توافق چین و هند برای کاهش تنش در مناطق مرزی

به گزارش مجله سامی، در پی نشست وزرای دفاع هند و چین، هند امروز (شنبه) اعلام نمود، با چین به توافقی دست یافته است تا در راستای کاهش تنش ها در امتداد مرز مورد مناقشه خودشان حرکت نمایند.

توافق چین و هند برای کاهش تنش در مناطق مرزی

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، راجینات سینگ، وزیر دفاع هند و وی فنگه، همتای چینی او اواخر روز آدینه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در مسکو ملاقات و رایزنی کردند.

براساس بیانیه وزارت دفاع هند، دو کشور توافق دارند که هیچ طرفی دیگر نباید اقدامات دیگری که اوضاع را پیچیده کند یا به تشدید تنش در این منطقه مرزی بینجامد صورت دهند.

این نشست عالی ترین نشست سیاسی رو در رو میان هند و چین از زمان اوج دریافت تنش های مرزی در ماه مه محسوب می گردد. پیشتر وزیر دفاع چین به همتای هندی خود راجنات سینگ گفته بود، مسئولیت کامل تشدید تنش ها در منطقه مرزی بر عهده دهلی نو است.

وزارت ملی دفاع چین به نقل از وی فنگه اظهار داشت: مسائل مرزی اخیراً به طرز قابل توجهی بر روابط بین کشورهای ما و نیروهای مسلح تأثیر گذاشته است. دلایل و شرایط واقعی، که به تنش های مرزی کنونی انجامیده، کاملاً روشن است؛ طرف هندی به طور کامل مسئول آن است.

وی اضافه کرد که چین از حاکمیت و تمامیت ارضی خود، محکم دفاع خواهد نمود. وزارت دفاع چین در بیانیه ای اظهار داشت وزرای دفاع چین و هند خواهان توافق مسالمت آمیز بر سر اختلاف مرزی خود شده اند.

وی بعد از این مذاکرات، گفت: طرفین بایستی با احتیاط، توافق هایی را که توسط شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و نارندرا مودی، نخست وزیر هند حاصل شده، محقق نمایند و قاطعانه به حل مسائل به وسیله گفت وگو و رایزنی ها، اصرار ورزند.

وی ابراز امیدواری کرد که طرف هندی به توافقات دوجانبه احترام بگذارد و از تحریکات، عبور از خط واقعی کنترل و هرگونه اقدام دیگری که می تواند تنش های مرزی را تشدید کند، دست بردارد.

وی یادآور شد: طرفین باید کوشش های مشترک انجام دهند و مواضع خود را محدود نمایند، تنش زدایی فوری از شرایط فعلی را ارتقا دهند و صلح و ثبات را در نزدیکی مرز چین و هند تضمین نمایند.

در مقابل، سینگ نیز بر اهمیت تضمین صلح و ثبات در منطقه مرزی و باز گذاشتن کانال های ارتباطی بین دیپلمات ها و ارتش، تأکید کرد.

وی نیز ابراز امیدواری کرد چین و هند بتوانند جدایی کامل نیروها را تضمین نموده، از اقداماتی که می تواند موجب تشدید شرایط گردد خودداری نمایند و از اختلافاتی که به درگیری می انجامد، بپرهیزند.

وزرای دفاع چین و هند در حال حاضر به منظور شرکت در نشست وزاری دفاع سازمان همکاری شانگهای، کشورهای مستقل هم سود و کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی، در مسکو به سر می برند. این نشست متقابل به درخواست وزیر دفاع چین انجام شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1169

به "توافق چین و هند برای کاهش تنش در مناطق مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق چین و هند برای کاهش تنش در مناطق مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید