درخواست نخست وزیر چک برای شروع مذاکرات اتحادیه اروپا با روسیه

به گزارش مجله سامی، نخست وزیر جمهوری چک با یادآوری اینکه تحریم های ضدروسی اتحادیه اروپا کارآمد نیستند، خواهان شروع مذاکرات برای عادی سازی روابط با مسکو شده و معتقد است که بدون یاری روسیه مشکل پناهندگان غیرقانونی در اروپا حل نخواهد شد.

درخواست نخست وزیر چک برای شروع مذاکرات اتحادیه اروپا با روسیه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه راسیسکایا گازیتا امروز نوشت: آندری بابیش نخست وزیر جمهوری چک در مصاحبه با نشریه آلمانی دیه ولت، ابراز عقیده نموده که تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه نتیجه مورد تمایل را نداشته اند. به گفته مقامات بروکسل باید مذکره با هدف عادی سازی روابط با مسکو را شروع نمایند. البته، به گفته وی، شرط اصلی برای این منظور حل و فصل مناقشه در اوکراین است.

نخست وزیر چک در عین حال ابراز تردید کرد که شبه جزیره کریمه بتواند به ترکیب کشور اوکراین بازگردد، ولی به رغم این مسئله اتحادیه اروپا همچنان از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می نماید.

بابیش همچنین یادآور شد: انجام مذاکرات با روسیه بسیار مهم است، بخصوص در رابطه با مسائل مربوط به مهاجرت غیرقانونی. کشورهایی مانند آمریکا، روسیه و ایران که در روند اوضاع در منطقه تاثیرگذار هستند، برخلاف کشورهای اروپایی، خود درگیر مشکل مهاجرت غیرقانونی نبوده و این مسئله را در مذاکرات با اروپا مطرح نمی نمایند و این مسئله بسیار نگران نماینده است. اما اتحادیه اروپا باید اقدامات خود در این زمینه را فعال کند و در این راستا باید با روسیه مصاحبه گردد.

لازم به یادآوری است که اتحادیه اروپا در اواسط ماه سپتامبر اقدامات محدود نماینده مالی علیه 170 نفر از اتباع روسی و اوکراینی و 44 شرکت روسی را برای مدت 6 ماه دیگر تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 431

به "درخواست نخست وزیر چک برای شروع مذاکرات اتحادیه اروپا با روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نخست وزیر چک برای شروع مذاکرات اتحادیه اروپا با روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید