اکبرآبادی: افشارزاده و مسئولان فدراسیون کاراته باید جوابگو باشند، هیچ تماسی با اندونزی نداشتم

به گزارش مجله سامی، خبرنگاران: معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان گفت: هیچ تماسی با کاروان ایران در اندونزی نداشتیم و فقط از روابط عمومی فدراسیون کاراته سوال کردم که چرا از پوشش مصوب استفاده نکرده اند.

اکبرآبادی: افشارزاده و مسئولان فدراسیون کاراته باید جوابگو باشند، هیچ تماسی با اندونزی نداشتم

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم ملی کاتای بانوان ایران به دلیل آنچه پوشش نامناسب اعلام شد از گردونه سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی حذف شد. پس از این اتفاق مسئولان فدراسیون کاراته و بهرام افشارزاده، دبیر کل کمیته ملی المپیک که در اندونزی به سر می برند علت این موضوع را واکنش وزارت ورزش و مرضیه اکبرآبادی، معاون وزیر ورزش در امور بانوان نسبت به عکس های منتشر شده در رسانه ها دانستند.

مرضیه اکبر آبادی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران با اشاره به حذف کاراته کاهای ایران در سومین دوره رقابت های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: مسئولان کاروان ایران باید نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و شکایت نمایند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما با اعضای کاروان ایران در مورد نوع پوشش تماس گرفتید و به آنها تذکر دادید؟ گفت: من با هیچ کس تماسی نگرفتم. من شماره ای از مسئولان در اندونزی ندارم.

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که افشارزاده، آشوری و سمندر اعلام کردند شما با آنها تماس گرفته اید، بیان کرد: آنها خیلی اشتباه کردند؛ من هیچ تماسی با آنها نداشتم.

اکبرآبادی گفت: ما یک لباس مصوب داریم که می توانیم از آن استفاده کنیم اما قرار نیست با هر روش و طریقی به مسابقات برویم. کاراته با رشته های دیگر تفاوتی ندارد. کتابچه ای در وزارت ورزش و جوانان برای نوع پوشش لباس های بانوان وجود دارد. نایب رئیس بانوان فدراسیون به نمایندگی از آن با یک عکس به وزارت ورزش آمده است. ما آن عکس را به وزارت ارشاد بردیم و مجوز و تصویب این کار را گرفتیم. تمام اینها مستند است.

وی افزود: نایب رئیس بانوان و کارگروه مربوطه امضا نموده اند که این لباس مصوب برای بانوان کاراته کا است.این لباس ساق پا و دست دارد که هیچ منعی هم در آن وجود ندارد.

اکبرآبادی با تاکید بر اینکه تماسی با اندونزی نداشتم، به خبرنگاران گفت: روابط بین الملل کمیته ملی المپیک در تهران با روابط عمومی فدراسیون کاراته تماس گرفته و گفته است عکس هایی که از بانوان کاراته کا روی خروجی سایت قرار داده اید، بردارید چراکه لباسشان مناسب نبوده و مطابق پوشش مصوب کاراته نیست. از حوزه ما هم با فدراسیون تماس گرفتند و گفتند لباس هایی که بانوان استفاده نموده اند مطابق پوشش مصوب نیست.

وی ادامه داد: کمیته ملی المپیک و حوزه ستادی بانوان وزارت ورزش از فدراسیون سوال نموده که چرا از پوشش مصوب استفاده نشده و بحث دیگری مطرح نشده است. بانوان حوزه تخصصی این ارگان است و همواره نظارت می نماید. جالب اینکه حوزه تخصصی بانوان نگفته لباس هایتان را عوض کنید؛ گفته اند طبق پوشش مصوب از لباس بهره ببرید.

معاون وزیر ورزش بیان کرد: معمولا هر اشتباهی می نمایند به دنبال یک مقصر بیرونی هستند. قطعا مسئولان فدراسیون کاراته و آقای افشارزاده و کمیته ملی المپیک باید جوابگو باشند. اما موازین داخلی داریم و باید ورزشکاران زن کشورمان از پوشش مصوب شده استفاده نمایند.

وی در خاتمه گفت: ما برای کسب مقام از طریقی وارد نمی شویم.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 274

به "اکبرآبادی: افشارزاده و مسئولان فدراسیون کاراته باید جوابگو باشند، هیچ تماسی با اندونزی نداشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکبرآبادی: افشارزاده و مسئولان فدراسیون کاراته باید جوابگو باشند، هیچ تماسی با اندونزی نداشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید