سیمرغ بلورین جشنواره فجر امسال تولید داخل خواهد بود؟

به گزارش مجله سامی، سال گذشته اعلام ساخت سیمرغ های بلورین جشنواره سینمایی کشورمان در دبی، حاشیه هایی را به وجود آورد.

سیمرغ بلورین جشنواره فجر امسال تولید داخل خواهد بود؟

حسین خواجه بیدختی مدیر کل دفتر توسعه و ترویج معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی، به خبرنگار ، گفت: فراخوان تولید سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر به دست هنرمندان داخلی، هنوز به ما نرسیده و من هم خبر اعلام این فراخوان را تنها از رسانه ها شنیدم. البته متوجه شدم که در فراخوان تولید سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر فرم خاصی را برای تولید این محصول در نظر گرفته اند و قاعدتاً باید مواد اولیه محصول شیشه باشد.

او افزود: امیدوارم هنرمندی که بتواند با استانداردهای اعلام شده سیمرغ بلورین جشنواره فجر را درست کند، پیدا شود.

مدیر کل دفتر توسعه و ترویج معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور گفت: سال گذشته به مدح و منقبت گفته شد که سیمرغ بلورین جشنواره فجر در دبی ساخته شده است. ما هم نقد منصفانه ای به آن داشتیم و ذکر کردیم در شرایط فعلی کشور صلاح نیست، این محصول در خارج از کشور تولید شود. اما به هر شکل ما در این امر مسئول اجرایی نیستیم. قاعدتاً شرایط در نظر گرفته شده برای تولید محصول را می پرسیم؛ امید است که دوستان متخصص ما بتوانند محصول را با استانداردهای در نظر گرفته شده تولید نمایند. البته اگر چنین هم نبود قاعدتا باید سیمرغ بلورین را با استانداردهای حداقلی خودمان بسازیم؛ بهتر از آن است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم ملی فجر در بیرون از کشور تهیه شود.

گفتنی است در روزهای اخیر روابط عمومی سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر فراخوانی را منتشر کرده که در آن آمده است: به منظور حمایت از تولید داخلی، از فعالان مرتبط در این حوزه دعوت می شود اعلام آمادگی خود را جهت تولید تندیس جشنواره فیلم فجر (سیمرغ بلورین) با جنس کریستال یکپارچه با مشخصات داخل عکس ها حداکثر تا تاریخ 10 مهرماه به آدرس ایمیل [email protected] ارسال نمایند.

این در صورتی است که اگرچه سال گذشته تولید سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در خارج از کشور ،با اعتراض هنرمندان داخلی عرصه صنایع دستی روبرو شد اما در همان سال محمدعلی قنبری، مسئول اتحادیه شیشه و آینه تهران در تأیید سخنان ابراهیم داروغه زاده،دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: برای ساخت تندیس های سیمرغ بلورین دستگاه های مخصوصی لازم است که باید به کشور وارد کرد، اما نکته این است که برای تولیدنماینده مقرون به صرفه نیست که برای ساخت 100 یا حتی 200 نمونه از آن در طول یک سال این دستگاه ها را وارد کند.

او شرح داد: کاری که در بخش شیشه در داخل کشور انجام می دهیم مربوط به شیشه های ضدگلوله یا شیشه های 19 میلیمتری و تراش دادن است، اما ساخت سیمرغ های جشنواره فجر یک کار خاص است و با دستگاه هایی که در صنف ما وجود دارد امکان ساخت آن ها وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: samitm.ir شناسه مطلب: 464

به "سیمرغ بلورین جشنواره فجر امسال تولید داخل خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیمرغ بلورین جشنواره فجر امسال تولید داخل خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید