از رژیم سم زدایی (دیتاکس) چه می دانید؟

به گزارش مجله سامی، رژیم سم زدایی که با نام دیتاکس نیز شناخته می گردد، شیوه ای است که برای تصفیه خون و کبد مورد استفاده قرار می گیرد. هضم صاف و جذب مواد مغذی همراه با پردازش موثر سموم به وسیله کبد برای سلامتی بسیار حیاتی است.

از رژیم سم زدایی (دیتاکس) چه می دانید؟

رژیم سم زدایی یا دتوکس با هدف حدف سموم و تصفیه خون و کبد طراحی می گردد. رژیم سم زدایی می تواند به کاهش وزن و برطرف استرس و شادابی بیشتر بدن یاری کند. بهتر است همراه با رژیم سم زدایی ورزش هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سوازی، شنا و یوگا را هم دنبال کنید.

رژیم سم زدایی که با نام دیتاکس نیز شناخته می گردد، شیوه ای است که برای تصفیه خون و کبد مورد استفاده قرار می گیرد. هضم صاف و جذب مواد مغذی همراه با پردازش موثر سموم به وسیله کبد برای سلامتی بسیار حیاتی است.

به گزارش doctoreto به همین علت است که یک رژیم سم زدایی می تواند ابزاری قدرتمند برای جوان سازی بدن و پوست شما از درون به بیرون باشد.

نکته کلیدی برای پاکسازی سموم این است که خودتان را در برنامه راحت کنید تا بدنتان دچار شوک نگردد. پنج روز قبل از آغاز برنامه رژیم غذایی سم زدایی، الکل، قهوه، سیگار، قند های تصفیه شده، چربی های اشباع شده و تمام غذا های فرآوری شده را به تدریج حذف کنید. این غذا ها می توانند به عنوان سم در بدن شما اضافه شوند و باید به هر قیمتی از رژیم غذایی حذف شوند.

امروزه رژیم های دیتاکس در جهان محبوبیت زیادی پیدا نموده اند، اما بیشتر رژیم ها غیر ضروری هستند و حتی می توانند برای سلامت بدن خطرناک باشند. از این رو گرفتن مشاوره از متخصص تغذیه الزامی است. شما می توانید به وسیله دکترتو با بهترین متخصصان تغذیه مشاوره تلفنی داشته باشید.

رژیم های سم زدایی معمولاً رژیم غذایی کوتاه مدتی هستند که برای حذف سموم از بدن شما طراحی شده اند. یک رژیم سم زدایی معمولی شامل یک دوره روزه داری و در پی آن یک رژیم غذایی سخت از میوه، سبزیجات، آب میوه و آب است.

گاهی اوقات سم زدایی شامل گیاهان، دمنوش ها، مکمل ها و پاکسازی روده یا تنقیه (فرو کردن آب به درون روده بزرگ) می گردد. به طور کلی عملکرد رژیم دیتاکس به توضیح زیر است:

با روزه به اندام های خود استراحت دهید.

کبد خود را برای دفع سموم تحریک کنید.

دفع سموم به وسیله مدفوع، ادرار و عرق را تقویت کنید.

بهبود گردش خون

بدن خود را با مواد مغذی سالم تامین کنید.

رژیم سم زدایی معمولا به علت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی در محیط یا رژیم غذایی شما توصیه می گردد. این مواد شامل آلاینده ها، مواد شیمیایی مصنوعی، فلزات سنگین و سایر ترکیبات مضر هستند. بعلاوه ادعا می گردد که این رژیم ها به مسائل سلامتی مختلفی از جمله چاقی، مسائل گوارشی، بیماری های خود ایمنی، التهاب، آلرژی، نفخ و خستگی مزمن یاری می نمایند.

رژیم های سم زدایی به ندرت سموم خاصی را شناسایی و حذف می نمایند. در واقع شواهدی مبنی بر حذف سموم وجود ندارد. بدن شما می تواند خود را به وسیله کبد، مدفوع، ادرار و عرق از بسیاری از سموم پاک کند.

با این حال بعضی کارشناسان معتقدند دیتاکس باعث حذف سمومی مانند آلاینده ها، فلزات سنگین، فتالات ها و بیسفنول می شوند. این مواد سمی تمایل دارند در بافت چربی یا خون انباشته شوند و ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا بدن آن ها را دفع کند.

بعضی از افراد گزارش می دهند که در طول و بعد از رژیم های سم زدایی احساس تمرکز و انرژی بیشتری دارند. با این حال، این بهبود رفاه ممکن است صرفاً به علت حذف غذا های فرآوری شده، الکل و سایر مواد ناسالم از رژیم غذایی شما باشد.

بعلاوه ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت کنید که قبلاً کمبود آن ها وجود داشت. به طور کلی اثرات رژیم سم زدایی به توضیح زیر است.

با آغاز رژیم، افراد ذخایر مایعات و کربوهیدرات زیادی را از دست می دهند که این امر موجب کاهش کوتاه مدت وزن می گردد. اگر رژیم سم زدایی ادامه دار باشد، می تواند درصد چربی دور کمر و باسن را کاهش دهد. بعلاوه دیتاکس می تواند مقاومت به انسولین، التهاب و سطوح لپتین در گردش را کاهش دهد.

بعضی از رژیم های لاغری می توانند روی سطح سروتونین شما تاثیر بگذارند. سروتونین ماده شیمیایی در مغز است که وظیفه یاری به انتقال پیغام را بر عهده دارد. با افزایش اندازه این ماده در بدن، احساس سرخوشی افزایش می یابد و در مقابل استرس و اضطراب کاهش پیدا می نماید.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2160

به "از رژیم سم زدایی (دیتاکس) چه می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رژیم سم زدایی (دیتاکس) چه می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید