ترس های سفر ، چگونه با ترس خود مقابله کنیم

به گزارش مجله سامی، ترس بدترین چیزی است که ممکن است در زندگی تجربه کنیم، چرا که ترس ما را از زندگی کردن و دستیابی به آرزوهایمان باز می دارد. ترس همچنین یکی از مهم ترین و معمول ترین دلایلی است که باعث می شود انسان ها سفر نکنند. هر زمان که با دیگران در مورد سفر های طولانی مدت صحبت می کنم، بسیاری از آنها به من می گویند آرزو می کنند می توانستند کاری که من انجام می دهم را انجام دهند. آنها درباره رویاهایی که در زمینه سفر دارند و برنامه های بزرگی که در سر دارند صحبت می کنند. آنگاه وقتی از آنها می پرسم که چرا در پی این آرزوها و رویاها نمی روند، ردیفی طولانی از بهانه های مختلف جور می کنند. آن ها ترس دارند که نتوانند از عهده مخارج سفر بربیایند، از مسئولیت های زیادی که در خانه دارند می ترسند، از این که نتوانند در سفر با دیگران ارتباط برقرار کنند و دوست شوند ترس دارند، می ترسند نتوانند از پس سفر بربیایند، از این ترس دارند که در سفر اتفاقی برای آنها بیفتد و ترس های دیگر ... با وجود تمامی این ترس ها، بسیار آسان تر است که در خانه و در چارچوب راحتی خود بمانیم و از آن به قصد سفر بیرون نرویم. بیرون رفتن از درب خانه، دور شدن از تور ایمنی که برای خود درست کرده ایم و پیش رفتن به سوی ناشناخته ها کار بسیار بزرگی است. سفر یک امتیاز است و این مسائل مالی هستند که ما را در خانه نگه می دارند، اما با وجود این که بیشتر افراد ادعا می کنند شرایط و موقعیتی که دارند باعث می شود به سفر نروند، من فکر می کنم ترس از ناشناخته ها آنها را از جلو رفتن و تجربه کردن باز می دارد. وقتی از شر ترس های خود راحت شویم و راه های غلبه بر ترس در سفر را بدانیم، آنگاه راه های تاب آوردن، پس انداز کردن، شغل پیدا کردن و انجام دادن تمام کارهایی که بالاخره باعث شود سفر کردن را شروع کنیم پیدا خواهیم کرد. آنگاه به کسی تبدیل می شویم که راهی یک ماموریت است، اراده محکم دارد و هیچ چیز نمی تواند جلوی راهش را بگیرد، اما در ابتدا، می بایست بر تمامی ترس هایی که داریم غلبه کنیم. اگر واقعا قصد دارید سفرهای پر ماجرا و هیجان انگیز خود را شروع کنید با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید تا راه های مقابله با ترس و کاهش استرس در سفر را یاد بگیرید.

ترس های سفر ، چگونه با ترس خود مقابله کنیم

شما اولین کسی نیستید که به خارج از کشور سفر می کند

وقتی من سفر کردن را شروع کردم، یکی از چیزهایی که به من آرامش می داد دانستن این بود که تعداد زیادی از آدم ها قبل از من به سفر دور دنیا رفته اند و در نهایت با مجموعه ای از تجربیات و خاطره ها باز گشته اند. اگر یک مسافر 18 ساله انگلیسی به سفر دور دنیا رفته و سالم و شاد به خانه باز گشته است، هیچ دلیلی وجود ندارد که من نتوانم همان کار را انجام بدهم. شما تنها کسی نیستید که خانه را ترک گفته و به جستجو و گشت و گذار در جنگل های آسیا رفته اید. کریستف کلمب و ماژلان دلیل محکمی برای ترسیدن داشتند، اما شما دلیلی برای ترس ندارید.

شما تا اینجا پیش رفته اید

اگر برخی از مقدمات سفر را انجام داده اید و یک پایتان بیرون در است، چرا به داخل برگردید!؟ اگر این کار را بکنید، بعدها در زندگی تان بخاطر کدام یک پشیمان خواهید شد!؟ پشیمان از این که اجازه دادید ترس ها شما را در خانه نگه دارند یا پشیمان از این که به سفر رفتید!؟ گاهی اوقات، می بایست دل به دریا بزنید و راه های غلبه بر ترس در سفر را بدانید. همه چیز در آخر به خوبی و خوشی تمام خواهد شد. در میانه راه نایستید و به عقب برنگردید. شما از عهده اش به خوبی بر می آیید.

شما دقیقا به مقدار بقیه توانایی دارید

من باهوش هستم؛ من توانا هستم و عقل و شعور دارم. اگر سایرین می توانند به دور دنیا سفر کنند، چرا من نتوانم !؟ چه چیزی باعث می شود فکر کنم مهارت های لازم را ندارم !؟ و در نهایت من متوجه شدم که هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانم کاری که دیگران انجام داده اند انجام بدهم. من به خوبی سایرین هستم.

به خودتان شک نکنید. شما تا به امروز به خوبی توانسته اید از پس زندگی تان بر بیایید. پس وقتی که در حال سفر هستید نیز خواهید توانست زندگی تان را مدیریت کنید. همچنین، به لطف تمامی منابعی که در اینترنت قابل دسترسی هستند و تمامی وبسایت هایی که به شما برای کاهش استرس در سفر کمک می کنند با سایر گردشگران در دنیا ارتباط پیدا کنید، امروزه سفر از همیشه آسان تر شده است.

مسئولیت ها می توانند در یک چشم به هم زدن ناپدید شوند

همه از کلمه مسئولیت به عنوان اصلی ترین دلیل سفر نکردن نام می برند. اما این فقط ترس شماست که به شما می گوید کارهایی در خانه دارید که نباید آنها را رها کنید. آن مسئولیت ها زنجیر هایی هستند که به شما اجازه پرواز کردن نمی دهند. وقتی من از شغل خود استعفا دادم تا سفر کردن را شروع کنم، دیگر مجبور نبودم کار کنم. وقتی صورت حساب هایم را کنسل کردم، آنها ناپدید شدند. وقتی اتومبیلم را فروختم، قسطی که می بایست بابت آن پرداخت می کردم، دیگر وجود خارجی نداشت. وقتی وسایل زندگی ام را فروختم، دیگر چیزی نداشتم که نگران آن باشم. ما همیشه فکر می کنیم که همه چیز خیلی پیچیده است؛ اما با چند تماس تلفنی، تمام چیزهایی که مرا از سفر کردن باز می داشتند از بین رفتند. ناگهان، مسئولیت های من همه ناپدید شدند. مانند آب بخار شدند و چیزی از آنها باقی نماند. بریدن طنابی که شما را اسیر کرده است از آنچه که فکر می کنید آسان تر است.

وقتی دوباره به خانه برگردید، می توانید شغل تازه پیدا کنید

دلیل دیگری که آدم ها را از سفر کردن باز می دارد، این عقیده است که وقتی آنها به سفر می روند، بیکار می شوند و دیگر شغلی ندارند. آنها نگران هستند که کارفرمایان متوجه فاصله ای که در رزومه کاری شان به وجود آمده شوند و نخواهند آنها را استخدام کنند. اما متوجه نیستند که در این دنیای دنیای شده، داشتن تجربه با فرهنگ ها و انسان های دیگر یک امتیاز و سرمایه واقعی به شمار می رود. همچنین نشان می دهد که شما مستقل، شجاع و توانا هستید. هیچ کس بدون این مهارت ها و بدون داشتن این تجربیات نمی تواند از پس سفر به دور دنیا بربیاید. کارفرمایان از این حقیقت مطلع هستند. آنها به سفر کردن به عنوان یک نکته مثبت نگاه می کنند که مهارت های شخصی نامحسوس را به شما می آموزد؛ راه های غلبه بر ترس در سفر و مهارت هایی که هیچ مدرسه یا دانشگاهی نمی تواند به شما بیاموزد.

شما دوستان تازه پیدا خواهید کرد

اغلب از من سوال می کنند چگونه در طی سفر دوستان تازه پیدا می کنم. آنها می گویند خیلی اجتماعی نیستند و ملاقات با غریبه ها برایشان سخت است. حقیقت این است که وقتی شما در حال سفر هستید، هرگز تنها نیستید. گردشگران و مسافران بسکمک هستند که مانند شما تکنفره سفر می کنند. شما با افرادی روبرو خواهید شد که به سمت شما می آیند و شروع به صحبت کردن می کنند؛ حتی اگر شما از این که به سمت آنها بروید و سر صحبت را باز کنید بترسید. من هم در اوایل سفرم، موقع صحبت کردن با غریبه ها دچار نگرانی و استرس می شدم؛ اما وقتی در نهایت متوجه می شوید که همه می خواهند دوست تازه پیدا کنند و یکی از این دوستان شما هستید، این ترس از بین می رود. غلبه بر ترس در سفر و کاهش استرس در سفر را با خود تمرین کنید تا دچار مشکل نشوید.

شما همیشه می توانید برگردید

اگر سه ماه از سفرتان گذشت و تصمیم گرفتید توان و تحمل سفر طولانی مدت را ندارید، به آسانی می توانید بازگردید و هیچ ایرادی در این کار وجود ندارد. نباید از کوتاه کردن سفر خود شرمنده باشید. شاید شخصیت شما آنگونه نیست که بتوانید طولانی مدت سفر کنید؛ اما تا سفر کردن را امتحان نکنید، این موضوع را متوجه نخواهید شد. در دنیای سفر کردن، چیزی با عنوان شکست وجود ندارد. سفر چیز های بسکمک به ما می آموزد؛ از جمله این که ما آدم سفر کردن نیستیم یا علاقه ای به سفر کردن نداریم. همین که اراده کرده اید و به سفر رفته اید، کاریست که بسکمک از آدمها از عهده انجام آن بر نمی آیند؛ پس اگر به نتیجه رسیدید که اهل سفر نیستید، حداقل آن را یکبار امتحان کرده اید و در آینده پشیمان نخواهید شد. همین به خودی خود یک پیروزیت بزرگ برای کاهش استرس در سفر است.

ترس از سفر

ترس عنصری است که بر همه کارهایی که ما انجام می دهیم تاثیر می گذارد. ترس یک برخورد زیستی سالم است که در ما قرار داده شده تا کارهای احمقانه انجام ندهیم. اما از طرفی هم، ترس از خیلی جهات، چیزی است که باعث می شود ما هرگز پیروز نشویم. رها کردن چیز هایی که می شناسید و رفتن به سمت ناشناخته ها ترسناک است، اما وقتی به این که دقیقا چرا از انجام آن می ترسید فکر کنید، متوجه خواهید شد که دلیلی برای ترس وجود ندارد. شما می توانید سفر کنید و از عهده آن بر می آیید. شما توانا هستید. آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. اجازه ندهید ترس پیروز شود.

منبع: همگردی
انتشار: 9 بهمن 1401 بروزرسانی: 9 بهمن 1401 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 2236

به "ترس های سفر ، چگونه با ترس خود مقابله کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس های سفر ، چگونه با ترس خود مقابله کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید