توافق چین و اتحادیه اروپا درباره برجام

به گزارش مجله سامی، فارس نوشت: وزیر خارجه چین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر تداوم کوشش ها برای حفظ توافق هسته ای برجام توافق کردند.

توافق چین و اتحادیه اروپا درباره برجام

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار روز پنجشنبه خود موافقت کردند کوشش ها برای حفظ این توافق را ادامه دهند.

طبق این گزارش، دو طرف همچنین مخالفت خود را با سیاست آمریکا موسوم به فشار حداکثری علیه ایران ابراز نموده و خواهان خویشتنداری همه طرف ها و اجتناب از تشدید تنش ها شدند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت ماه سال گذشته سیاستی موسوم به کارزار فشار حداکثری را علیه ایران در دستور کار قرار داده است. واشنگتن ادعا نموده هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می گردد.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال صبر راهبردی را در دستور کار قرار داد و به طرف های توافق هسته ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته ای عمل نمایند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه ای روز 18 اردیبهشت ماه به طرف های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف 60 روز به تعهدات خود در زمینه های نفتی و بانکی عمل ننمایند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 248

به "توافق چین و اتحادیه اروپا درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق چین و اتحادیه اروپا درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید