مسکو: روسیه در هیچ ائتلافی علیه دیگر کشورها به خصوص چین مشارکت نمی کند

به گزارش مجله سامی، در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا خواهان ایجاد ائتلاف جدید بین المللی علیه چین شده، کاخ کرملین روسیه تاکید نمود که این کشور در هیچ ائتلافی علیه دیگر کشورها به خصوص ضد چین مشارکت نمی کند.

مسکو: روسیه در هیچ ائتلافی علیه دیگر کشورها به خصوص چین مشارکت نمی کند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز آدینه گفت که روسیه به هیچ ائتلافی که علیه یک کشور دیگر به خصوص چین باشد نخواهد پیوست.

وی که در جمع خبرنگاران و در کنفرانس خبری روزانه خود صحبت می کرد از چین به عنوان شریک روسیه نام بود و گفت که دو کشور روابطشان را به سوی شراکتی ویژه توسعه داده اند.

پسکوف تاکید نمود که تمامی ائتلاف هایی که روسیه در آن مشارکت می نماید با هدف توسعه روابط با همسایگان خود و منافع مشترک است.

پامپئو بامداد امروز (آدینه به وقت تهران) طی سخنرانی در کتابخانه نیکسون در کالیفرنیا، گفت واشنگتن و متحدانش باید از روش های قاطعانه و خلاقانه تری برای فشار آوردن به حزب کمونیست چین جهت تغییر رفتار خود، استفاده نمایند و خواهان ایجاد ائتلافی جدید علیه چین شد.

بر این اساس، وی حزب کمونیست چین را به شخصیت تخیلی و داستانی هیولای فرانکنشتاین تشبیه نموده و گفت: رئیس جمهور [ریچارد] نیکسون یک بار گفت که نگران است با اجازه دادن به حزب کمونیست چین برای تعامل با دنیا (در دهه 1970)، یک [هیولای] فرانکنشتاین درست نموده باشد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 1154

به "مسکو: روسیه در هیچ ائتلافی علیه دیگر کشورها به خصوص چین مشارکت نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: روسیه در هیچ ائتلافی علیه دیگر کشورها به خصوص چین مشارکت نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید