توافق برای حمایت از 20 هزار فرصت شغلی فرهنگی و خلاق

به گزارش مجله سامی، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایجاد و تثبیت 20 هزار فرصت شغلی در سطح کشور با حمایت از کسب و کارهای فرهنگ مبنا، هنرمبنا و نیز صنعت رسانه های نوین در مدت اجرای این توافقنامه را قابل دستیابی دانست. مسئول بهبود محیط کسب و کارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر قدرت فرهنگ در تولید ثروت ملی و توسعه اشتغال و کارآفرینی بیان کرد که در برنامه ارائه شده وزارتخانه به دبیرخانه شورای عالی اشتغال کشور، بسته های حمایتی در قالب اعطای تسهیلات و مشوق های مالی بالغ بر 4000 میلیارد تومان برای توسعه کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در نظر گرفته شده است.

توافق برای حمایت از 20 هزار فرصت شغلی فرهنگی و خلاق

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست توسعه اشتغال و درآمد از طریق رونق صنایع فرهنگی و خلاق را راهی برای خروج از شرایط اقتصاد مبتنی بر نفت دانست. وی عنوان کرد: این سیاست بر خلاقیت و سرمایه انسانی به عنوان عوامل بنیادین رشد اقتصادی تمرکز دارد و موجب خواهد شد تا فرهنگ و هنر به عنوان پایه ای برای رشد دوباره انتخاب باشد. با اجرای این توافقنامه سرمایه گذاران در راستای تنوع بخشی به سبدِ سرمایه گذاری شان، فرهنگ و هنر را به عنوان یکی از طبقات دارایی به رسمیت خواهند شناخت. امیدوارم با این رویکرد؛ سرمایه گذاران؛ دارایی ها یشان را به عرصه نوین صنایع فرهنگی بیاورند و طی همراهی با دگرگونی های آینده نگر به ایجاد فرصت های شغلی تازه و رونق کسب و کارها شتاب بیش تری ببخشند.

اسلامی افزود: این شیوه تولید ثروت با مزیت های فرهنگی و تمدنی کشور ما همخوان است و می توان دستیابی به دو هدف اساسی در چشم انداز اقتصاد بدون نفت، یعنی توسعه اشتغال و نیز نفوذ فرهنگی و اقتصادی در منطقه و جهان را از این جهت پی گرفت. وی ابراز امیدواری کرد با رویکردهای نوین دولت سیزدهم، کارآفرینان و سرمایه گذاران، تشویق شوند تا سهم خودشان را در بازارهای جهانی و منطقه ای صنایع فرهنگی و خلاق افزایش دهند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 بهمن 1400 بروزرسانی: 7 بهمن 1400 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1973

به "توافق برای حمایت از 20 هزار فرصت شغلی فرهنگی و خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق برای حمایت از 20 هزار فرصت شغلی فرهنگی و خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید