اظهارنظر جدید سازمان جهانی بهداشت: مبتلایان بدون علامت به کرونا هم ناقل ویروس هستند

به گزارش مجله سامی، رئیس سازمان جهانی بهداشت با تصحیح بیانیه قبلی مبنی بر ناقل نبودن افراد بدون علامت به کرونا گفت: برای معین میزان انتقال ویروس کرونا از افراد بدون علامت احتیاج به تحقیقات بیشتری داریم.

اظهارنظر جدید سازمان جهانی بهداشت: مبتلایان بدون علامت به کرونا هم ناقل ویروس هستند

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل شینهوا، سازمان دنیای بهداشت، خواهان تحقیقات بیشتر درباره بیماران مبتلابه کووید 19 که دارای علائم نیستند، شد.

نتایج آنالیز ها نشان می دهد، بعضی افراد به ویژه جوانان و دیگر افراد سالمی که به ویروس مبتلا شده اند هرگز علائم بیماری را ندارند و فقط علائم خفیفی را بروز می دهند. بعضی دیگر نیز ممکن است حتی تا روزها بعد از این که واقعا به ویروس مبتلا شده اند، علائمی را از خود نشان ندهند.

تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت (WHO) روز چهارشنبه گفت که باید تحقیقات بیشتری انجام گردد تا درک بیشتری از میزان گسترش کووید 19 توسط افرادی که علائم را نشان نمی دهند حاصل گردد و این درحالیست که این سازمان اخیراً اظهار نموده بود، بیماران مبتلا به ویروس کرونا بدون داشتن علائم بیماری عامل انتقال این بیماری نیستند.

رئیس سازمان دنیای بهداشت در کنفرانس مطبوعاتی مجازی از ژنو با تصحیح بیانیه قبلی مبنی بر ناقل نبودن افراد بدون علامت به کرونا گفت: از اوایل فوریه، ما گفتیم که افراد بدون علامت می توانند کووید 19 را منتقل نمایند، اما برای معین میزان انتقال بدون علامت احتیاج به تحقیقات بیشتری داریم. این تحقیقات در حال اجرا است و ما شاهد تحقیقات بیشتر و بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه دنیا در شناختن ویروس جدید دستاوردهای بسیاری داشته است به خبرنگاران گفت: هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که ما نمی دانیم. توصیه های WHO با دسترسی به اطلاعات جدید، تکامل می یابد. مهم ترین راه برای جلوگیری از انتقال، پیدا کردن و آزمایش افراد دچار علائم، ردیابی و قرنطینه آنهاست. بسیاری از کشورها پیروز به سرکوب انتقال و کنترل ویروس شده اند.

در همین حال مایکل رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت های سازمان بهداشت دنیای گفت که بیماری همه گیر COVID-19 هنوز در حال تحول است.

وی گفت: اگر اعداد را آنالیز کنیم، این بیماری همه گیر هنوز در حال تحول است؛ در بسیاری از نقاط دنیا رو به رشد است؛ ما نگرانی های عمیقی داریم که سیستم های بهداشتی بعضی از کشورها با مشکل روبرو هستند و تحت فشار بسیار زیادی قرار دارند و به حمایت، یاری و همبستگی ما احتیاج دارند.

مایکل رایان ادامه داد: هر کشور ترکیبی متفاوت از خطرات و فرصت ها را دارد و واقعاً وظیفه این است که مقامات ملی دقت نمایند که در این بیماری همه گیر هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1099

به "اظهارنظر جدید سازمان جهانی بهداشت: مبتلایان بدون علامت به کرونا هم ناقل ویروس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارنظر جدید سازمان جهانی بهداشت: مبتلایان بدون علامت به کرونا هم ناقل ویروس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید