سرمایه گذاری جهانی 3.8 تریلیون دلاری در فناوری ارتباطات

به گزارش مجله سامی، تازه ترین برآوردها حاکی از آن است که هزینه و سرمایه گذاری های جهانی در زمینه توسعه زیرساخت های فناوری و ارتباطات در سال 2019 میلادی با یک رشد 3.2 درصدی به 3.8 تریلیون دلار خواهد رسید.

سرمایه گذاری جهانی 3.8 تریلیون دلاری در فناوری ارتباطات

به گزارش خبرنگاران، بر اساس گزارش های جدیدی که از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی و آمری گارتنر منتشر شده است، صرف هزینه و سرمایه گذاری کشورهای مختلف در دنیا بر روی توسعه زیرساخت های مربوط به فناوری ارتباطات (IT) در امسال میلادی با یک رشد و افزایش 3.2 درصدی به 3.8 تریلیون دلار خواهد رسید.

آنها همچنین در این گزارش عنوان نموده اند که سرمایه گذاری های مربوطه بیشتر در فناوری های نوین و مدرنی همچون خدمات ابری (cloud-based)، اینترنت اشیا (IoT) و مراکز داده (data center) صورت خواهد پذیرفت.

در این گزارش که در وب سایت زد دی نت نیز ذکر شده، آمده است که صرف هزینه های دنیای از بازارهای اشباع شده ای همچون صنعت گوشی های هوشمند و تبلت درخواهد آمد و به سمت و سوی بازارهای نوپا و نوظهوری همچون گجت های هوشمند، خدمات و سرویس های ابری و مبتنی بر کلاد، اینترنت اشیا و خانه و شهرهای هوشمند سوق داده خواهد شد.

همانطور که به نظر می رسید و پیش بینی شده بود، بسیاری از شرکت های تولیدنماینده موبایل و غول های تکنولوژی نیز تحت تأثیر رکود بی سابقه در بازارهای دنیای موبایل سعی دارند که با عرضه محصولات و خدمات نوین دیگری، توجه مخاطبان و علاقمندان خود را جلب نمایند و بدین ترتیب در فناوری های جدید دیگری که به آینده تعلق خواهند داشت، سرمایه گذاری نموده اند.

اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می دهد که با استفاده از دستگاه های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد نمود. اینترنت اشیا (IoT) به معنی یک شبکه دنیای از اشیا مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده ای با یکدیگر در ارتباطند. این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیا و دستگاه ها، امروزه در کشورهای توسعه یافته ای همچون کره جنوبی در سیستم های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

با وجود تنش های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و ایالات متحده آمریکا در کنار احتمال خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، این کارشناسان همچنان بر این باورند که می توان به توسعه و رشد روزافزون صنعت فناوری ارتباطات در دنیا امیدوار بود و بدین ترتیب نیز یک روند رو به رشد را برای آن پیش بینی نموده اند.

به گفته جان دیوید لاولاک، مدیر ارشد تحقیقات در مؤسسه گارتنر، فناوری ارتباطات دیگر تنها یک پلتفرم برای انجام کارهای موردنیاز شرکت های مختلف نیست بلکه خود تبدیل به یکی از بزرگترین و مهم ترین صنایع در دنیا شده است که نرخ رشد تجاری و سودآوری قابل ملاحظه ای را برای کشورهای مختلف به دنبال داشته است.

وی ادامه می دهد: دنیا در مرحله ای به سر می برد که دیگر نمی توان ادامه حیات بدون تکنولوژی را برای آن متصور شد و می توان گفت که توسعه زیرساخت های فناوری ارتباطات با وجود تمامی مسائل و تنش های سیاسی و تجاری موجود و همچنین بحران های مالی که پیش روی بسیاری از کشورهای دنیا واقع شده است، از مؤلفه های مهم زندگی در قرن بیست و یکم محسوب می گردد و به همین دلیل صرف هزینه و سرمایه گذاری در این صنعت مهم نیز با روندی رو به رشد و صعودی همراه خواهد بود.

مترجم: شیما قاسمی

دبیر خبر: متین کاکویی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 131

به "سرمایه گذاری جهانی 3.8 تریلیون دلاری در فناوری ارتباطات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری جهانی 3.8 تریلیون دلاری در فناوری ارتباطات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید