزخانه است که می توان آن را به راحتی به عنوان یک دستیار همه فن حریف معرفی کرد. با یاری خردکن ها تمام سبزیجات و مواد غذایی مورد احتیاج برای پخت غذا و دسر در چند دقیقه خرد و آماده می شوند. پس می توان گفت که در این روزها که سرعت زندگی خیلی خیلی بالا رفته و وقت برای آشپزی کم است، وجود یک خردکن در هر آشپزخانه ای ضروری است.

8 نکته مهمی که در هنگام خرید خردکن برقی باید در نظر بگیرید

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم به شما بگوییم برای خرید یک خردکن برقی چه نکاتی را باید آنالیز کنید. بعلاوه با هم پرفروش ترین خردکن های بازار ایران را آنالیز کنیم تا انتخاب برای شما آسان تر باشد.

در این مطلب می خوانید:

نکات مهمی که برای خرید خردکن باید در نظر گرفت

5 مدل خردکن برقی پرفروش در بازار ایران

نکات مهمی که برای خرید خردکن باید در نظر گرفت

همواره برای خرید وسایل برقی باید سوالات خاصی را از خود بپرسید، نکاتی را آنالیز کنید و جواب ها را در ذهنتان مرور کنید تا بتوانید برترین محصول موجود در بازار که احتیاج شما را رفع می نماید را انتخاب کنید. این موضوع شامل خرید خردکن برقی هم می گردد. پس توصیه می کنیم برای انتخاب بهتر، این نکات را به دقت بخوانید و به خاطر بسپارید.

1. سرعت موتور

اگر زمان کمی برای آشپزی دارید یا قرار است از خردکن برای تهیه وعده های غذایی زیاد بهره ببرید بهتر است محصولی را انتخاب کنید که دور موتور بالایی دارد. طبیعی است که تعداد غذاهایی که برای یک خانواده 2 نفر تهیه می کنید کمتر از غذاهایی است که برای یک مهمانی یا برای مشتریان کافه تهیه می کنید.

پس اگر خانواده کم جمعیتی دارید، اغلب وعده ها را بیرون از خانه می خورید یا برای آشپزی زمان کافی دارید، یک خردکن با دور موتور میانه برایتان مناسب است. اگر هم استفاده تان از خردکن متنوع است و گاهی کم و زیاد می گردد بهتر است خردکنی بخرید که قابلیت تنظیم سرعت موتور را دارد. با انتخاب این محصول در هر شرایطی می توانید با خیالی آسوده از آن بهره ببرید.

2. تنوع تیغه ها

اگر اهل چیدن میز غذای متنوع و خوش آب ورنگ هستید بهتر است خردکنی بخرید که تیغه های مختلفی دارد. با یاری تیغه ها می توانید مواد غذایی را به شکل ها و مقدار های مختلفی خرد کنید تا ظاهر سفره تان زیبا و چشم نواز گردد. هرچه تعداد تیغه ها کمتر باشد، تنوع برش خوردن مواد غذایی هم کمتر می گردد.

3. جنس تیغه ها

جنس تیغه ها تاثیر مستقیمی بر کیفیت مواد غذایی خرد شده دارد. تیغه هایی که از استیل ضدزنگ ساخته شده اند برترین تیغه ها هستند. این جنس در برابر آب مقاوم است و زنگ نمی زند، بعلاوه توانایی خرد کردن مواد غذایی سفت و خشک را هم دارد.

4. حجم مخزن

اگر قرار است برای افراد زیادی غذا بپزید بهتر است خردکنی را انتخاب کنید که حجم مخزن بالایی دارد. اما اگر خانواده کم جمعیتی دارید یا دیر به دیر آشپزی می کنید یک خردکن برقی با حجم مخزن کم برایتان کاملا مناسب است.

5. روش تمیز کردن

در زمان خرید حتما به روش جدا شدن و شست وشوی قطعات دقت کنید. اگر بخش های مختلف خردکن ثابت باشد یا به راحتی جدا نگردد امکان شست وشوی تمام بخش ها را ندارید. پس برای شست وشوی آسان تر بهتر است خردکنی را انتخاب کنید که تمام بخش های مصرفی آن از هم جدا می شوند. بعلاوه اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید بهتر است در پی محصولی باشید که امکان شست وشوی قطعات آن در ماشین ظرفشویی وجود دارد.

6. صدای موتور

هیچ کسی دوست ندارد وسایل برقی پر سروصدا در خانه داشته باشد، اما افرادی که به صدا حساس هستند توان تحمل کوچک ترین صدای موتور دستگاه ها را هم ندارند. اگر از این دسته افراد هستید در پی خردکن با موتور بدون صدا باشید. اما اگر این حساسیت را ندارید می توانید برای حفظ آرامش آشپزخانه در طول آشپزی کردن، در پی محصولاتی با موتور کم صدا باشید.

7. جنس کاسه مخزن

جنس کاسه خردکن ها شیشه، پلاستیک یا فلز است. برترین کاسه از لحاظ بهداشتی فلزی است و به ترتیب بعد از آن شیشه ای و پلاستیکی قرار دارند. اما اگر می خواهید خردکنی داشته باشید که در زمان کار، مواد غذایی را ببینید و از نظر بهداشتی هم مطمئن باشد، خردکنی بخرید که ظرف مخزن آن شیشه ای است.

8. قفل ایمنی

اگر یک خردکن قفل ایمنی داشته باشد قبل از اینکه تمام بخش ها به شکل مناسب روی هم سوار نشوند و در مخزن قفل نگردد کار خود را آغاز نمی نماید. بعلاوه اگر در حین کار درِ مخزن باز گردد، قفل ایمنی بلافاصله موتور را خاموش نموده و چرخش تیغه ها را متوقف می نماید.

5 مدل خردکن برقی پرفروش در بازار ایران

اگر قبل از خرید یک کالا، بتوانید پرفروش ترین ها را آنالیز کنید تقریبا متوجه می شوید که برترین مارک موجود در بازار چیست و با توجه به بودجه تان بهتر است کدام مدل را بخرید. به همین علت قرار است در این بخش 5 خردکن برقی پرفروش بازار ایران را با هم ببینیم و مشخصات آن ها را آنالیز کنیم.

1. خردکن مدل کوکینگ استیل 300w

جنس کاسه مخزن این خردکن برقی و 4 تیغه آن از استیل ضدزنگ است و در برابر رطوبت به خوبی مقاومت می نماید. ظرفیت مخزن آن حدود 2 کیلوگرم است و برای خانواده های میانه یا پرجمعیت مناسب است. تمام بخش های مصرفی و لوازم جانبی این محصول را می توانید در ماشین شست وشو قرار دهید. روشن و خاموش کردن موتور با یاری دکمه فشاری انجام می گردد. این خردکن یک کاردک پلاستیکی هم دارد.

خردکن مدل کوکینگ استیل 300w

3 %

514,000

498,580 تومان

مشاهده و خرید

2. خردکن گوسونیک مدل Gsc 810

بدنه خردکن گوسونیک از پلاستیک است اما مخزن آن از شیشه ساخته شده است. 2 تیغه ساخته شده از استیل ضدزنگ در این دستگاه وجود دارد که به صورت هم زمان کار نموده و مواد غذایی را به برترین شکل خرد می نماید. تمام بخش های مصرفی این خردکن را می توانید به راحتی در ماشین ظرفشویی قرار داده و بشویید.

خردکن گوسونیک مدل Gsc 810

882,000 تومان

مشاهده و خرید

3. خردکن مباشی مدل ME-CP6618

این مدل از خردکن های مباشی 3 جفت تیغه خردکن مجزا، ساخته شده از استیل ضدزنگ، دارد و حتی می تواند پوست حبه های سیر را هم جدا کند. جنس کاسه مخزن آن از پلاستیک است و موتور آن با دکمه های فشاری روشن و خاموش می گردد. قفل ایمنی و سوئیچ ایمنی نصب شده در این دستگاه، ایمنی آن را در هنگام کار کردن تضمین نموده است.

امکان خرد کردن توربو به شما اجازه می دهد مواد غذایی را با سرعت بالاتر خرد کند. این قابلیت برای خرد کردن مواد غذایی سفت بسیار مناسب است. تمام بخش های مصرفی این محصول قابلیت شست وشو در ماشین ظرفشویی را دارد.

خردکن مباشی مدل ME-CP6618

19 %

2,650,000

2,150,000 تومان

مشاهده و خرید

4. خردکن پارس خزر مدل Omega

خرد کن فراوری شده به وسیله این برند محبوب ایرانی، قابلیت خرد کردن انواع سبزیجات، خشکبار و گوشت ها را دارد. جنس مخزن آن از پلاستیک است و تیغه هایی از استیل ضدزنگ دارد. ظرفیت مخزن آن کمی بیشتر از 300 گرم است و برای خانواده های کم جمعیت یا یک نفره مناسب است. خردکن پارس خزر را می توانید با گارانتی 24 ساعته بخرید.

خردکن پارس خزر مدل Omega

4 %

1,387,100

1,329,000 تومان

مشاهده و خرید

5. خردکن شارژی مدل K1203

این خردکن کوچک با یک باتری قابل شارژ 1500 میلی آمپری کار می ند و با فشار دادن دکمه اش، تیغه ها آغاز به چرخش می نماید. جنس تیغه ها از استیل ضدزنگ است اما بدنه و مخزن آن از پلاستیک ساخته شده است. این محصول برای خرد کردن قطعات کوچک مواد غذایی مثل سیر و پیاز مناسب است و می توانید به راحتی آن را به هر مکانی ببرید.

خردکن شارژی مدل K1203

18 %

420,000

345,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2240

به "8 نکته مهمی که در هنگام خرید خردکن برقی باید در نظر بگیرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته مهمی که در هنگام خرید خردکن برقی باید در نظر بگیرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید